Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál"— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál
Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: EKO Ročník: 4 Téma: Personalistika Tematický okruh: Podnik, právní úprava podnikání Jméno autora: Ing. Marie Kábová Datum tvorby: duben 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_EKO_KV010 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_EKO_KV010 Anotace: Human resource - VÝBĚR, ROZMISŤOVÁNÍ A HODNOCENÍ PRACOVNÍKA

2 VÝBĚR, ROZMISŤOVÁNÍ A HODNOCENÍ PRACOVNÍKA
ZÍSKÁVÁNÍ VHODNÝCH PRACOVNÍKŮ DEFINICE POTŘEBY REALIZACE PERSONÁLNÍHO ZAJIŠTĚNÍ: PLÁNOVÁNÍ NÁBOR, VÝBĚR ZVYŠOVÁNÍ KVALIFIKACE, REKVALIFIKACE (ŠKOLENÍ V RÁMCI PRACOVNÍHO PROCESU NEBO MIMO PRACOVNÍ PROCES)

3 PRACOVNÍ KARIÉRA MANAŽERA
FUNKČNÍ POZICE MANAŽÉRA ETAPA – PŘÍPRAVNÁ ETAPA – ZAKOTVENÍ ETAPA – ROZVOJ ETAPA – POZDNÍ KARIÉRA

4 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ HODNOTÍ SE: HODNOCENÍ PROVÁDÍ:
PLNĚNÍ PRACOVNÍCH ÚKOLŮ CHOVÁNÍ V PRACOVNÍM PROCESU A MIMO NĚJ OSOBNÍ A CHARAKTEROVÉ RYSY HODNOCENÍ PROVÁDÍ: VEDOUCÍ PRACOVNÍCI PRACOVNÍCI PERSONÁLNÍCH ÚTVARŮ EXTERNÍ NEBO INTERNÍ SPECIALISTÉ

5 SYSTÉM ODMĚŇOVÁNÍ HMOTNÉ ODMĚNY
PŘÍMÉ ODMĚNY (MZDA, PRÉMIE, ODMĚNY …) NEPŘÍMÉ ODMĚNY (PŘÍPLATKY NA DOVOLENOU, STRAVOVÁNÍ …) NEHMOTNÉ ODMĚNY (INDIVIDUÁLNÍ PRACOVNÍ DOBA, PRESTIŽNÍ FUNKCE, VEŘEJNÉ OCENĚNÍ …) NEKVALITNÍ PRÁCE – NEGATIVNÍ OHODNOCENÍ ÚSTNÍ NAPOMENUTÍ PÍSEMNÉ NAPOMENUTÍ FINANČNÍ POSTIH VÝPOVĚĎ

6 VEDENÍ LIDÍ MOTIVACE TEORIE X A Y
= úkolem je sladit osobní zájem a pracovní úsilí pracovníka MASLOWOVA TEORIE 5. hierarchická úroveň – potřeba seberealizace 4. hierarchická úroveň – uznání kvalitních vlastností osobnosti, uspokojení z práce 3. hierarchická úroveň – sociální potřeby (potřeba kolektivu, sociál. vztahů) 2. hierarchická úroveň – potřeby existenční jistoty a bezpečnosti 1. hierarchická úroveň – základní fyziologické potřeby (jíst, spát, apod.) potřeby vyšší úrovně potřeby nižší úrovně

7 ZÁKLADNÍ ZÁSADY MOTIVACE
VYHÝBAT SE ROVNOSTÁŘSKÉMU ODMĚŇOVÁNÍ VYUŽÍVAT HMOTNÉ I MORÁLNÍ ODMĚŇOVÁNÍ SEZNÁMIT ZAMĚSTNANCE S CÍLI MOTIVACE CHVÁLIT PŘED KOLEKTIVEM KRITIKU A TRESTY „MEZI ČTYŘMA OČIMA“

8 KONTROLA = PROCES SLEDOVÁNÍ, ROZBORU A PŘIJETÍ ZÁVĚRŮ V SOUVISLOSTI S ODCHYLKAMI OD CÍLE FÁZE: STANOVENÍ CÍLE STANOVENÍ KONTROLNÍCH KRITÉRIÍ ROZBOR A POROVNÁNÍ S KRITÉRII VYHODNOCENÍ REALIZACE ZÁVĚRŮ


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál"

Podobné prezentace


Reklamy Google