Autor: Mgr. Yvetta Kałužová Hotelové služby VY_INOVACE_Kaluzova_13-2-06 Přijetí hosta-Check-in Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky
Anotace výuková prezentace – podpora vyučujícího určeno pro nástavbové studium obor Společné stravování
Přijetí hosta - Check-In Hotelové služby Přijetí hosta - Check-In
Přijetí hosta - Check-In přijetí hosta patří k jedné z nejdůležitějších činností hotelového personálu směrem ke klientovi přijetí hosta - první kontakt s personálem host si vytvoří první dojem o hotelu, kultuře místa a země
Přijetí hosta - Check-In dobře vyškolení recepční pracovníci dokáží skvěle nastartovat pobyt hostů, nabídnout dostupné služby a kvalitnější ubytovací kapacity informovat o novinkách, různých možnostech trávení volného času a poskytovat informace nejen z oblasti cestovního ruchu
Přijetí hosta - Check-In dobře odvedený check-in zanechá v klientech dobrý pocit, že skutečně v hotelu jsou zaměstnanci, kteří dokáží ukázat hostům, že jsou v hotelech pro ně, připraveni splnit požadovaná přání
Přijetí hosta - Check-In Check in je nejen přijetí hosta, ale je to i "vstupní brána" k možnému otevřenému jednání s hostem dává neopakovatelnou možnost využít doby, kdy klient musí strávit nějaký čas v recepci při vyřizování ubytovacích formalit tyto chvíle je nutné pečlivě využít ke kontaktu s klientem, otevřené komunikaci a zjištění očekávání a potřeb klientů. dobře odvedená recepční práce je víc než polovičním úspěchem spokojenosti hostů a cestou ke zvyšování tržeb
Up-selling navyšovací prodej cílem je zvýšit výslednou objednávku zákazníka označuje spíše snahu prodat dražší řešení zákazníkova problému, např. vyšší model výrobku či pokročilejší verzi služby Up-selling lze využít i v případě, že klienti mají objednané standardní pokoje a jsou jim nabídnuty pokoje vyšší kvality ve vybavenosti, rozměrech
Cross-selling křížový prodej účelem je navýšit celkovou objednávku zákazníka doporučením souvisejících služeb je doplňkový prodej, kdy je k dané objednávce nebo požadavku nabídnuto další čerpání souvisejících nebo rozšiřujících služeb
Požadavky na práci recepčního kvalitně provedený Check-in je náročný na recepční pracovníky, jejich odborné, jazykové a psychologické znalosti, kvalitní a aktualizované informace a potřebuje i dobré technické a materiální zázemí recepční pracovníci musí mít profesionální vystupování, společenské reprezentativní oblečení musí být přívětiví a upravení
Použité zdroje AUTOR NEUVEDEN. Sdružení pro podporu turistiky [online]. [cit. 1.5.2014]. Dostupný na WWW: http://www.sdruzeni-spot.cz/neprehlednete/program- vsichni-hoste-jsou-vip/ AUTOR NEUVEDEN. Hotel-marketing [online]. [cit. 1.5.2014]. Dostupný na WWW: http://www.mip- s.cz/hotelovy-marketing-2012/check-out-odhlaseni-hosta/ SMETANA, František; KRÁTKÁ, Eva. Podnikání v hotelnictví a gastronomii -- Pro střední a vyšší hotelové školy. Praha: Fortuna, 2009, ISBN 978-80-7373-054-3. METZ, Reinhold. Restaurace a host. Praha: Europa Sobotáles, 2008, ISBN 978-80-86706-18-4.