Autor: Mgr. Yvetta Kałužová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRH PRÁCE Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Odměňování pracovníků Minimální mzda. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Workshop dne prezentace projektu. Problematika rovných příležitostí patří mezi prioritní oblasti v politice EU. Spadá se tedy i rovnost mužů.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6015 NázevMzda Téma hodinyMzdy PředmětZáklady finanční gramotnosti.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
FINANČNÍ GRAMOTNOST ÚŘAD PRÁCE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.02 Ročník2. ročník.
FINANČNÍ GRAMOTNOST POPIS FUNKCÍ CENTRÁLNÍ BANKY.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Občanský zákoník – fyzické osoby Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám -
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Povolání, zaměstnání, práce
Autor: Ing. Sikorová Renata
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Obchod a význam obchodu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Podpora v nezaměstnanosti
NEZAMĚSTNANOST Úřad práce.
Místní rozpočtové jednotky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
Výrobní faktory v organizaci
Základní formy prodeje
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Účetnictví – význam informací
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Ing. Veronika Dostálková MBA
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Odměňování zaměstnanců
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová VY_INOVACE_Kaluzova_ Šek .
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Digitální učební materiál
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Aktivní politika zaměstnanosti Společensky účelné pracovní místo
Organizace práce na prodejně
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
PRACOVNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Yvetta Kałužová Personální činnost podniku VY_INOVACE_Kaluzova_12-2-09 Volba povolání Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace výukový materiál pro učební obory kuchař, prodavač, cukrář využití v předmětech ekonomika

Personální činnost Profesní kariéra-

Volba povolání je cílevědomý proces záměrného formování osobnosti jedince tak, aby byl schopen zvolit si povolání, které odpovídá jeho zájmům, schopnostem a zdravotnímu stavu Vliv mají tyto faktory: vzor v rodině, přání rodičů, zájem o obor, pozdější uplatnění či finanční ohodnocení

Pracovní kariéra je postupnost pozic, prací nebo profesí, které jedinec zastával v průběhu svého pracovního života

Profesní kariéra představuje určitý postup pracovníka v rámci organizace (v pracovním zařazení, kdy jde o závažnost vykonávaných funkcí)

Jak řídit profesní kariéru Jak řídit vlastní kariéru? Co jsem udělal pro rozvoj mé pracovní kariéry? Mám zůstat u stávajícího zaměstnavatele nebo mám uvažovat o jeho změně? Mám pracovat na stávající pracovní pozici nebo mám změnit pracovní místo a pracovní náplň? Jaké kurzy jsem absolvoval a podporují mé kariérové cíle.

Současná situace 1. Dosáhli jste stanovených cílů v oblasti kariéry? 2. V čem jste byli úspěšní? 3. V čem jste naopak byli neúspěšní? 4. Proč jste dosáhli úspěchů? 5. Co bylo příčinou neúspěchů ve Vaší profesní kariéře

Úřad práce je státní instituce hlavní činností je poskytování informací z oblasti pracovního trhu nejen v České republice, ale i v Evropské unii informuje občany o možnostech získání zaměstnání, odborné přípravy a rekvalifikace informuje zaměstnavatele o volných zdrojích pracovních sil zprostředkovává vhodné zaměstnání uchazečům a zájemcům o zaměstnání

Úřad práce vedou evidenci uchazečů a zájemců o zaměstnání, evidenci volných pracovních míst rozhodují o vyřazení z evidence uchazečů o zaměstnání, o přiznání, odejmutí, zastavení nebo vrácení hmotného zabezpečení organizují, zabezpečují rekvalifikace uchazečů o zaměstnání hmotně podporují tvorbu nových pracovních míst poskytují občanům poradenské služby spojené s hledáním zaměstnání, volbou povolání, odbornou výukou a rekvalifikací

Personální agentura se zpravidla rozumí „soukromá zprostředkovatelna práce“, která na základě konkrétní objednávky určitého zaměstnavatele (firmy) vyhledává vhodné uchazeče na jím určená pracovní místa firmy zaměstnají vyhledané uchazeče na hlavní nebo vedlejší pracovní poměr, a to jako své vlastní zaměstnance personální agentura výlučně zprostředkovává zaměstnání uchazeče u zaměstnavatele, se zaměstnancem žádnou pracovní smlouvu neuzavírá

Agentura práce přímo zaměstnává uchazeče o práci, které pak dočasně za odměnu "pronajímá" (přiděluje) do firem zaměstnanec je stále zaměstnancem agentury práce, která mu vyplácí mzdu úkoly přiděluje zaměstnanci vedení firmy

Úkoly Vysvětlete tyto pojmy: pracovní kariéra profesní kariéra Jaké faktory Vás ovlivnily při výběru studia? Jaký je rozdíl mezi personální agenturou a agenturou práce?

Použité zdroje ČISTÁ, Lydia. Ekonomika pro odborná učiliště a veřejnost. Praha: Fortuna, 2007, ISBN 978-80-7373-017-8. HERČÍKOVÁ, Jana; ŠAMSOVÁ, Lenka. Ekonomika pro střední a vyšší hotelové školy. Praha: Fortuna, 2003, ISBN 80-7168-827-4. Obrázky sady MS Office