METEOSTANICE počasí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Advertisements

Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
NAKRESLI ŠŇŮRU K ELEKTRICKÉMU SPOTŘEBIČI Elektřina pomáhá, ale pozor.
Tvoření s dětmi KYTIČKY Z TĚSTOVIN. Pomůcky Těstoviny si obarvíme připravenými barvami a necháme zaschnout.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VÝROBA VELIKONOČNÍHO PŘÁNÍ JE TU JARO. Jarní velikonoční kuřátko 2.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE.
CO UMÍ VÍTR? Výroba větrníku. ROZTOČÍ VĚTRNOU ELEKTRÁRNU A VYROBÍ ELEKTŘINU 2.
JAK KŘEMÍLEK A VOCHOMŮRKA ZASADILI SEMÍNKO Polytechnika v dětské pohádce.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Poznávací schopnosti, vnímání
CIRKUS od nejmenšího.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Naši skřítkové písnička.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Pantomima – povolání I. Poznej co kdo dělá?.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Maminka vaří.
Dopravní prostředky.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
Na stavbě stroje.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
Skupenství Fyzika.
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Kolik jich berušky mají?
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
TRADICE A SVÁTKY.
ŘADY ZVÍŘAT KDO TAM (NE)PATŘÍ?.
seřaď jednotlivé členy
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Poznávací schopnosti - nářadí
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
TVOŘÍME Z KERAMICKÉ HLÍNy
Orientace v řadě.
I živočichové pracují.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
JITEX – Jak vznikne tričko?
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Roční období – znaky, svátky a tradice
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Postavičky z přírodnin
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

METEOSTANICE počasí

Zkoumání počasí pomocí dětské meteostanice

Měření rychlosti větru Rychlost větru měříme přístrojem nazývaným ANEMOMETR v km/h.

Měření dešťových srážek Dešťové srážky měříme DEŠŤOMĚREM (srážkoměrem) v mm (mm= 1l/m2) Druhy srážek: - kapalné déšť mrholení rosa - tuhé sníh kroupy námraza ledovka atd. - srážky smíšené

Měření teploty vzduchu Teplotu vzduchu měříme pomocí TEPLOMĚRU ve stupních Celsia (°C). Teplota vzduchu: pod -30°C mrazivo -20°C až -30°C velký chlad -5°C až -20°C chlad 5°C až -5°C mírný chlad 5°C až 19°C pohoda 19°C až 24°C teplo 24°C až 33°C horko nad 33°C velké horko

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Poznávací schopnosti Integrovaný blok: Poznatky, sociální informovanost Téma: Meteostanice Konkretizované výstupy: Seznámit děti s využitím meteostanice pro pozorování a sledování proměn počasí, mít poznatky o přírodě o přírodních jevech a dějích Cíle: Naučit děti využívat jednotlivé části meteostanice pro zkoumání počasí, seznámit s cizími pojmy Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité zdroje Foto autorky www.in-pocasi.cz/aktualni-pocasi/teplota www.garni-meteo.cz/cz/meteorologie

Metodický postup Seznámíme děti s meteostanicí, jejími jednotlivými částmi (přístroji) a vysvětlíme, k jakému měření se používají Snímek č. 3 –seznámíme děti s přístrojem pro měření rychlosti větru Snímek č. 4 – seznámíme děti s odměrkou pro měření srážek Snímek č. 5 – seznámíme děti s teploměrem pro měření teploty vzduchu Najdeme s dětmi vhodné místo pro umístění meteostanice na školní zahradě S dětmi průběžně pozorujeme počasí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Dětská meteostanice Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.