Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní formy prodeje

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní formy prodeje"— Transkript prezentace:

1 Základní formy prodeje
PRODEJNA Základní formy prodeje VY_32_INOVACE_Sikorová_ Autor: Ing. Sikorová Renata Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/ – Individualizace a inovace výuky

2 Anotace Žáci se seznámí s:
Vlivy, které rozhodují při výběru formy prodeje; pochopí otevřený systém prodeje; výhodami otevřeného prodeje pro zákazníka.

3 Volba vhodné formy prodeje
Při rozhodování o volbě prodeje se přihlíží k: vlastnostem a charakteru sortimentu zboží; rozsahu spotřebitelské poptávky; různorodostí poskytovaných služeb; umístění prodejny; personálnímu zajištění;

4 Podle materiálně technického a dispozičního
řešení prodejní plochy, možnosti zákazníka přístupu ke zboží a podle jeho aktivity v procesu nákupu zboží rozdělujeme formy prodeje do dvou charakteristických systémů: 1. otevřený systém prodeje, 2.  zavřený systém prodeje. Oba systémy mají současně svoje charakteristické formy prodeje.

5 Otevřený systém prodeje
uvádí zákazníka do přímého kontaktu se zbožím, zařízení prodejny je uspořádáno tak, že zákazníkovi umožňuje bezprostřední přístup ke zboží, je zde aktivní úloha zákazníka, význam je kladen na vysoký podíl plochy na vystavení maximálního množství zboží a pohyb zákazníků, vysoký podíl výstavní plochy zvyšuje jeho nabídku, efektivnější využití prodejní plochy.

6 Z uvedeného vidíme, že v otevřeném
systému prodeje, zákazník přebírá na sebe podstatnou část úkonů, které v uzavřeném systému prodeje vykonává prodavač.

7 Pro otevřený systém prodeje jsou charakteristické tyto výhody:
rychlý nákup, který je zákazníkovi umožněn díky přehlednému a účelnému uložení zboží, které má stabilní místo; zboží z regálu k pokladně si přináší zákazník sám, nezávislost zákazníka při výběru a rozhodování; časově není vázán na prodavače ani na jiné kupující, bezprostřední kontrola jakosti, množství, hygieny a ceny – zákazníkovi je umožněno částečně manipulovat, prohlížet a ověřovat si zakoupené zboží a tím podpořit jeho zájem o koupi.

8 K formám otevřeného systému prodeje patří:
1. samoobsluha, 2. volný prodej


Stáhnout ppt "Základní formy prodeje"

Podobné prezentace


Reklamy Google