Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska"— Transkript prezentace:

1 Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013

2 „EU peníze středním školám“
Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiálu Barvy Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_25_1 Jméno autora Mgr. Antonín Grafnetter Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace

3 Druhy barev z různých hledisek
Hledisko fyzikální Hledisko psychologické Hledisko chemického složení

4 Hledisko fyzikální vysvětluje a rozděluje barvy podle toho, jak vznikají v přírodě

5 Barvy vznikají lomem světla

6 Barvy základní – primární Tyto barvy nemůžeme namíchat z jiných
Červená Modrá Žlutá

7 Jejich mícháním získáme:

8 Z modré a červené: Fialovou + =

9 Ze žluté a modré: Zelenou + =

10 Z červené a žluté Oranžovou + =

11 A vzniknou:

12 Barvy podvojné – sekundární Namícháme je ze základních
Oranžová Fialová Zelená

13 Vzniká barevný kruh Základní (primární) Podvojné (sekundární)

14 Hledisko psychologické vysvětluje a rozděluje barvy podle toho, jak působí na naši náladu, temperament, jaká je do nich vkládána symbolika

15 Teplé V barevné typologii typ jarní a letní

16 Studené V barevné typologii typ podzimní a zimní

17 Takové typologie se dá použít v kosmetice, oblékání, účesech a podobně

18 Lomené bělobou Vznikají pastelové odstíny těchto barev

19 Pastelové barvy Jsou příjemné na pohled Působí uklidňujícím dojmem
Dobře spolu ladí Hodí se pro dětské vybavení Do škol, dětských hřišť, nemocnic

20 Klíčová slova Primární barvy Sekundární barvy Lom světla
Barvy lomené, pastelové Barvy teplé Barvy studené

21 Zdroje: Vlastní archiv


Stáhnout ppt "Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska"

Podobné prezentace


Reklamy Google