AUTOR: Mgr. Marta Severová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI ČLENY NĚKOLIKANÁSOBNÉHO VĚTNÉHO ČLENU
Významové poměry mezi souřadně spojenými větami
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI VEDLEJŠÍMI VĚTAMI
Několikanásobné větné členy
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Několikanásobné větné členy
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Několikanásobné větné členy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 365_Poměry mezi větami hlavními AUTOR: Mgr. Markéta Lyková.
Digitální učební materiál
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Souvětí souřadné (parataktické)
Spojky.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
holé, rozvité, několikanásobné
Interpunkce v souvětí Cvičení.
Formální skladební vztahy
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Interpunkce v souvětí Nikola Vykydalová. Interpunkce v souvětí Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé. Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé.
Významové poměry mezi hlavními větami
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Eva Sixtová VY_32_INOVACE_05_Český jazyk pro 7. ročník_Pravopis koncovek přídavných jmen Téma: Pravopis koncovek přídavných.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 8. ročník_Číslovky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Téma: Určování mluvnických kategorii u sloves
AUTOR: Mgr. Marta Severová
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Urči významový poměr Buď bude hezky, nebo bude pršet. slučovací odporovací vylučovací.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Souvětí souřadné.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Spojky.
Téma: Předmět a příslovečné určení
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Autor: Mgr. Monika Kysilková
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Téma: Pravopis koncovek podstatných jmen
VY_32_INOVACE_20_Český jazyk pro 7. ročník_Pravopis velkých písmen IV.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
VY_32_INOVACE_11_Český jazyk pro 7. ročník_Příslovce-pravopis
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Marta Severová ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Marta Severová VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 8. ročník_Významový poměr mezi větami hlavními Téma: Významový poměr mezi větami hlavními CZ.1.07/1.4.00/21.1921 Vytvořeno: září 2011

Anotace Text je určen pro žáky 8. ročníku k procvičení významových poměrů mezi větami hlavními. Žáci nemají svůj pracovní list, doplňují na interaktivní tabuli.

Urči významový poměr mezi větami hlavními Nepřišel, ale omluvil se. ………… Pohlédl na hodinky, sklapl zavazadlo a chystal se odejít. ………… Zvítězí, anebo padne. ………… Ujel mu vlak, a tak se vrátil zase domů. ………… Už se stmívalo, a k tomu začalo dokonce sněžit. ………… Prověrku napsal na jedničku, vždyť se učil. …………

Urči významový poměr mezi větami hlavními - řešení Nepřišel, ale omluvil se. Odporovací Pohlédl na hodinky, sklapl zavazadlo a chystal se odejít. Slučovací Zvítězí, anebo padne. Vylučovací Ujel mu vlak, a tak se vrátil zase domů. Důsledkový Už se stmívalo, a k tomu začalo dokonce sněžit. Stupňovací Prověrku napsal na jedničku, vždyť se učil. Příčinný 4