Ježíš
Ježíš Náboženství - hledání Boha V Ježíši naopak Jan 3,16 - Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.
Pán a Spasitel Ad Gentes 3 Ale Bůh se rozhodl vstoupit novým a definitivním způsobem do lidských dějin, aby utvrdil mír a společenství mezi sebou a lidmi a aby zavedl bratrské společenství mezi hříšnými lidmi navzájem. Proto poslal svého Syna v těle, jaké máme my, aby skrze něho vytrhl lidi z moci temnot a satana 9 a v něm aby usmířil svět se sebou. 10 Jeho tedy, skrze něhož stvořil svět, 11 učinil dědicem všeho, aby skrze něho zase uvedl pořádek do všeho. 12Ježíš Kristus byl totiž poslán na svět jako pravý prostředník mezi Bohem a lidmi. Protože je Bůh, „přebývá v něm celá plnost božství“ (Kol 2,9); 9/Srov. Kol 1,13; Sk 10,38. 10/Srov. 2 Kor 5,19. 11/Srov. Žid 1,2; Jan 1,3 a 10; Kol 1,16. 12/Srov. Ef 1,10.
Pán a Spasitel Osoba – současně jeden z nás, současně náš Stvořitel Ad Gentes 3, Syn člověka nepřišel, aby si dal sloužit, ale aby sloužil a dal svůj život jako výkupné za mnohé, tj. za všechny. 14 Proto svatí otcové stále prohlašují, že není uzdraveno to, co na sebe nevzal Kristus. Osoba – současně jeden z nás, současně náš Stvořitel 14/Srov. Mk 10,45.
Pán a Spasitel Osobní vztah – přátelství - víra, - láska - naděje Spasitel – řešení problémů nad naše možnosti Pán - plná moc Ježíšovi, aby to udělal jak chce Osobní vztah – přátelství - víra, - láska - naděje
Osobní vztah Bůh není anonymní síla EN 26 Toto svědectví však nabývá plné evangelizační síly pouze tehdy, když dokazuje, že Bůh Stvořitel není pro člověka jen bezejmennou a vzdálenou mocí, nýbrž že je Otcem, že »my se můžeme nazývat Božími dětmi a také jimi jsme« Jiná náboženství nedají EN 53: Jinými slovy, naše náboženství umožňuje navázat skutečný a živý styk s Bohem, který ze své strany nedokáží navázat ostatní náboženství, třebaže i ona, abychom tak řekli, vztahují své ruce k nebi.
Hovorem o Ježíši Vynecháme téma církve Hříchy „učedníků“ Výhrady proti církvi např. Restituce (otázky, které vůbec nesouvisí s Bohem)