Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns2 2016/2017.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns2 2016/2017."— Transkript prezentace:

1 Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns /2017

2 Charakteristika odbytových středisek
Odbytové středisko je jedna z částí stravovacího nebo ubytovacího zařízení, ve kterém přichází host do přímého kontaktu se zaměstnancem podniku. Každé odbytové středisko musí být řádně uklizeno a připraveno na příchod hosta. O to se starají přímo zaměstnanci.

3 Části Odbytový prostor – Odbytový prostor je místo, kde dochází k přímému kontaktu hosta a pracovníka. Místo pro hosta musí být předem upraveno a přichystáno, aby se host cítil co nejpříjemněji. Příruční sklad - Jedna z nejdůležitějších částí. Bývá umístěn co nejblíže, nebo přímo v odbytovém středisku tak, aby nijak nepřekážel hostům a běžnému provozu. Jsou zde věci nutné pro provoz a potřeby pracovníků během provozu. Výčepní prostor - V tomto prostoru se nachází pokladna, bar a lednice. Přijímají se zde objednávky na různé druhy nápojů a pracovníci provozu zde vyřizují platby od hostů.

4 Pracovníci Pracovníci odbytových středisek přicházejí do přímého kontaktu s pracovníky výrobního střediska a s hosty a zákazníky. Měli by být specializováni, mít dobrý přístup k hostům, rychle řešit problémové situace a navrhnout řešení problémů ve prospěch hosta. vedoucí restaurace; vrchní číšník číšník /servírka barman barista someliér

5 Vedoucí restaurace a vrchní číšník
zodpovídá za chod střediska, řídí a kontroluje práci svých podřízených zastává společenské funkce řídí, organizuje a kontroluje činnost střediska, odpovídá za přípravu střediska a vzhled účastní se při sestavování jídelního a nápojového lístku Vrchní číšník řídí a kontroluje podřízené plánuje pracovní směny podřízených zabývá se vyúčtováním s hostem a vyúčtování tržeb účtuje a inkasuje tržby

6 Číšník/servírka obsluha hostů přivítání a usazení hostů
dokončení některých pokrmů (flambování) inkasování plateb odnos použitého nádobí příprava jídelních stolů a slavnostních tabulí uskladňování a kontrola zboží přijímání objednávek servírování a vydávání pokrmů a nápojů

7 Someliér degustace nápojů a pokrmů odborný výklad o pokrmech a vínech
hodnocení kvality pokrmů a nápojů prezentování vína a jeho vlastností hostům prodej vína, aperitivu a digestivu

8 Barista obsluha hostů v kavárnách příprava kávových nápojů
objednává kávu a kavárenské potřeby nutné k výrobě a obsluze

9 Druhy Odbytová střediska se dělí hlavně podle nabízených služeb a formě obsluhy. Podle obsluhy se dělí na samoobslužná a s obsluhou. Jedno z hlavních dělení odbytových středisek je: Střediska se stravovací funkcí Společensko-zábavní střediska Doplňková střediska

10 Střediska se stravovací funkcí
Patří zde restaurace, jídelny a další provozovny určené jen ke stravování hostů. Některé provozovny mohou být specializované na jeden druh jídla. U některých provozoven se můžeme setkat se samoobsluhou. V tomto případě zde nejsou číšníci, ale jen pokladní a kuchaři.

11 Společensko-zábavní střediska
Do této kategorie řadíme hlavně bary, vinárny a kavárny. Do nabízeného sortimentu patří hlavně nápoje. V menší nabídce jsou jídla, které ale chuťově doplňují nabízené nápoje

12 Doplňková střediska Střediska s funkcí doplňkového stravování - Jedná se o bufety a bistra, nebo také kiosky. Host je obsloužen u prodejního pultu a rovnou při objednávce platí. Prostory vyhrazené hostům jsou menší a často bývá posezení přímo u výdejního pultu.

13 Pracovníci Pracovníci v odbytovém středisku přicházejí do přímého kontaktu s pracovníky ve výrobním středisku a s hosty. Při jednání s hosty se od těchto pracovníků očekává profesionalita, dochvilnost, improvizace a rychlé řešení různých problémů. Ovšem v různých hotelech musí tito pracovníci ovládat aspoň jeden cizí jazyk. V každém odbytovém středisku je vedoucí provozu, který kontroluje, organizuje a rozděluje práci mezi podřízené pracovníky. Mezi další pracovníky patří: číšník/servírka, pokladní, barman, barista a someliér

14 Obsluha

15 Platba

16 Dotazník

17 Dotazník

18 Dotazník

19 Dotazník

20 Otázky Jaké požadavky jsou kladeny na profesi číšníka?
Vysvětlete, kdy se obsluhuje z pravé a kdy z levé strany, Vysvětlete prodej na úvěr v provozovnách veřejného stravování. V deváté kapitole se věnujete způsobu placení. Lze v odbytovém středisku platit prostřednictvím faktury? Pokud ano, v jakých případech.


Stáhnout ppt "Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns2 2016/2017."

Podobné prezentace


Reklamy Google