PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Pavla Katzová tajemnice Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 KOMUNIKACE Vnitřní předpisy ČIŽP Martin Baranyai ČIŽP – Hradec.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strana 1 INTEGROVANÉ POVOLOVÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Adéla Švachulová Ministerstvo životního prostředí Oddělení IPPC Integrated and Planned Enforcement of.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 SMĚRNICE O NÁRODNÍCH EMISNÍCH STROPECH Gijs van Luyn InfoMil.
Strana 1 INTEGROVANÉ VERSUS SLOŽKOVÉ POVOLOVÁNÍ Adéla Švachulová Ministerstvo životního prostředí Oddělení IPPC Integrated and Planned Enforcement of Environmental.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Strana 1 DEFINOVÁNÍ HRANICE ZAŘÍZENÍ Gijs van Luyn InfoMil.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Vodní hospodářství EU – výkon státní správy na regionální.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Pojem přeměna obchodní společnosti
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
SMĚRNICE 2000/60/ES Evropského parlamentu a Rady z 23
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Regionální environmentální centrum ČR
Rozhodování 1.
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Ing. Sylvie kršková, Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Makroekonomie E 7 - otázky.
Využití metodiky MMR ČR k aktualizaci ÚAPo Zpracované kartogramy k vyhodnocení stavu územních podmínek jednotlivých obcí
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
RIZIKO.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Seminář s krajskými úřady
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Správa sociálního zabezpečení
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Obecné výklady o důkazech
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
RIZIKO.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Registr spaloven odpadů
Hledáme klíč k právům dětí
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Svaz měst a obcí RNDr. Ivo Šanc Stakeholder Meeting, Praha,
IED Implementace Vzájemné společné návštěvy průmyslu inspektory a povolovateli za účelem rovných podmínek při implementaci IED.
Moravské dopravní fórum
Národní akční plán čisté mobility
Život bez střeva , Praha.
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil Strana 1

Přeshraniční vlivy jsou regionální vlivy Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Přeshraniční vlivy jsou regionální vlivy Příslušné články ve směrnici o IPPC nejsou zamýšleny jako úprava globálních a trans-evropských dopadů jako je globální oteplování nebo okyselování. Jen vlivy na životní prostředí, které mají regionální dopad, jako je kvalita ovzduší a znečištění povrchové vody mohou být považovány za přeshraniční vlivy ve smyslu směrnice o IPPC. strana 2

Příslušná legislativa Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Příslušná legislativa článek 17 směrnice o IPPC článek 7 směrnice o EIA Pokud se mohou očekávat významné přeshraniční vlivy, příslušné úřady musí informovat sousední zemi o plánované činnosti a poskytnout veřejnosti právo na vyjádření názoru na tuto činnost. Strana 3

Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Kompetence úřadů V rámci české systému IPPC hodnocení, zda-li určitá činnost má přeshraniční vlivy nebo ne, je důležité z hlediska rozdělení kompetencí mezi krajskými a centrálními úřady. Hodnocení přeshraničních vlivů by mělo proběhnout na krajské úrovni, protože kompetentní krajské úřady musí beztak vyhodnotit dopady na životní prostředí určité činnosti. Strana 4

Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Český postup Pokud existují přeshraniční vlivy, žádost je přesměrována na Ministerstvo životního prostředí, oddělení IPPC, protože to je potom kompetentním orgánem. MŽP zorganizuje s Ministerstvem zahraničních věcí kontaktování dotčeného členského státu (příp. států). MŽP zajistí, že budou krajské úřady konzultovány a informovány o vývoji žádosti ve všech fázích během jejího zpracovávání. Page 5

Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Komunikace mezi státy Komunikace mezi Českou republikou a jejími sousedními zeměmi by měla proběhnout co nejdříve v rámci výše popsaného procesu. Je lepší vést nejdříve diskuse na neformální úrovni před oficiálním oznámením o přeshraničních vlivech na ŽP sousední zemi. Strana 6

Kdy lze považovat vlivy na životní prostředí za přeshraniční vlivy? Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Kdy lze považovat vlivy na životní prostředí za přeshraniční vlivy? Směrnice o IPPC, článek 17 (1): “významný negativní vliv na životní prostředí jiného členského státu”.

“Významné negativní vlivy” Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 “Významné negativní vlivy” Musí být rozhodnuto, jak velký přírůstek znečištění ovzduší nebo vody lze považovat za dostatečně významný, aby se dal označit za „významný negativní dopad“. Praktické řešení je, že emise mohou být považovány za nevýznamné, pokud přispívají méně než určitým procentem ze standardu kvality ŽP EU (nebo nějakého jiného standardu či normy odvozeného z jiného souboru údajů) k obecnému průměru kvality životního prostředí. Strana 8

Metodika pro stanovení přítomnosti přeshraničních vlivů Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Metodika pro stanovení přítomnosti přeshraničních vlivů Je vyžadováno kvalitní hodnocení možných vlivů na životní prostředí. Metodika pro hodnocení přeshraničních vlivů by se měla skládat z využití rozptylových modelů a testu environmentální významnosti. Na základě dat posbíraných z tohoto hodnocení, by měla být otázka, zda-li má činnost přeshraniční vlivy, jednoduše zodpovězena. Strana 9

Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Rozptylové modely Rozptyl znečišťujících látek v povrchové vodě a hluku může být docela lehce spočítán. Výpočet rozptylu znečišťujících látek v ovzduší je odlišná záležitost. V nedávné době bylo vytvořeno několik velice kvalitních rozptylových modelů, které mohou být použity v rámci České republiky provozovateli a státními úřady. Strana 10

Jak jednat s více znečišťovateli Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Jak jednat s více znečišťovateli Když více znečišťovatelů způsobuje určité dopady, je velice důležité vyhodnotit, jaké procento z existujícího znečištění je způsobeno, kterým znečišťovatelem. Toto hodnocení je samo o sobě základní podmínkou pro povolování v oblasti životního prostředí. Správné hodnocení emisí z určité činnosti je zásadní pro přípravu povolení. Strana 11

Povolovatelům je doporučeno, aby: Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Povolovatelům je doporučeno, aby: zajistili, že provozovatel poskytl správné údaje o všech složkách životního prostředí (b) zkontrolovali výpočet rozptylového modelu a ověřili, že je přesný (c) použili test environmentální významnosti (d) pokud existují přeshraniční vlivy Strana 12

Nějaké otázky? Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Nějaké otázky? Strana 13