Systém kontrol realizovaných

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

Změny v průběhu realizace projektů
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
FINANČNÍ VEDENÍ PROJEKTU – KONTROLY PROJEKTŮ ROP SEVEROZÁPAD
Seminář pro úspěšné žadatele MAS Hrubý Jeseník. Realizace projektu •Podpis Dohody – kopie na MAS; •Realizace projektu do 24 měsíců od podpisu Dohody –
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Sächsisches Staatsministerium der Finanzen Referat 17 – Kontrolle EU-Fonds Kontrola operací v rámci finanční kontroly EU Informační akce pro projektové.
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
SEMINÁŘ PRO EXTERNÍ HODNOTITELE - HODNOCENÍ, PPH, NÁLEŽITOSTI POSUDKŮ.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
David Novák 28/ Auditní činnost v rámci ROP Jihozápad.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Integrovaný operační program – Administrace projektové žádosti a nejčastější chyby v projektových žádostech Ing. Lucie Vopěnková.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Specifické podmínky závěrečných Výzev 12. června 2014.
Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně
NOVINKY V DOKUMENTACI – NOVÝ SYSTÉM HODNOCENÍ 24.ZÁŘÍ 2013.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Role CRR ČR v rámci administrace Výzvy č. 23
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Základní povinnosti příjemců dotací Ing. Lukáš Brabenec 12. června 2014.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Systém kontrolní činnosti SEI
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Připravte se na výzvu!
Strategie příprav obcí, mikroregionů a dalších subjektů na zpracování projektů Mgr. Michal Jarolímek Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Příprava Smlouvy o poskytnutí dotace, podmínky uzavření Smlouvy o poskytnutí dotace, včetně povinných dokumentů Olomouc Zlín 15.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Program rozvoje venkova Administrace Žádosti o dotaci 1. kolo příjmu žádostí
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Příprava Smlouvy o poskytnutí dotace, podmínky uzavření Smlouvy o poskytnutí dotace, včetně povinných dokumentů Jeseník Olomouc.
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Druhy kontrol projektu:
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Ověření a udržitelnost malého projektu
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Oblasti, kterým je nutné věnovat zvýšenou péči ŘÁDNÉ PLNĚNÍ POVINNOSTÍ
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Systém kontrol realizovaných u příjemců Bc. Petr Onemichl, DiS. 12. června 2014 1

Čl. 60 nařízení (ES)1083/2006 a čl. 13 NK (ES)1828/2006   ŘO ověřuje, zda byly spolufinancované produkty dodány a služby poskytnuty a zda byly výdaje na operace vykázané příjemci skutečně vynaloženy a zda jsou v souladu s předpisy Společenství a vnitrostátními předpisy. Ověřování zaručí, že vykázané výdaje jsou skutečné, že produkty nebo služby byly poskytnuty v souladu s rozhodnutím o schválení, že žádosti o úhradu jsou správné a že operace a výdaje jsou v souladu s vnitrostátními pravidly a pravidly Společenství.

§ 8a zákona č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole…   Působnost ŘO – vykonává veřejnosprávní kontrolu u kontrolovaných osob na všech úrovních realizace finančních prostředků z rozpočtu Evropské unie podle tohoto zákona a přímo použitelných předpisů Evropských společenství. § 13 - Vzájemné vztahy mezi kontrolními orgány a kontrolovanými osobami při výkonu veřejnosprávní kontroly na místě se řídí zákonem o kontrole (zákon č. 255/2012 Sb. o kontrole), nestanoví-li tento zákon jinak

čl. XIV. Smlouvy o poskytnutí dotace   Poskytovatel dotace je oprávněn v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, kontrolovat dodržení podmínek, za kterých byla dotace poskytnuta. Příjemce dotace je povinen za účelem ověření plnění povinností vyplývajících z této Smlouvy vytvořit podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu, poskytnout veškeré doklady vážící se k realizaci projektu, umožnit průběžné ověřování souladu údajů o realizaci projektu uváděných ve zprávách a hlášeních o realizaci projektu se skutečným stavem v místě jeho realizace a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly.

čl. XIV. Smlouvy o poskytnutí dotace   3. Příjemce dotace je povinen zajistit, aby třetí osoby, jejichž prostřednictvím příjemce dotace projekt nebo jeho část realizuje, byly zavázány k plnění povinností podle tohoto článku v rámci jejich postavení jako osob povinných spolupůsobit při výkonu finanční kontroly .

Druhy kontrol Veřejnosprávní kontrola se člení v rámci implementace ROP Severozápad do čtyř základních druhů: předběžná (ex-ante), průběžná (interim bez žádosti o platbu, interim se žádostí o platbu), následná (ex-post), kontrola postupu zadávání veřejných zakázek.  

Základní typy kontrol Dokladová – spočívá v kontrole dokladů předložených žadatelem/příjemcem při registraci projektu, při kontrole dokladů požadovaných před podpisem Smlouvy o dotaci, při kontrole dokladů k zadávacímu/výběrovému řízení, při oznámení o změně projektu, při vypracování dodatku ke Smlouvě o dotaci, při příjmu monitorovací zprávy s žádostí o platbu, při kontrole monitorovacího hlášení a při kontrole dokladů předložených ve fázi udržitelnosti projektu. Kontrola probíhá na příslušném OAP/ORKP Kontrola na místě – spočívá v kontrole projektu na místě realizace nebo v sídle sídla žadatele/příjemce, tedy v porovnání skutečného stavu se stavem deklarovaným. Tato kontrola zahrnuje i kontrolu dokladovou. Kontrolu provádí OAP/ORKP  

Dokladová kontrola – ex ante První část se provádí u všech registrovaných projektů v rámci procesu administrace (kontrola přijatelnosti, kontrola formálních náležitostí) Druhá část se provádí před podpisem Smlouvy o dotaci a spočívá v kontrole dokladů požadovaných k jejímu podpisu V rámci přípravy smlouvy dále probíhá kontrola 3E – dle cenové soustavy ÚRS/RTS, ceníku výrobce v době podání žádosti, databáze cen (databáze bude pravděpodobně v budoucnu dostupná pro veřejnost)

Kontrola na místě – ex ante Provádí se u vzorku žádostí, které prošly kontrolou přijatelnosti a formálních náležitostí a svým bodovým ohodnocením dosáhly minimálního požadovaného počtu bodů Kontrola zahrnuje porovnání skutečného stavu se stavem uvedeným v žádosti, pořízení fotodokumentace, posouzení vstupních hodnot indikátorů, environmentálních kritérií a rovných příležitostí, soulad s pravidly veřejné podpory, v případě zahájení fyzické realizace průběh prací v souladu s projektovou dokumentací a dodržení pravidel publicity Výstupem je protokol o kontrole

Dokladová kontrola – interim s ŽoP Formální přijetí monitorovací zprávy, žádosti o platbu a povinných příloh Kontrola dokladů a materiálů - účetní doklady, účetní evidence, plnění indikátorů, environmentálních kritérií, kritérií rovných příležitostí, publicita, 3E – tato část kontroly je součástí kontroly na místě (na rozdíl od interim bez ŽoP) U 3E – vyžádání expertního posudku – v případě, kdy byly v zadávacím řízení/výběrovém řízení hodnoceny méně než 3 nabídky dodavatelů nebo pokud příjemce nepředložil posudek soudního znalce. V případě služeb provádí hodnocení rozpočtu projektový manažer ORKP dle doporučených limitů v Příručce pro hodnotitele, databáze cen apod. (databáze bude pravděpodobně v budoucnu dostupná pro veřejnost)

Kontrola na místě – interim s ŽoP S každou podanou monitorovací zprávou s žádostí o platbu !!! Soulad skutečného stavu se stavem deklarovaným Stavební/montážní deník, doklady ke strojům, technologiím, předávací protokoly, dodací listy, revize, doklady o uvedení do zkušebního provozu … Plnění účelu projektu Plnění indikátorů (průběžné) Dodržování pravidel publicity Výstupem je protokol o kontrole

Dokladová kontrola – interim bez ŽoP Kontrola monitorovacích hlášení a příloh Zejména průběh plánovaných aktivit a prací na projektu a soulad s harmonogramem projektu, zástavní práva (při čerpání úvěru z banky) v režimu úkonů předcházejících kontrole (ve smyslu § 3 kontrolního řádu). Tzn., že jsou posouzeny podklady a pokud nejsou shledány důvody, není zahajována veřejnosprávní kontrola. Je vyhotoven „pouze“ záznam o provedení úkonů předcházejících kontrole. Záznam je zasílán příjemci na vědomí v písemné podobě (datovou službou, dodejkou…)

Kontrola na místě – interim bez ŽoP Ověření informací uvedených v monitorovacích hlášeních, na základě posouzení v rámci úkonů předcházejících kontrole – dokladové kontroly nebo na základě analýzy rizik – plánovaně Ad – hoc neplánovaně v odůvodněných případech Namátkově může být provedena u „měkkých projektů“ k ověření aktivit např. v případě konání školení, seminářů apod. Rozsah a předmět kontroly je zpravidla určován v návaznosti na potřebu ověření skutečností zjištěných v rámci předchozích úkonů. Výstupem je protokol o kontrole

Dokladová kontrola – ex post Kontrola monitorovací zprávy o udržitelnosti a příloh zejména pojištění majetku, publicita, udržení indikátorů a kritérií, příjmy projektu, změny v projektu (zásahy do investic) v režimu úkonů předcházejících kontrole (ve smyslu § 3 kontrolního řádu). Tzn., že jsou posouzeny podklady a pokud nejsou shledány důvody, není zahajována veřejnosprávní kontrola. Je vyhotoven „pouze“ záznam o provedení úkonů předcházejících kontrole. Záznam je zasílán příjemci na vědomí v písemné podobě (datovou službou, dodejkou…)

Kontroly na místě – ex post Ověření informací uvedených v monitorovacích zprávách o udržitelnosti, na základě posouzení v rámci úkonů předcházejících kontrole – dokladové kontroly nebo Na základě analýzy rizik plánovaně (u podnikatelských subjektů a NNO minimálně jednou za dobu udržitelnosti) Ověření plnění účelu projektu, uchování dokumentace, existence pořízeného majetku, udržení indikátorů Výstupem je protokol o kontrole

Kontroly na místě - postup Pověření ke kontrole – vydává příslušný vedoucí ÚORP na základě pověření předsedy RR Zahájení vždy z moci úřední a to prvním úkonem, kterým je: Předložením pověření ke kontrole kontrolované osobě nebo jiné osobě, přítomné v místě kontroly (dodatečně je informován statutární zástupce) Doručením oznámení o zahájení kontroly kontrolované osobě (součástí musí být pověření nebo seznam kontrolujících a poučení o právech a povinnostech kontrolované osoby) Informování 48 hodin před kontrolou

Kontroly na místě - postup Provedení kontroly na místě – záznam do kontrolního listu Možné vyžádání součinnosti kontrolované osoby při objasnění zjišťovaných skutečností Vyhotovení protokolu o kontrole – do 30 dnů od provedení posledního kontrolního úkonu Doručení stejnopisu protokolu o kontrole = seznámení kontrolované osoby = den rozhodný pro běh lhůty pro podání námitky

Řízení o námitkách kontrolované osoby Podání námitek do 15-ti dnů od doručení stejnopisu protokolu Pouze písemně a proti kontrolnímu zjištění uvedenému v protokolu Námitky řeší v rámci autoremedury vedoucí kontrolní skupiny/kontrolující (do 7 dnů), v případě že nevyhoví námitce v plném rozsahu, vyřizuje námitku nadřízená osoba (vedoucí ÚORP do 30 dnů, ve složitých případech do 60 dnů) O vyřízení námitek je kontrolovaná osoba informována písemně

Výzvy k součinnosti Využití v rámci dokladových kontrol a kontrol na místě Lhůta ke splnění 5 pracovních dnů, v odůvodněných případech možnost prodloužení o 10 pracovních dnů (rozhoduje vedoucí ÚORP)

Místní šetření Za účelem neformálního zjištění současného stavu realizace projektu Může být provedeno bez účasti žadatele/příjemce Pořizován záznam, který je založen do složky projektu včetně případně zhotovené fotodokumentace

Děkuji Vám za pozornost Bc. Petr Onemichl, DiS. Telefon: 475 240 699 E-mail: petr.onemichl@nuts2severozapad.cz