Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost Oblast podpory: 3.1 Podpora sociální integrace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář k IP krajů v rámci OP LZZ Zpracovala: Mgr. Jitka Marková
Advertisements

Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, financování, vykazování činnosti Jana Moravcová
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
1 Sociální integrace OK Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji Cena za poskytování sociální služby Platební podmínky – fakturace.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Dosavadní výsledky v Individuálním projektu OK Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji (Sociální integrace OK) registrační.
Informace k vyplňování monitorovacích zpráv v rámci projektu Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji Mgr. Lucie Ševčíková.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Základní informace o projektu Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Krátké představení vyhlášených výzev oblasti podpory 3. 1 a 3
Pravidla tvorby a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji a jejich implementace v rámci tvorby sítě 2015 – 2016 a dotačním řízení na.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
SEMINÁŘ PRO POSKYTOVATELE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Základní povinnosti příjemců dotací Ing. Lukáš Brabenec 12. června 2014.
ZD - změny, registrace Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
RPS/CSF Technická pomoc RPS Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Monitorovací zpráva a finanční prostředky Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“ Projekt je spolufinancován z prostředků z.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Aktuální stav realizace projektu Ing. Jana Moravcová
Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Datum,místo. Národní program Phare část II Zaměření programu:  podpora podnikatelské infrastruktury (MMR) 
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Informační schůzka k připravovanému projektu „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji – 3. etapa“ Dne: Kde: Budova Krajského úřadu Plzeňského.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Projekt: „Podpora a rozvoj služeb v sociálně vyloučených lokalitách MSK “ Moravskoslezský kraj.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Aktuální stav realizace projektu Jana Moravcová
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji III.
Dotační řízení MPSV Mgr. Petr Studenovský. Dotační řízení MPSV Setkání s poskytovateli sociálních služeb Jihočeského kraje k dotačnímu řízení Ministerstva.
Úvodní konference projektu „Zajištění vybraných služeb sociální prevence v Jihomoravském kraji“ Rozdrojovice, Tato konference je financována.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory ve Zlínském kraji Konference „Plánování a financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji“
Individuální projekt Jihomoravského kraje OP LZZ Zajištění vybraných sociálních služeb na území Jihomoravského kraje pracovní seminář 3. března 2010 Tento.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 6. prosince 2011.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Individuální projekt Jihomoravského kraje OP LZZ Tento projekt je financován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje.
Základní síť sociálních služeb ve Středočeském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ Oblast podpory: Podpora sociální integrace.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Kvalita v sociálních službách jako proces
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost Oblast podpory: 3.1 Podpora sociální integrace a sociálních služeb

Projektový tým Dagmar Pětioká – projektový manažer Ing. Helena Zahálková – finanční manažer Mgr. Edita Nováková – koordinátor a kontaktní osoba pro IP Pk

Webové stránky pro IP Pk - všechny aktuální informace k IP Pk - kontaktní osoby - vyhlašované veřejné zakázky - termíny workshopů, školení - časté dotazy a odpovědi

Program 1. Informace o Individuálním projektu 2. Financování služeb z IP PK 3. Sociální služby a cílové skupiny v IP 4. Harmonogram Individuálního projektu Pk na sociální služby 5. Povinnosti poskytovatele vyplývající ze smlouvy Vykazování údajů o sociální službě Předkládání průběžných zpráv (závěrečné zprávy) Předkládání dokladů Dodržování příruček OP LZZ Financování soc. služby 6. Dotazy

Financování sociálních služeb Vícezdrojové financování : Veřejné rozpočty - Dotace ze SR, rozpočtů krajů, měst a obcí - Grantové programy Úhrady od uživatelů Platby od zdravotních pojišťoven Sbírky, fondy,nadace Fin. prostředky ze strukturálních fondů EU – vzdělávání, podpora sociální integrace a sociálních služeb, atp. z ESF, z ost. fondů – investice ROP, OP ŽP

Hlavní cíl Individuálního projektu Pardubického kraje na sociální služby Zajistit dostupnost vybraných sociálních služeb v žádoucím rozsahu a kvalitě na celém území pardubického kraje Zajistit návaznost a propojenost sociálních služeb na celém území kraje a vytvořit síť sociálních služeb

Plánovaný přínos projektu Rozvoj kvality poskytování sociálních služeb v souladu s individuálními potřebami uživatelů a standardy kvality sociálních služeb Zvýšení dostupnosti kvalitních sociálních služeb na celém území pardubického kraje Sledování efektivnosti vynaložených finančních prostředků na jednotlivé druhy služeb

Financování rozvoje služeb (nové služby) V rámci IP lze financovat stávající sociální služby, spadající do IP, rozvoj služeb i nové služby, ale pouze pro cílové skupiny dané výzvou OP LZZ Podkladem pro definování rozvoje služeb, spadající do IP, byl Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb Pardubického kraje a komunitní plány obcí, byly vytvořeny skupiny se zástupci obcí, PO a NNO podle cílových skupin, s kterými byla konzultována potřebnost jednotlivých soc. služeb – chybějící služby Do IP byla také zahrnuta nová služba – podpora samostatného bydlení

V čem je poskytování fin. prostředků z IP jiné Kraj bude nakupovat sociální služby - prostřednictvím veřejných zakázek - z hlediska potřebnosti a dostupnosti Kraj bude monitorovat (kontrolovat) dodavatele sociálních služeb a sledovat efektivnost poskytovaných služeb Dlouhodobost financování – smlouvy s poskytovateli soc.služeb budou uzavírány až na 3 roky

Rozdíl proti ostatnímu financování soc.služeb Nákup soc.služeb prostřednictvím veřejných zakázek Větší náročnost na administraci pro poskytovatele soc.služeb - archivace veškerých dokladů vztahujících se k IP – 10 let - kontrolu mohou v průběhu 10 let provádět pracovníci kraje, MPSV, orgánů EU - zajištění publicity IP – bude se týkat i dodavatelů soc. služeb - poskytovatelé soc. služeb povedou evidenci uživatelů soc. služeb dle jednotlivých jednotek a cílových skupin, budou k fakturám přikládat monitorovací zprávy s naplňováním monit. indikátorů Lze financovat pouze vybrané sociální služby pro vybrané cílové skupiny (ne senioři, ne děti do 15 let) Financování je zajištěné na 3 roky

Nákup soc. služeb prostřednictvím veřejných zakázek Kraj je veřejný zadavatel z tohoto důvodu je nutné postupovat důsledně dle zákona č. 137/2006 Sb. O veřejných zakázkách pro zakázky spadající pod režim zákona pro zakázky vyšší než ,- Kč bez DPH Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu od 1,- Kč do ,- Kč se řídí závaznými postupy pro tyto zakázky vydanými MMR (pro ESF rozpracovanými do metodického pokynu)

Druhy zadávacích řízení u Individuálního projektu Pro Individuální projekt Pk budou vyhlašovány zadávací řízení: - otevřená řízení pro nadlimitní i podlimitní veřejné zakázky - přepokládáme i vyhlášení jednacích řízení s uveřejněním (neúplné nabídky) a bez uveřejnění (žádné nabídky) - veřejné zakázky malého rozsahu

Zadávací řízeni a IP Zadávací řízení je možné vyhlašovat variabilně dle potřeb kraje - z hlediska časového – není nutné vyhlásit všechna zadávací řízení najednou – je možné vyhlásit na celou dobu trvání realizace projektu, nebo na kratší dobu, kdykoli v průběhu projektu (nově zaregistrovaná služba, potřeba zajištění většího rozsahu služby, atp.) - z hlediska územního – je možné vyhlásit zadávací řízení pro území celého kraje nebo na okresy, případně konkrétní obce, tam kde bude soc. služba potřebná

IP Pardubického kraje V našem projektu jsme se rozhodli pro zadávání VZ dle okresů (jednotlivé vybrané soc. služby pro vybrané cílové skupiny) a jedné VZ na celý kraj (intervenční centrum a krizová pomoc) Zadávání VZ bude provádět externí firma, která bude zajišťovat administraci všech VZ - firma je vybrána, smlouva s firmou bude uzavřena do 1 měsíce

Pro jaké cílové skupiny je IP určen? Z IP Pk lze podpořit následující cílové skupiny: osoby se zdravotním postižením (s výjimkou seniorů); - děti, mládež a mladí dospělí (od 15 do 26 let) osoby bez přístřeší; osoby opouštějící zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a osoby opouštějící výkon trestu odnětí svobody; oběti trestné činnosti, oběti domácího násilí, oběti obchodu s lidmi, osoby komerčně zneužívané; rodiče s dětmi osoby v krizi

Služby podporované z IP Pk dle zákona č. 108 Sb./2006 § 43 podpora samostatného bydlení § 57 azylové domy § 58 domy na půli cesty § 60a intervenční centra § 61 nízkoprahová denní centra § 62 nízkoprahová zařízení pro děti a mládež § 65 sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi § 67 sociálně terapeutické dílny § 69 terénní programy § 70 sociální rehabilitace § 60 krizová pomoc

Stanovení ceny za službu Při stanovení ceny za služby byly využity: informace z žádostí o dotace z minulých let informace z vyúčtování od organizací z průzkumu poskytovatelů soc. služeb porovnání cen služby od různých poskytovatelů služby Cena za službu uvedená ve smlouvě – cena nejvýše přípustná na celé období (tj. vč. inflace, nárůstu nákladů) Podobně bylo postupováno i při stanovení počtu jednotek (kapacit) u jednotlivých služeb

Obtíže při plánování služeb v rámci IP Pk - obtížné stanovení jednotek v jednotlivých službách zejména u ambulantních a terénních služeb (kontakt, intervence, uživatel, lůžko) - nejednotné vykazování jednotek (kontaktů a intervencí) u poskytovatelů sociálních služeb – pro IP bude přesně vymezeno, jak jednotlivé jednotky vykazovat - prolínání cílových skupin ve službách – např. v případě sociální rehabilitace (v případě některých poskytovatelů SR je služba poskytována cílové skupině zdravotně postižení, avšak v seniorském věku – seniory z IP podporovat nelze)

Časový harmonogram projektu Podání žádosti na MPSV – srpen 2008 Schválení žádosti MPSV – prosinec 2008 – 265 mil. Kč Zaslání podepsaného rozhodnutí z MPSV březen 2009 Schvalovací proces na kraji – podepsání rozhodnutí hejtmanem po schválení Zastupitelstvem duben 2009 Žádost o změnu „Rozhodnutí“ – posunutí začátku a ukončení projektu Vyhlášení VZ malého rozsahu na administrativní činnosti spojené s veřejnými zakázkami a adm. činnosti spojené s projektem – duben 2009 Červen 2009 – uzavření smluv s vybranými uchazeči

Harmonogram 2 workshopy na podávání nabídek VZ – červenec, srpen 2009 Předběžné vyhlášení VZ na soc. služby (důvod – zkrácení termínu lhůt o 16 dní) Příprava zadávacích řízení a schválení RPk – červenec, srpen 2009 Předpokládané vyhlášení VZ na soc. služby – červenec, srpen zadávací řízení VZ na 4 okresy – pardubický, chrudimský, svitavský, ústeckoorlický - VZ budou členěny na části, a to až na 10 částí dle druhů služeb – poskytovatelé se mohou přihlásit na jednotlivou část VZ 1 zadávací řízení bude vyhlášeno na celý kraj, a to na 2 části – intervenční centrum a krizovou pomoc

Financování z IP Po administraci těchto zakázek budou uzavřeny s vítěznými uchazeči smlouvy na dobu až do Předpoklad zahájení financování odhadujeme na 4. čtvrtletí letošního roku u některých služeb předpokládáme, že bude vyhlášeno více zadávacích řízení tam, kde sociální služby chybí nebo nejsou dostatečně pokryty, bude zadání VZ impulsem pro další poskytovatele

Povinnosti poskytovatelů soc.služby, které budou vyplývat z uzavřených smluv Rozsah služby – služba vymezena dle zákona, v příloze smlouvy bude služba popsána, bude stanovena kapacita a bude stanoveno procento minimálního průměrného využití služby v roce, bude stanovena maximální cena, bude stanoven monitorovací indikátor, který bude poskytovatel muset naplnit v rámci daného období Doba financování soc. služeb: do V dalším období předpokládáme podání dalšího IP, a to do roku 2015 Místo: bude určena lokalita poskytování služby

Další povinnosti poskytovatele Povinnost umožnit kontrolu – vymezeno ve smlouvě - ze strany kraje, MPSV, orgánů EU Povinnost řádně využívat prostředky od objednatele - K realizaci předmětu a účelu smlouvy - Na úhradu způsobilých nákladů Povinnost informovat objednatele - o všech změnách, které se dotýkají plnění smluvních závazků, kontrolách, atp, a to bezodkladně a písemně

Povinnosti poskytovatele Povinnost předkládat průběžné zprávy a závěrečnou zprávu - Popis realizace služby - Každé 3 měsíce – příloha k žádosti o platbu - Do 10. dne po uplynutí 3 měsíčního období – průběžná zpráva (závěrečná zpráva do 20. dne) Povinnost vést účetnictví dle právních předpisů - správnost, úplnost a průkaznost účetních dokladů - samostatná analytická evidence projektu (samostatné středisko)

Povinnost poskytovatele Povinnost předkládat kopie účetních dokladů spolu s fakturami - ke každé žádosti o platbu - do 10. dne po uplynutí předcházejícího fakturačního období Povinnost zajistit, aby nedocházelo k duplicitnímu čerpání finančních prostředků - označovat doklady názvem projektu

Povinnosti poskytovatele Povinnost řídit se právními předpisy, příručkami a metodikami Povinnost zajistit publicitu Povinnost archivace – 10 let Povinnost pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu vybrané sociální služby

Rozpočet služby Přílohou k uzavřené smlouvě bude rozpočet služby na celé období financování z IP rozpracovaný dle jednotlivých nákladových položek (osobní náklady, energie, materiálové náklady, ostatní služby, atp.) V případě sociální služby, která je poskytována za úhradu, také uvedení předpokládaných příjmů od uživatelů

Vykazování a průběh financování Po uzavření smlouvy - vystavení zálohové faktury poskytovatelem na 10 % celkové smluvní ceny Poskytnutí zálohy 10 % smluvní ceny do 30 dnů od podpisu smlouvy (po obdržení zálohové faktury)

Financování dalšího období Do 10. měsíce po skončení zálohového období vystaví poskytovatel vyúčtovací fakturu (částka celkem – záloha) - soupiska účetních dokladů - doložení čerpání rozpočtu - průběžná monitorovací zpráva o realizaci služby - plnění monit. indikátorů - přehled využívání služby - personální zabezpečení služby zálohová faktura na další období Konečné vyúčtování – obdrží poskytovatelé až po zaslání závěrečné monitorovací zprávy o realizaci služby

dotazy ???

Děkuji za pozornost Ing. Helena Zahálková odbor sociálních věcí Pardubického kraje Mgr. Edita Nováková Odbor sociálních věcí Pardubického kraje Dagmar Pětioká Odbor sociálních věcí Pardubického kraje