Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Milan Babický Štěpán Barák

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Milan Babický Štěpán Barák"— Transkript prezentace:

1 Milan Babický Štěpán Barák
Ubytovací zařízení Milan Babický Štěpán Barák

2 Cíl: Hlavním cílem je definovat ubytovací zařízení a seznámit studenty s tímto tématem
Metodika: Seznámení se s tématem a zpracování základních a důležitých informací z tématu Klíčová slova: ubytování, zařízení, hotel, pension

3 Ubytovací zařízení slouží k přechodnému ubytování hostů mimo místo jejich trvalého bydliště budují se společně s odbytovými středisky, které poskytují služby stravovací a společensko – zábavní nebo se budují jako samostatné UZ ( chatová osada, kempy)

4 Charakteristika ubytovacích zařízení
veřejné UZ- objekty, kde je veřejnosti poskytováno za úhradu přechodné ubytování a služby s ním spojené ubytovací objekt - samostatně stavebně oddělené uzamykatelná část UZ (chata, srub, bungalov) ubytovací část zahrnuje pokoje hostů a vstupní prostory pro příjem (recepce, vrátnice) odbytová část jsou prostory ve kterých je zabezpečeno stravování a spol.- zábavní služby

5 Dělení ubytovacích zařízení
-podle 3 kritérií 1) podle způsobu výstavby pevné – hotely, motely částečně pevná – montované chaty přenosná – stany pohyblivé – lůžkové a lehátkové vozy, obytné přívěsy

6 2) podle časového využití
celoroční sezónní 3)podle kategorií na tradiční – hotely, penziony, hostely doplňkové – chaty, kempy, ostatní zařízení, které poskytují služby 9 měsíců v roce ostatní – studentské koleje, domovy mládeže

7 Kategorizace zařízení
UZ se dělí podle druhu vybavení, úrovně a rozsahu poskytovaných služeb do kategorií:

8

9 Asociace a klasifikace ubytovacích zařízení

10 Charakteristika jednotlivých ubytovacích zařízení
Hotel Hotel garni Depandace Motel Botel Penzion

11 Turistické ubytování Hostel Ubytovna Chatová osada Kulturně-historické objekty

12 Funkce zaměstnanců ubytovacích zařízení
Recepční provádí registraci hostů péče o hosta dodržuje zásady chování kontrola dokladů znalost alespoň 2 světových jazyků dodržování platných cen

13 Žurnalistka vede hotelový deník a účty hostů vede přehled o využití lůžkové kapacity vyhotovuje účty hostů a odpovídá za správnost účtovaných cen

14 F&B manažer řídí personál hotelu stará se o skladování zásob spolu s manažerem odpovídá za provoz podniku za vyhlášky a směrnice strava a nápoje

15 Fakturantka odpovídá za správnou fakturaci všech služeb vede knihu faktur zpracovává hotelové faktury

16 Zdroje Cs.wikipedia.org www.booking.com
HOUŠKA, Petr. Klasifikace ubytovacích zařízení jako způsob podpory kvality služeb v cestovním ruchu. Praha : Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, c2007. ISBN

17 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "Milan Babický Štěpán Barák"

Podobné prezentace


Reklamy Google