Důvody pro zrušení Výzvy č. 32/2012 vyhlášené pro podoblast podpory 2.3.1 Fyzická revitalizace území ROP Střední Morava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Úsek prevence Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Východiska pro administraci ROP Střední Morava Semináře: Olomouc Zlín
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Kompenzace nákladů na aktualizaci projektové žádosti ve vazbě na novou výzvu pro podoblast podpory Fyzická revitalizace území ROP Střední Morava.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Úřad práce České republiky
Role Úřadu Regionální rady
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Zpráva o uplatňování ÚP
Příbram Ing. Václav Chytil
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Občanské soudní řízení I.
eRecept – komunikace se základními registry
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
METODIKA POUŽITÍ KRITÉRIÍ PŘI ZUŽOVÁNÍ POČTU LOKALIT RNDr
Pozemkové úpravy.
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

Důvody pro zrušení Výzvy č. 32/2012 vyhlášené pro podoblast podpory Fyzická revitalizace území ROP Střední Morava

Východiska pro stanovení podmínek Výzvy Základní povinností Řídícího orgánu ROP Střední Morava, která vychází z nařízení ES a legislativy ČR, je zabezpečit, aby veškeré projekty splňovali podmínky účelnosti, efektivity a hospodárnosti, kde:  účelností je takové použití veřejných prostředků, které zajistí optimální míru dosažení cílů při plnění stanovených úkolů,  efektivností je takové použití veřejných prostředků, kterým se dosáhne nejvýše možného rozsahu, kvality a přínosu plněných úkolů ve srovnání s objemem prostředků vynaložených na jejich plnění (Kč/výsledek),  hospodárností je takové použití veřejných prostředků k zajištění stanovených úkolů s co nejnižším vynaložením těchto prostředků, a to při dodržení odpovídající kvality plněných úkolů (Kč/výstup)

Záměr pro stanovení podmínek Výzvy: 1.Důraz na efektivitu byl ve výzvě stanoven tak, že cílem bylo podpořit ty projekty, které řeší území s vyšší koncentrací obyvatel obci a nikoliv podporovat projekty, které řeší např. místní komunikace k bytovým objektům. 2.Omezit výdaje obcí na přípravu projektů, které slouží pouze omezené skupině obyvatel

Podmínka Výzvy č. 32/2012 pro podoblast podpory Definice V textaci Výzvy k předkládání projektových žádostí, v části „Nezbytné podmínky pro realizaci projektů byla stanovena následující podmínka: „Podporována bude pouze komplexní revitalizace a komplexní řešení veřejných prostranství v centrální části obce. Za centrální část obce se považuje území s převažující koncentrací služeb a občanské vybavenosti.“

Podmínka Výzvy č. 32/2012 pro podoblast podpory upřesnění Tato podmínka byla dále rozpracována v dokumentu „Specifikace pojmu centrální část obce“, který vč. uvedených příkladů definuje, které části obce jsou pro potřeby této výzvy považovány za centrální. „Jedná se o veřejné prostranství, kde je vysoký pohyb obyvatel a kde se nachází převážná část služeb a občanské vybavenosti (např. nádraží, pošta, obecní úřad, kulturní dům, zdravotní středisko, kostel, knihovna, obchodní středisko, škola, lékárna atd.). Toto prostranství může být využíváno i ke konání kulturních a společenských akcí. Převážně se jedná o přirozené centrum obce – náměstí, náves, příp. park. Základní cílovou skupinou jsou při běžném denním využití prostranství zejména místní obyvatelé obce, v případě konání kulturních a společenských akcí to mohou být i obyvatelé okolních obcí, apod. Tato skutečnost musí být podrobně popsána v Marketingové analýze projektu.“

Přijaté stížnosti a identifikace rizik hodnocení Předseda Regionální rady či ředitel Úřadu Regionální rady obdrželi celkem šest stížností na vyřazení projektových žádostí na základě nesplnění podmínek výzvy. Vzhledem ke skutečnosti, že polovina z vyřazených žadatelů podala písemnou stížnost, uložil předseda Regionální rady auditu provést nezávislou kontrolu. Závěr auditu: 1.Audit shledal oprávněnost vyřazených projektových žádostí 2.Audit identifikoval 6 rizikových projektových žádostí, které dle názoru auditu měly být rovněž vyřazeny.

Příklady rizikových projektů - 1 Projekt řeší rekonstrukci stávající místní komunikace U školky. Z podkladů doložených žadatelem vyplynulo, že převažující koncentrace služeb je v lokalitě řešené projektem, kde se nachází základní škola, mateřská školka, hřiště, park a hřbitov. Při posuzování naplnění podmínek výzvy vycházel odbor řízení projektů z údajů doložených žadatelem. Dle posouzení auditu pomocí Street View jde spíše o klidnější část obce mimo centrum obce, kde centrum obce se nachází na náměstí – zde se nachází nejvíce služeb a občanské vybavenosti. Současně touto lokalitou prochází i páteřní komunikace III. třídy.

Příklady rizikových projektů - 2 Cílem projektu je úprava nádvoří rozsáhlého objektu, ve kterém se nachází služby občanské vybavenosti a který je přístupný z více stran, a okolních zpevněných ploch. Nádvoří slouží jako příjezdová a zásobovací cesta ke službám občanské vybavenosti a firmám v její blízkosti. Jedná se o obec, kde je občanská vybavenost roztroušena na různých místech a není zde přirozený střed typu návsi. Dle názoru auditu se jedná o rekonstrukci prostranství cca 1000 m2 na nádvoří budovy a místní jídelny vytvořením několika parkovacích míst a vydláždění dvora bez odpočinkové zóny a dále k této budově přilehlého chodníku. Dle auditu se nejedná o centrální část s převažující koncentrací služeb a občanské vybavenosti.

Příklady rizikových projektů - 3 Přirozené centrum v obci je tvořeno náměstím, kde se nachází restaurace s ubytováním, pošta a obchody, dále je zde zvonice, historický pomník, lavičky. Toto historické centrum bylo již v předchozích letech revitalizováno. Nyní předložený projekt řeší část zámecké zahrady kolem zámku, kde je sídlo OÚ s knihovnou. Další služby nejsou projektové žádosti popsány. Projekt byl odborem řízení projektů posouzen ve vazbě na existenci služeb občanské vybavenosti v řešené lokalitě. Současně ale lokalita řešená projektem a náměstí jsou velmi blízko u sebe a realizací projektu bude komplexně dořešeno historické centrum obce. Názor auditu byl ale takový, že více privátních služeb dle Street View je na náměstí.

Popis hlavních rizik s ohledem na zrušení výzvy Vzhledem k tomu, že jednotlivé výzvy, resp. projekty, jsou průběžně kontrolovány např. auditem EK, Auditním orgánem MF, NKÚ, atd. existuje zde riziko: 1.Zpochybnění výsledků hodnocení výzvy (na základě přijatých stížností a analýzy rizik) 2.Pokud by bylo zpochybněno hodnocení výzvy, pak by „neoprávněně schválené projekty“ a na ně proplacené výdaje byly zpětně vymáhány po příjemci dotace

Rozhodnutí Výboru Regionální rady ze dne Výbor Regionální rady na svém jednání dne svým usnesením schválil zrušení výzvy k předkládání projektových žádostí č. 32/2012 pro podoblast podpory Fyzická revitalizace území ROP Střední Morava. Současně uložil řediteli Úřadu Regionální rady předložit aktualizovanou dokumentaci k vyhlášení nové výzvy na jednání Výboru Regionální rady, které se uskuteční dne

Děkuji za pozornost Ing. Zdeněk Bogoč vedoucí odboru metodiky a monitoringu