Poznatky z kontrol krajských úřadů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Porada pro vedoucí školních jídelen Bc. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Pavla Katzová tajemnice Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska.
Pravomoci orgánů obcí dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ PODMÍNEK PRO ČINNOST ASISTENTŮ PEDAGOGA.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
Rozpočet přímých NIV na rok 2011 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 15. prosince 2011 KÚ Liberec.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Pojem přeměna obchodní společnosti
Místní rozpočtové jednotky
Plánování ve školní tělesné výchově
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Zpráva o uplatňování ÚP
Rozpočet přímých NIV na rok 2010
Porada ORP LK 21. listopadu 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Stavební uzávěra základní informace
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2015 Liberec.
Financování přímých NIV
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2013 Liberec.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Zpráva o uplatňování územního plánu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2017 Liberec.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PRACOVNÍ SCHŮZKA EKONOMŮ NEŠKOLSKÝCH PŘÍSPĚVKOVÝCH ORGANIZACÍ
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Poznatky z kontrol krajských úřadů prezentovali: PhDr. Evžen Mrázek ředitel odboru interního auditu a kontroly MŠMT tel.: 257 193 634 email: evzen.mrazek@msmt.cz PhDr. Zdeněk Červenka vedoucí oddělení kontroly MŠMT tel.: 257 193 726 email: zdenek.cervenka@msmt.cz 25.12.2018 Porada vedoucích odborů školství krajských úřadů v Plzni 6. až 7. června 2007

Porušování Rozhodnutí MŠMT poskytování prostředků s UZ 33 353 na přímé náklady na vzdělávání právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení zřizovaných krajem krajský úřad zvolil systémově nesprávný postup, který byl v rozporu s Rozhodnutími MŠMT oprávněným osobám nebyly převedeny prostředky, které jim ke stanovenému termínu, měly být poskytnuty v souladu s Rozhodnutím MŠMT na přímé náklady na vzdělávání; prostředky tak byly v průběhu roku neoprávněně použity Řešení této otázky, kterou lze zobecnit vůči všem potenciálním příjemcům dotací ze státního rozpočtu, nemůže mít vliv na účelové určení dotace, ani na podmínky jejího použití, neboť se jedná o práva a povinnosti založené rozhodnutím o poskytnutí dotace. V dané věci není podstatné, zda se finanční prostředky poskytnuté dotace stávají prostředky rozpočtu kraje, či nikoliv. Práva a povinnosti vyplývající z rozhodnutí o poskytnutí dotace nelze zpochybnit tvrzením změny vlastníka poskytnutých finančních prostředků, aniž by zároveň byl zpochybněn právní institut dotace jako takový. Vysvětlení: - Proti konkrétním povinnostem uloženým příjemci dotace rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo“) staví příjemce dotace obecné povinnosti stanovené v zákoně č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů a dále obecné hledisko výkonu finanční kontroly stanovené v § 4 odst. 1 písm. d) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, odrážející obecnou zásadu hospodárnosti veřejné správy a rovněž obecné ustanovení § 17 odst. 1 zákona č. 129/2000 Sb. Nutno konstatovat, že hospodárnost veřejné správy a hospodárnost nakládání s veřejnými prostředky jsou sice hlediska objektivní, citované právní předpisy však neposkytují dostatečně určitá vodítka pro posouzení hospodárnosti konkrétního postupu. Proti obecné povinnosti stojí v rozhodnutí o poskytnutí dotace zcela určitá povinnost krajského úřadu přidělovat poskytnutou dotaci ve stanovených termínech právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení. Nesplnit tuto povinnost by bylo v souladu s právními předpisy možné, pouze pokud by tato povinnost byla v rozporu se zákonem. K tomu, aby byl dán její rozpor se zákonem, však nepostačuje, domnívá-li se příjemce dotace, že zná hospodárnější způsob nakládání s dotací. Hospodárnost veřejné správy a nakládání s veřejnými prostředky je navíc nutné posuzovat nejen z hlediska působnosti příjemce, ale především z hlediska zájmů poskytovatele dotace a v daném případě také právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení. Pokud ministerstvo při poskytnutí dotace krajskému úřadu shledalo za věcně odůvodněné a hospodárné uložit krajskému úřadu přidělovat finanční prostředky právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení v určitém objemu a v určitých termínech, nepřísluší příjemci tato východiska přehodnocovat. Tvrdí-li např. krajský úřad, že finanční prostředky v důsledku pozdržení jejich převodu právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení „zhodnotil pro resort školství“, je nutné dodat, že ke zhodnocení mohlo dojít i na účtech právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení. Hledisko hospodárnosti nakládání s finančními prostředky navíc není izolované, ale musí být v rovnováze s jinými opodstatněnými hledisky. Ministerstvo při poskytování dotací podle § 161 odst. 5 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, považuje za prioritu poskytnout právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení právní jistotu, že jim bude poskytnut dostatečný objem finančních prostředků v optimálně stanovených termínech, aby rozpočty právnických osob byly co nejméně napjaté. Nutno také zdůraznit, že krajský úřad při přidělování finančních prostředků podle § 161 odst. 6 zákona č. 561/2004 Sb. vykonává státní správu, a proto vůči právnickým osobám, které zřizuje daný kraj, nevystupuje v postavení zřizovatele. Zvláště s ohledem na zásadu rovnosti před veřejnou správou zde tudíž nelze nad rámec právních předpisů, směrnice č. j. 28 768/2005-45 a rozhodnutí o poskytnutí dotace uplatňovat odlišný postup vůči právnickým osobám různých zřizovatelů. Povinnost přidělovat finanční prostředky právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení ve výši a v termínech podle rozhodnutí ministerstva tak nelze v dané věci zpochybnit. Příjemce tudíž porušil rozhodnutí o poskytnutí dotace. Nutno opět zdůraznit, že povinnosti uložené příjemci dotace ze státního rozpočtu rozhodnutím o poskytnutí dotace jsou součástí rozpočtové kázně, neboť „Za porušení rozpočtové kázně se považuje také výdej finančních prostředků poskytnutých ze státního rozpočtu, jímž byla porušena povinnost stanovená v rozhodnutí (§ 3 písm. e) a § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb.)“. 25.12.2018 Porada vedoucích odborů školství krajských úřadů v Plzni 6. až 7. června 2007

= Neoprávněné poskytování prostředků na přímé náklady na vzdělávání Porušování Rozhodnutí MŠMT poskytování prostředků s UZ 33 353 na přímé náklady na vzdělávání právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení zřizovaných krajem Prostředky byly poskytnuty organizaci, která v době poskytnutí nebyla zapsána v rejstříku škol a školských zařízení = Neoprávněné poskytování prostředků na přímé náklady na vzdělávání Prostředky byly poskytnuty v rozporu s ust. § 142 odst. 2 a ust. § 160 odst. 3 zákona č.561/2004 Sb. (školský zákon) Porušení zákona č. 561/2004 Sb. se v tomto případě shledává v přidělování finančních prostředků podle § 160 a 161 na činnost zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisek služeb školám, pro něž nejsou stanoveny jednotky výkonu a u nichž nelze uplatnit normativní metodu. Je nutné zabývat se hlavně interpretací § 160 a 161 zákona č. 561/2004 Sb. Krajské úřady argumentují tím, že v 160 odst. 1 písm. d) zákona č. 561/2004 Sb. není explicitně stanoveno, že se finanční prostředky podle citovaného ustanovení poskytují výhradně prostřednictvím republikových, resp. krajských normativů. Především je nutné zdůraznit vazbu mezi § 160 odst. 1 písm. d), § 161 odst. 5 a § 161 odst. 6 písm. a). Všechna citovaná ustanovení se týkají téže množiny finančních prostředků. Finanční prostředky podle § 160 odst. 1 písm. d) poskytuje ministerstvo v souladu s § 161 odst. 5 krajským úřadům, aby je následně poskytnuly v souladu s § 161 odst. 6 písm. a) prostřednictvím krajských normativů právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení zřizovaných krajem. Poskytovat finanční prostředky podle § 160 odst. 1 písm. d) prostřednictvím krajských normativů se krajským úřadům výslovně a kogentně ukládá v § 161 odst. 6 písm. a). Jiný způsob poskytování těchto finančních prostředků není možný (i zde platí zásada, podle níž orgány veřejné správy mohou činit pouze to, co jim zákon výslovně umožňuje). Zároveň platí povinnost poskytovat finanční prostředky podle § 160 odst. 1 písm. d) vždy podle skutečného počtu jednotek výkonu ve školní matrice (§ 160 odst. 3). V případě zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisek služeb školám tudíž nelze naplnit povinnost poskytovat finanční prostředky podle skutečného počtu jednotek výkonu a prostřednictvím krajských normativů, které se stanovují pouze na jednotky výkonu podle § 1 vyhlášky č. 492/2005 Sb. Finanční prostředky, které krajskému úřadu poskytlo ministerstvo podle § 161 odst. 5 písm. a) zákona č. 561/2004 Sb., proto krajský úřad nemůže poskytnout na činnost zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisek služeb školám při současném dodržení § 160 odst. 3 a § 161 odst. 6 písm. a) zákona č. 561/2004 Sb. a vyhlášky č. 492/2005 Sb. Pokud se jedná o podmínky poskytování finančních prostředků státního rozpočtu, na něž odkazuje § 142 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., nelze na výraz „podle tohoto zákona“ uplatnit výklad, který zastávají krajské úřady, když tvrdí, že vzhledem k obecné dikci § 142 odst. 2 nelze vyvozovat, že zákon č. 561/2004 Sb. stanovuje omezující podmínky. Omezující podmínky zákona č. 561/2004 Sb. jsou přitom zjevné – srov. například výše citovaný § 160 odst. 3 a § 161 odst. 6. Pojem „podmínky podle tohoto zákona“ pak je nutné vykládat jako všechny podmínky, které zákon č. 561/2004 Sb. k poskytování finanční prostředků stanovuje, tedy rovněž podmínky v § 160 odst. 3 a § 161 odst. 6. Prostřednictvím zmocňovacích ustanovení patří k těmto podmínkám také podmínky podle prováděcích právních předpisů, zejména vyhlášky č. 492/2005 Sb. K tzv. „mimonormativnímu“ financování z rezervy podle čl. II odst. 1 písm. c) směrnice č. j. 28 768/2005-45 je nezbytné upozornit, že rezervu lze použít výhradně v rámci předmětu úpravy směrnice, tedy při rozpisu a poskytování finančních prostředků státního rozpočtu postupem podle § 161 odst. 6 zákona č. 561/2004 Sb. (srov. dikci čl. I písm. a) směrnice). Finanční prostředky z rezervy proto mohou být poskytovány pouze na navýšení rozpisu rozpočtu finančních prostředků na činnost škol a školských zařízení financovaných normativně. Takové použití rezervy krajským úřadem není neoprávněným použitím finančních prostředků státního rozpočtu – v tomto smyslu bylo také formulováno stanovisko ministerstva ze dne 10. ledna 2005, které se týkalo pouze financování školských zařízení se stanovenými jednotkami výkonu. Naopak použití rezervy na financování činnosti školských zařízení, které nelze normativně financovat, by bylo nutné považovat za obcházení zákona. Skutečnost, že krajský úřad nebyl obeznámen s právním názorem ministerstva, a také následná snaha krajského úřadu o to, aby jeho protiprávní postup nebyl na úkor financování ostatních škol a školských zařízení, lze sice vzít v potaz při posuzování závažnosti následků porušení právních předpisů krajským úřadem, není tím však dotčena platná právní úprava a postup krajského úřadu se tím nelegalizuje. Rovněž tvrzená absence (právně nezávazných) upozornění na závazná pravidla vyplývající z právních předpisů ze strany ministerstva na věci nic nemění. 25.12.2018 Porada vedoucích odborů školství krajských úřadů v Plzni 6. až 7. června 2007

= Neoprávněné poskytování prostředků na přímé náklady na vzdělávání Porušování Rozhodnutí MŠMT poskytování prostředků s UZ 33 353 na přímé náklady na vzdělávání právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení zřizovaných krajem Prostředky byly poskytnuty organizaci, která v době poskytnutí neměla výkony definované školským zákonem = Neoprávněné poskytování prostředků na přímé náklady na vzdělávání srov. § 160 odst. 3 zákona č. 561/2004 Sb., (školského zákona) Dtto slide č. 3 25.12.2018 Porada vedoucích odborů školství krajských úřadů v Plzni 6. až 7. června 2007

Porušování Rozhodnutí MŠMT Poskytování prostředků na SIPZV právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení Prostředky na SIPVZ byly poskytnuty konkrétní organizaci v jiném (pozdějším) termínu, než je uvedeno v Rozhodnutí MŠMT /např. v prosinci ačkoliv podle Rozhodnutí měly být poukázány nejpozději do … např. 15. června/ Porušení rozhodnutí lze shledávat ve skutečnosti, že s finančními prostředky poskytnutými krajskému úřadu nebylo nakládáno v souladu s jejich účelovým určením, když nebyly ve stanoveném termínu zaslány krajským úřadem na účet konkrétní právnické osoby. Zákon č. 218/2000 Sb. v § 3 písm. e) a v § 44 odst. 1 písm. b) nerozlišuje porušení rozpočtové kázně podle druhu zavinění. I porušení povinností podle rozhodnutí o poskytnutí dotace způsobené nedbalostí je porušením zákona č. 218/2000 Sb., které musí být konstatováno v protokolu o kontrole.“. 25.12.2018 Porada vedoucích odborů školství krajských úřadů v Plzni 6. až 7. června 2007

Porušování Rozhodnutí MŠMT o poskytnutí dotačních prostředků na SIPVZ (UZ 33 245) Vyúčtování finančních prostředků poskytnutých krajům z kap. 333 Prostředky na SIPVZ z kap. 333, které vrátily právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení jako účelově nevyčerpané na účet kraje do 31.12. daného rozpočtového roku, a které již nebyly ze strany KÚ dále přerozděleny ostatním právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení, nebyly vráceny na výdajový účet MŠMT, ale až v rámci finančního vypořádání v únoru následujícího roku na depozitní účet MŠMT 1/ Z Rozhodnutí MŠMT o poskytnutí dotačních prostředků krajům, která jsou vydávána různými skupinami MŠMT, vyplývají také různé požadavky na vyúčtování těchto prostředků. Jinak se postupuje u přímých nákladů na vzdělávání, jinak např. u SIPVZ. Určení podmínek pro použití dotačních prostředků i pro jejich vyúčtování je dle § 14 odst. 3 písm. g) rozpočtových pravidel zcela v kompetenci správce kapitoly, tj. přesněji řečeno, v kompetenci náměstků jednotlivých skupin MŠMT, kteří také Rozhodnutí o poskytnutí „svých“ dotačních prostředků krajům podepisují. Proto je nutno při vyúčtování poskytnutých dotačních prostředků řídit se pokyny toho Rozhodnutí MŠMT, na základě kterého byly prostředky kraji přiděleny. 2/ Ustanovení v Rozhodnutí MŠMT ve znění: „ Pokud budou nevyčerpané finanční prostředky vráceny do 31.12.2006, musí být poukázány na výdajový účet MŠMT, ze kterého byly kraji poskytnuty“, bylo krajskými úřady chápáno různě. Dle ústního vysvětlení odpovědného náměstka, měly být tyto účelově nevyčerpané prostředky povinně vráceny krajským úřadem také do 31.12.2006 na výdajový účet MŠMT. Jen tento výklad dává smysl, sleduje-li poskytovatel při nakládání se státními prostředky ve své kapitole H,Ú a E a odůvodňuje, proč byl uvedený postup zakomponován do Rozhodnutí. První část citované věty („pokud budou nevyčerpané finanční prostředky vráceny do 31.12.2006“) se vztahuje ke školám a jejich nevyčerpaným prostředkům, vráceným na účet kraje, zatímco druhá část věty ( „ musí být poukázány na výdajový účet MŠMT, ze kterého byly kraji poskytnuty“) stanovuje KÚ povinnost vrátit - poukázat tyto prostředky na výdajový účet MŠMT. A na výdajový účet lze zasílat prostředky z kap. 333 výhradně do konce daného rozpočtového roku. 3/ Účelově nevyčerpané prostředky, jsou-li vráceny do kapitoly do konce rozpočtového roku, se mohou i v napjatém termínu, tj. i v posledních dnech roku, stále ještě využít výhradně v oblasti školství. Jsou-li prostředky vráceny až v únoru následujícího roku v rámci finančního vypořádání na depozitní účet MŠMT, rozplývají se definitivně do celého státního rozpočtu. 25.12.2018 Porada vedoucích odborů školství krajských úřadů v Plzni 6. až 7. června 2007

= mylné pochopení kontroly výkonu přenesené působnosti Pověření ke kontrole podle § 86 odst. 1 a odst. 3 a § 92a písm. b zákona č. 129/2000Sb., o krajích Tvrzení „Předmětem kontroly podle výše uvedeného ustanovení není finanční kontrola“ = mylné pochopení kontroly výkonu přenesené působnosti V předmětné věci se jednalo o kontrolu výkonu přenesené působnosti podle § 86 a 88 zákona č. 129/2000 Sb. u krajského úřadu, což bylo i uvedeno v pověření kontrolního orgánu. Předmětem kontroly přenesené působnosti je podle § 86 odst. 2 zákona č. 129/2000 Sb. dodržování zákonů, jiných právních předpisů a v jejich mezích též usnesení vlády, směrnic ústředních správních úřadů a opatření příslušných orgánů veřejné správy přijatých při kontrole výkonu přenesené působnosti podle § 88 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb. V procesu kontroly je zkoumán soulad postupu krajského úřadu s právními předpisy a směrnicemi ministerstva, popřípadě rozhodnutími o poskytnutí dotace, k jejichž dodržování je krajský úřad, resp. kraj rovněž povinen ze zákona. Není vyloučeno, že předmět kontroly přenesené působnosti podle zákona č. 129/2000 Sb. může být zároveň způsobilý stát se předmětem finanční kontroly podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů. Tato skutečnost však sama o sobě v dané věci nezakládá překročení pověření ke kontrole. Ministerstvo je toho názoru, že je vykonávána výhradně kontrola výkonu přenesené působnosti podle zákona č. 129/2000 Sb. Na protokol o výsledcích kontroly a na řízení o námitkách proto nelze vztahovat zákon č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů, neboť z jeho působnosti je podle § 3 odst. 2 vyloučena kontrola vykonávaná ve vztahu nadřízenosti a podřízenosti. 25.12.2018 Porada vedoucích odborů školství krajských úřadů v Plzni 6. až 7. června 2007