Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.14 SOU Obořiště

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.14 SOU Obořiště"— Transkript prezentace:

1 CZ.1.07/1.5.00/34.0641 VY_32_INOVACE_ZP_3.14 SOU Obořiště
Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 3.Sada – předmět – Zařízení provozoven Tématická oblast : odbytové a ubytovací střediska z ŠVP E/02 Autor: Jindřich Joska Vytvořeno: září 2012 – leden 2013 DUM č.14 Ubytovací závody a zařízení Použité zdroje uvedeny na konci DUM Anotace Tento materiál slouží jako doplňující a přípravná část, při výuce ZP v 2. ročníku třídy PVS. Svoji strukturou a obsahem odpovídá kladeným požadavkům na tyto žáky, dle ŠVP Očekávaný výstup pro žáka – žák porozumí provozu ubytovacího zařízení. Tyto materiály byly vytvořeny za podpory spolufinancování projektu EU.

2 Ubytovací závody jsou pro širokou veřejnost přístupná ubytovací zařízení, která se provozují na principu obchodních zásad a slouží k přechodnému ubytování. Označení uděluje odborný úřad sdružení hotelů a restaurací české republiky, dle předepsaných kritérií.

3 Po revoluci v roce 1989 prošlo hotelnictví v naší zemi velkou změnou k lepšímu. Vlivy změn: zahraniční investoři (kapitál), okopírování západního stylu (vztah personálu k hostu), kvalitnější suroviny a materiál . Jednotlivé kategorie ubytování se řídí mezinárodně uznávanými normativami, dle příslušného hotelového řetězce. Hlavní osoba reprezentativního stylu je generální ředitel, který zastupuje hotelový řetězec a dozorčí radu na tiskových konferencích, banketech atd.. Výrobní ředitel je podřízen gen. řediteli a řídí menegment hotelu – vedení recepce a ubytování, vedoucí obsluhy, vedoucí kuchyně, údržba. Přímou organizaci na jednotlivých podlažích řídí recepční.

4 Manažer Z široké škály činností, které plynou z vedoucího postavení jsou nejdůležitější tyto základní funkce : výkonná – plánuje, rozhoduje, motivuje, kontroluje, organizuje, společenská – zvyšování kvalifikace a kultura jednání, reprezentativní- zastupuje skupinu na venek, odborná- teoreticky i prakticky pomáhá při řešení úkolů, hodnotící- posuzuje výsledky jednotlivců i skupin, výchovná- utváří dobrou atmosféru ve skupině a je vzorem.

5 Ostatní pracovníci ( poskytovatelé služeb)
Musí pracovat efektivně a samozřejmostí je i znalost a dodržování základních hygienických předpisů. Musí znát svoji náplň práce a dokázat sám si rozdělit své úkoly a povinnosti do celého pracovního dne. Proto, že přichází do kontaktu s hostem , je nutné , aby znali základní společenská pravidla a vždy měli v patrnosti heslo starých restauratérů´a obchodníků – náš zákazník, náš pán a vždy navozovali svým vystupováním příjemnou atmosféru. Kontrola je nedílnou součástí každé práce a proto každý za ní musí nést osobní odpovědnost. Pracovníci si musí osvojovat a prohlubovat ať už znalosti komunikační , tak i znalosti profesní, neustále se vzdělávají a zdokonalují ve své profesi, kde se aktivně účastní školení různé jazykové kursy, o BOZP, protipožární školení, HACCP , ukázky nové hotelové techniky atd..

6 Zákazník Očekává v hotelu uspokojení jeho potřeb (rezervace, ubytování a služby s tím spojené včetně poskytování informací) a dále očekává odpovídající chování personálu. Jestli, že toto je splněno, rád se příště vrátí a doporučí ubytování okruhu svých známých, což je nejúčinnější reklama. Spokojenost hostů lze měřit třemi různými způsoby: nevyžádané stížnosti a pochvaly, dotazníky, spotřebitelské průzkumy. V hotelu hrozí zejména hostům dvě hlavní nebezpečí, kterých je musíme uchránit a to nebezpečí požáru a nebezpečí odcizení majetku hosta. Co může hotel nabídnout klientovy? Sportovní a kulturní vyžití, hotelovou garáž, žehlení a praní prádla, příjemné prostředí, věci z vnějšku – příroda a kulturní památky, blízkost např. nádraží, pořádaných akcí apod.., ceny úměrné provozovně a přitom levnější od konkurence.

7 Základní operativní evidence v recepci ubytovacího zařízení
Domovní kniha (kniha ubytovaných) Recepční list (hotelové štafle) Kniha vydaných faktur (účtů za ubytování) Kniha buzení Pořadník objednávek ubytování Kniha objednávek ubytování (rezervační kniha) Ubytovací seznam (roaming list)

8 Pracovníci Vedoucí úseku ubytování Asistent vedoucího úseku ubytování Recepční Pomocný recepční Hotelový vrátný Pokladník – směnárník Pracovník rezervací Bagažista Dveřník Telefonistka Pracovnice sekretářských služeb Vlastní lůžková část (housekeeping) Vedoucí lůžkové části Hotelová hospodyně Pokojská Uklízečka

9 K hotelu patří stravovací provoz, který poskytuje buď všechny , nebo některé tyto služby :
-snídaně od časných ranních hodin - celodenní stravování - oddělené, vyhrazené stravování (pro skupinu hostů, na objednávku) - podávání pokrmů a nápojů do hotelových pokojů (etážový servis) - rychlé občerstvení

10 Sklad a skladový pracovníci

11 Ostatní pomocné provozy :
Hotelová prádelna Hotelové zahradnictví Hotelová ostraha Hotelová údržba Správa počítačové sítě a vnitřních integrovaných systémů, která v dnešní době nahrazuje i hotelovou tiskárnu Ubytovna pro zaměstnance

12 Recepční odpovídá za dokumentaci na
recepci , kterou vede a dává informace o hotelu, vydává klíče a organizuje pohyb hostů a pomocného personálu.

13 Pokojská odpovídá za stav věcí na pokojích a chodbách.

14 Použité zdroje: Učebnice – Zařízení provozoven v kostce, autor František Cón, nakladatelství Ratio, 2005


Stáhnout ppt "CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.14 SOU Obořiště"

Podobné prezentace


Reklamy Google