METEOSTANICE počasí
Zkoumání počasí pomocí dětské meteostanice
Měření rychlosti větru Rychlost větru měříme přístrojem nazývaným ANEMOMETR v km/h.
Měření dešťových srážek Dešťové srážky měříme DEŠŤOMĚREM (srážkoměrem) v mm (mm= 1l/m2) Druhy srážek: - kapalné déšť mrholení rosa - tuhé sníh kroupy námraza ledovka atd. - srážky smíšené
Měření teploty vzduchu Teplotu vzduchu měříme pomocí TEPLOMĚRU ve stupních Celsia (°C). Teplota vzduchu: pod -30°C mrazivo -20°C až -30°C velký chlad -5°C až -20°C chlad 5°C až -5°C mírný chlad 5°C až 19°C pohoda 19°C až 24°C teplo 24°C až 33°C horko nad 33°C velké horko
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Poznávací schopnosti Integrovaný blok: Poznatky, sociální informovanost Téma: Meteostanice Konkretizované výstupy: Seznámit děti s využitím meteostanice pro pozorování a sledování proměn počasí, mít poznatky o přírodě o přírodních jevech a dějích Cíle: Naučit děti využívat jednotlivé části meteostanice pro zkoumání počasí, seznámit s cizími pojmy Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Použité zdroje Foto autorky www.in-pocasi.cz/aktualni-pocasi/teplota www.garni-meteo.cz/cz/meteorologie
Metodický postup Seznámíme děti s meteostanicí, jejími jednotlivými částmi (přístroji) a vysvětlíme, k jakému měření se používají Snímek č. 3 –seznámíme děti s přístrojem pro měření rychlosti větru Snímek č. 4 – seznámíme děti s odměrkou pro měření srážek Snímek č. 5 – seznámíme děti s teploměrem pro měření teploty vzduchu Najdeme s dětmi vhodné místo pro umístění meteostanice na školní zahradě S dětmi průběžně pozorujeme počasí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Dětská meteostanice Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.