Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu"— Transkript prezentace:

1 Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu Autor bakalářské práce: Karel Jedlička Vedoucí bakalářské práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Petra Matoušková České Budějovice, únor 2017

2 Motivace a důvody k řešení daného problému
Zájem o prohloubení znalostí v daném oboru Snadná dostupnost potřebných informací Možnost aplikace získaných poznatků v praxi

3 Cíl práce Cílem práce je nejprve analyzovat vnitropodnikovou komunikaci mezi zaměstnanci ve vybraném subjektu, poté zhodnotit tento současný stav a následně navrhnout konkrétní doporučení pro změny, které by vedly ke zlepšení současného stavu.

4 Jaké komunikační nástroje zaměstnanci nejvíce využívají?
Výzkumné otázky Jaké komunikační nástroje zaměstnanci nejvíce využívají? Probíhá komunikace mezi zaměstnanci bez problémů a je účinná? Jaké jsou vztahy mezi zaměstnanci? Umějí nadřízení zaměstnanci se svými podřízenými účinně komunikovat? Mohou zaměstnanci bez obav vyjádřit své názory a postoje?

5 Analýza získaných dat, vypracování grafů
Metodika práce Výzkumné šetření provedeno pomocí dotazníku – otázky uzavřené i otevřené Dotazník vytvořen v programu Microsoft Word a rozeslán všem zaměstnancům OSSZ Analýza získaných dat, vypracování grafů Návrhy opatření vedoucí ke zlepšení komunikace mezi zaměstnanci Vyhodnocení

6 Představení organizace
Název organizace: Okresní správa sociálního zabezpečení České Budějovice Sídlo organizace: Antonína Barcala 1461, České Budějovice Rozpočtová organizace Počet zaměstnanců: 102

7 Výzkumná otázka číslo 1:
Jaké komunikační nástroje zaměstnanci nejvíce využívají? Zdroj: vlastní zpracování

8 Výzkumná otázka číslo 2:
Probíhá komunikace mezi zaměstnanci bez problémů a je účinná? Zdroj: vlastní zpracování

9 Výzkumná otázka číslo 3:
Jaké jsou vztahy mezi zaměstnanci? (Přesné znění otázky v dotazníku: Myslíte si, že na Vašem pracovišti panují přátelské vztahy mezi kolegy?) Zdroj: vlastní zpracování

10 Výzkumná otázka číslo 4:
Umějí nadřízení zaměstnanci se svými podřízenými účinně komunikovat? Zdroj: vlastní zpracování

11 Výzkumná otázka číslo 5:
Mohou zaměstnanci bez obav vyjádřit své názory a postoje? Obavy ze ztráty odměn: Zdroj: vlastní zpracování

12 Komunikace s nadřízenými – většinou přímá – diskuse o všech problémech
Shrnutí výsledků Nejčastější bariéry v komunikaci – různé názory a postoje, různá úroveň znalostí, odlišný způsob interpretace obsahu komunikace, předsudky vůči partnerovi Komunikace s nadřízenými – většinou přímá – diskuse o všech problémech Komunikace mezi zaměstnanci – většinou probíhá bez problémů Zaměstnanci nejsou zahlcování velkým množstvím informací Zaměstnanci nejsou spokojeni s prostředím na pracovišti Nevhodná komunikace ze strany nadřízených negativně ovlivňuje pracovní výkon podřízených zaměstnanců

13 Návrhy opatření Vytvoření hypertextového odkazu či stránky pro připomínky zaměstnanců k prostředí na pracovišti Zlepšení komunikačních dovedností nadřízených zaměstnanců – trénink komunikačních schopností Zavedení pravidelných týdenních porad nadřízených zaměstnanců s podřízenými – zlepšení zpětné vazby Teambuilding – úniková hra – nalezení Petra Hlincovského, návštěva hradu Rožmberk nad Vltavou Kurz „Úspěšná komunikace, jak ji neznáte“ - ke zvýšení úrovně komunikace mezi nadřízenými a podřízenými zaměstnanci Zdroj: vlastní zpracování

14 Doplňující otázky Otázka vedoucí práce: Co všechno může způsobovat, že zaměstnanci nejsou spokojeni s prostředím na pracovišti? Kolegové, nadřízení, výkon pracovních činností, podmínky na pracovišti a pracovní doba, organizace práce a možnosti profesního růstu, mzdové či jiné sociální podmínky….

15 Děkuji Vám za pozornost.


Stáhnout ppt "Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google