Odkrývání obrázků – poznej místa Poznávací schopnosti, vnímání
Hora Kozákov
Rozhledna Hlavatice
4 5 1 5 8 3 6 2 7 6 Věžický rybník – podtrocecká údolí 7 3 2 1 4 8
8 6 1 5 4 3 6 2 2 5 Hrad Kost 7 3 1 7 4 8
Použité odkazy Vlastní fotografie školy Škola má udělen souhlas zákonných zástupců se sdílením fotografií na webových stránkách
Metodický pokyn Integrovaný blok: (pěstování vztahu a poznávání místa kde žiji…) Popis Fotografie z míst, která děti navštívily, překryté kartičkami s grafickým označením číselné řady 1-8. Dle číselné posloupnosti děti odkrývají jednotlivé díly fotografií. Očekávání a cíle Děti si osvojí číselnou řadu1 – 8: určí počet prvků (puntíků) na kartě = dokáží vyjádřit hodnotu karty a vzestupně je dle této hodnoty seřadit. Po odkrytí obrázku upevňují názvy atraktivních míst v místě svého bydliště. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Děti postupně klikají na kartičky dle číselné posloupnosti. 1)Pod jednotlivými kartami se odhalují fotografie dětem známých míst. Děti mají za úkol určit název místa, aniž by odkryly všechny karty. 2)Při odkrývání karet děti postupují v číselné řadě od 1 až 8. Na prvních dvou snímcích je počet vyjádřen puntíky. Na čtvrtém a pátém snímku již děti používají znak číslic. Pro nápovědu jim slouží i přiřazené počty puntíků na okrajích snímku. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Záměrně si zapamatovat a vybavit si prožité příjemné i nepříjemné pocity (např. vyprávět zážitky z výletu) Rozpoznat některé grafické znaky s abstraktní podobou (např. znát některé číslice) Rozlišovat a používat základní prostorové pojmy (např. dole, nahoře, uprostřed, Porovnat a uspořádat předměty dle stanoveného pravidla (od 1- 8) Uvědomovat si, jak svět přírody je různorodý a pestrý. Mít poznatky o své zemi, o svém rodném kraji a pěstovat k němu vztah. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.