HODNOCENÍ EVALUACE - Hodnoticí procesy, ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají -Zaujímání a vyjadřování kladného nebo záporného stanoviska k různým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Advertisements

Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Téma 3: Cíle vzdělávání 3. část
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Podpůrný metodický seminář I.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Vzájemná hospitační činnost
Didaktické prostředky
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
Průřezová témata klíčových kompetencí
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
6. Metody 7. Zkoušení 2. Cíle 3. Učivo 4. Učebnice 5. Výuka 8. Hodnocení Klasifikace klasické aktivizující dovednosti čtenáře, práce s textem příprava.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
KOMPETENCE PRO ŽIVOT versus KLÍČOVÉ KOMPETENCE. Kompetence pro život Soubor vědomostí, dovedností a postojů. To co chce zaměstnavatel od zaměstnance (tedy.
III. TYPOLOGIE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY A) Diagnostika neformální – mikrodiagnostika - průběžné diagnostikování: vědomostí, dovedností, názory, představy,
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování.
DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA
Školní hodnocení a zkoušení
Pedagogická diagnostika
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Rvp ZV / na konci základního vzdělávání/ = cíl vzdělávání = vybavit všechny žáky souborem KK, připravit je na další vzdělávání a.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Didaktické prostředky
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Evaluace v mateřských školách
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Školní hodnocení a zkoušení
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

HODNOCENÍ EVALUACE - Hodnoticí procesy, ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají -Zaujímání a vyjadřování kladného nebo záporného stanoviska k různým činnostem a výkonům žáků ve vyučování - Zpětná vazba I. Rozhodnutí o cíli hodnocení III. Formulování hodnoticího závěru II. Zjišťování skutečností o současném stavu fáze typy formativní informativní finální normativní interní kriteriální extern í neformální diagnostické průběžné závěrečné formální objektivní hodnocení průběhu hodnocení výsledku sumativní

CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE 2. Podněcovat žáky k tvořivému myšlení 3. Vést žáky k všestranné komunikaci 5. Připravovat k projevům svébytnosti 6. Vytvářet potřebu projevovat pozit. city 7. Učit rozvíjet a chránit fyzic.a dušev. zdraví 8. Vést k toleranci a ohleduplnosti 9. Rozvíjet schopnosti vzhl. k profesní orientaci F pracovní E občanské D sociální a personální C komunikativní B k řešení problémů A k učení 1. Umožnit žákům osvojit si strategie učení 4. Rozvíjet schopnost spolupracovat

zapamatovataplikovatporozumět tvořit hodnotit analyzovat Bloomova taxonomie kognitivních cílů

formativní HODNOCENÍ EVALUACE informativní průběžné finální sumativní Průběžné poskytování diagnostických informací žákům o pokrocích v učení, kde se na cestě k cíli nachází Jak postupovat dál: opravit chyby, doplnit mezery Slouží zlepšení výkonu žáka, změřené na zvládání cíle Shrnuje, čeho žák dosáhl Porovnává žáky mezi sebou Vede k soutěživosti Zaměřené na dosažení cíle

1/A2/B3/C4/D5/E Výbornýchvalitebnýdobrýdostatečnýnedostatečný Výjimečnýkvalitníobvyklýnevalnýnepřijatelný možno dát za vzormožno ocenitlze přijmoutvyžaduje změny nutno přepracovat Vždyvětšinouněkdymálokdy, občasnikdy A = rozhodně anoa = spíše ano? = nedá se určitn = spíše neN = rozhodně ne Všichniskoro všichniasi polovinatéměř nikdonikdo HODNOTICÍ ŠKÁLA

A vynikajícíB výbornýC chvalitebnýD dobrýE dostatečnýF nedostatečný 1. Všechny získané informace zobecňuje Získané informace zobecňuje Získané informace většinou zobecňuje Získané informace částečně zobecňuje Získané informace zobecňuje s problémy Získané informace není schopen zobecnit 2. Ze všech získaných inform. vyvozuje závěry Ze získaných informací vyvozuje závěry Ze získaných informací většinou vyvozuje závěry Ze získaných informací někdy vyvodí závěry Není schopen vyvodit správné závěry Není schopen vyvodit žádné závěry 3. Během čtení vždy nachází různé skryté významy Během čtení najde různé významy Během čtení většinou najde různé významy Během čtení někdy najde různé zřejmé významy Během čtení není schopen najít různé významy Během čtení nenajde žádné významy 4. Dokáže vždy odhadnout význam neznámé informace Dokáže odhadnout význam neznámé informace Většinou odhadne význam neznámé informace Dokáže odhadnout význam neznámé informace částečně Dokáže odhadnout význam neznámé informace minimálně Není schopen pracovat s neznámou informací 5. Vždy využívá vlastních předchozích znalostí Využívá vlastních předchozích znalostí Většinou využívá vlastních předchozích znalostí Využívá částečně vlastních předchozích znalostí Využívá vlastních předchozích znalostí minimálně Využívá vlastních předchozích znalostí s obtížemi a zkresleně 6. Z textu vybírá vždy podstatné informace Z textu vybírá podstatné informace Z textu vybírá většinou podstatné informace Z textu vybírá obtížně podstatné informace Z textu nevybere podstatné informace Nerozlišuje podstatné informace od nepodstatných Popis stupňů výkonů

7. Vždy vybere odpovídající klíčová slova Vybere odpovídající klíčová slova Většinou vybere odpovídající klíčová slova Vybere odpovídající klíčová slova s chybami Vybere náhodná slova Nerozumí pojmu: klíčová slova 8. Informace z textu vždy logicky uspořádá Informace z textu logicky uspořádá Informace z textu většinou logicky uspořádá Informace z textu obtížně logicky uspořádá Informace z textu uspořádá náhodně Informace z textu nedokáže uspořádat 9. Text dokáže vždy říci vlastními slovy Text dokáže říci vlastními slovy Text většinou dokáže říci vlastními slovy Text dokáže říci vlastními slovy s problémy Text dokáže obtížně říci s nejasnostmi Text nedokáže říci vlastními slovy 10. Informace vždy kriticky posoudí Informace posoudí kriticky Informace většinou posoudí kriticky Informace většinou nedokáže kriticky posoudit Informace nedokáže kriticky posoudit 11. Využívá vždy představivosti a fantazie při práci s textem Využívá představivosti a fantazie při práci s textem Většinou využívá představivosti a fantazie při práci s textem Zřídka využívá představivosti a fantazie při práci s textem Omezeně využívá představivosti a fantazie při práci s textem Neokáže využít vlastní fantazii a představivost při práci s textem 12. Vcítí se vždy do prožitků literární postavy, je empatický Vcítí se do prožitků literární postavy, je empatický Většinou se vcítí se do prožitků literární postavy Pochopí-li text, dokáže se vcítit do prožitků postavy

Třídní učitel: Jmén o žáka A) Příprava a schopnost učit se B) Ústní projev C) Písemný projev D) Práce ve skupině E) Nezdar, změna názoru, hodnocení druhých F) Řešení problémů, chyba G) Dodržován í pravidel, ochota pomoci H) Aktivita známka oblíbené sezna m oblíbe né známk a neoblí bené seznam neoblíbe né Třída: Sebehodnocení žáků – záznamová tabulka

100 bodůvynikajícíojedinělýA 99 – 80 bodůvýbornývýjimečnýB 79 – 60 bodůchvalitebnýkvalitníC bodůdobrýobvyklýD 39 – 20 bodůdostatečnýnevalnýE 19 – 0 bodůnedostatečnýnepřijatelnýF Hodnocení výsledků všech testů:

Hodnocení známkou Slovní hodnocení Vyhledává chyby, trestá je Srovnávání žáků Nenabízí řešení Kontrolní funkce Kvalitativní Funkce selektivní Posouzení vědomostí Informuje o problémech Porovnává se aktuální výkon s předešlým Komplexní posouzení celku osobnosti Chyba - pozitivní jev Naznačuje řešení