Rozklad světla optickým hranolem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Advertisements

Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
OPTIKA.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Rozklad světla optickým hranolem
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
Odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_2.
Úplný odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_6.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Merkur Sluneční soustava Název školy
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Design Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Teplé a studené barvy Název školy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Souhvězdí Vesmír Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Dalekohled Optické přístroje Název školy
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
Neutronová hvězda Vesmír Název školy
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Lidské oko Optické čočky Název školy
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Lom světla - příklady Autor: Mgr. Alena Víchová
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
Vlastnosti střídavého proudu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Výroba elektrické energie
Třída 3.B 3. hodina.
Elektromagnetická indukce
Uran Sluneční soustava Název školy
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Rozklad světla optickým hranolem Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: Rozklad světla optickým hranolem Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_19 Autor: Jindřich Bielčik Datum vytvoření: 4.3.2013 Vyučovací předmět: Fyzika Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Tematický okruh: Optika Téma: Rozklad světla Druh učebního materiálu: Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM: 15 min. prezentace Anotace / Metodický list: Prezentace má sloužit jako digitální pomůcka k výuce o rozkladu světla.

Rozklad světla hranolem

Základní fakta Tento jev objevil roku 1666 Isaac Newton, když pozoroval úzký svazek světla. Ten se totiž po dopadu na skleněný hranol rozložil na sedm barev. Slunecní světlo, které se nám zdá čiré, je složeno z několika základních barev. Lidské oko však vidí výslednou barvu složeného „bílého“ světla. Jednou z možností, jak spatřit jednotlivé složky, je optický hranol.

Princip Princip lomu slunečního světla optickým hranolem spočívá v různých rychlostech světla ve vzduchu a ve skle. Dopadne-li světlo na stěnu hranolu, dojde k jeho lomu. Úhel lomu při stejném úhlu dopadu závisí na rychlosti světla. Různé barvy mají ve skle různé rychlosti a proto z optického hranolu vyhází světlo rozložené na jednotlivé barvy.

Barvy, které již nelze rozložit, se nazývají jednoduché: napřiklad fialová, modrá, zelená, žlutá, červená, …

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Optick%C3%BD_hranol http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Prism_rainbow_schema.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Lom_hranol.svg