Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava"— Transkript prezentace:

1 Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Ing. Jaroslav Kučera radní pro dopravu Zlínského kraje Přerov

2 Východiska a priority – ROP 2007 – 2013
Prioritní osa 1 Doprava Potenciál rozvoje dopravní infrastruktury spočívá především v odstranění technické zaostalosti stávající infrastruktury, spočívající v její základní rekonstrukci, zlepšení podkladových vrstev, zvýšení šířky vozovek, zvýšení poloměru zatáček, odstranění bodových závad (mosty), odstranění možných kolizních míst, výstavbě přeložek a obchvatů měst a obcí, respektování prvků životního prostředí a bezpečnosti silničního provozu. Klíčovou výzvou budoucího rozvoje veřejných dopravních služeb v rámci regionu je vytvoření efektivně fungujícího systému, jež v sobě integruje všechny stávající formy poskytování veřejných dopravních služeb a ústí do poskytnutí kvalitativní a dostupné služby v přepravě cestujících. Komplexní pojetí rozvoje dopravní infrastruktury nutně zahrnuje i rozvoj v současné době menšinových či alternativních, do budoucna však velmi perspektivních forem dopravní infrastruktury, například sítě cyklistických komunikací.

3 Východiska a priority – ROP 2007 - 2013
Prioritní osa 1 Doprava: 1.1 Regionální dopravní infrastruktura 1.1.1 Silnice II. a III. třídy 1.2 Veřejná doprava 1.2.1 Rozvoj integrovaného dopravního systému, přestupní terminály a zastávky 1.2.2 Obnova vozidel železnic 1.2.3 Obnova drážních vozidel - trolejbusy a tramvaje 1.2.4 Obnova vozidel v systému veřejné dopravy 1.3 Bezmotorová doprava Globální cíl PO 1 Zajištění efektivní, flexibilní a bezpečné dopravní infrastruktury v rámci regionu soudržnosti Střední Morava a spolehlivé, kvalitní a integrované veřejné dopravní služby Specifické cíle PO 1 Zvýšení kvality dopravní infrastruktury uvnitř regionu a jejího napojení na nadregionální dopravní síť modernizací regionální sítě silnic II. a III. třídy Zajištění kvalitního a spolehlivého systému veřejné dopravy v regionu modernizací a integrací jednotlivých druhů dopravy Zvýšení kvality infrastruktury pro bezmotorovou dopravu.

4 Realizace projektů – ROP 2007 - 2013
10% 20% 70%

5 Realizace projektů – ROP 2007 - 2013
Podíl podpořených silnic na celkové délce krajských silnic II. třídy 22% 10% Na silnice II. třídy je soustředěna významná část podpory. Na 105 podpořených projektů silnic, které svým charakterem mj. zajišťují napojení na nadřazenou silniční síť, bude poskytnuta dotace ve výši 3 793,69 mil. Kč, což činí 72,6% dotace všech projektů silnic II. a III. třídy.

6 Vybraná silniční síť Zlínského kraje
Usnesení 0136/R04/07 RZK dne

7 Realizace projektů – ROP 2007 - 2013
1.1 Regionální dopravní infrastruktura Zlínský kraj 1.1.1 Silnice II. a III. třídy

8 Realizace projektů – ROP 2007 - 2013
1.2 Veřejná doprava 1.2.1 Rozvoj integrovaného dopravního systému, přestupní terminály a zastávky 1.2.2 Obnova vozidel železnic 1.2.3 Obnova drážních vozidel - trolejbusy a tramvaje 1.2.4 Obnova vozidel v systému veřejné dopravy

9 Realizace projektů – ROP 2007 - 2013
1.3 Bezmotorová doprava

10 Financování silnic II a III třídy

11 Závěrem Došlo ke  zlepšení napojení regionu na nadregionální dopravní síť TEN-T a silnice I. třídy a ke zkvalitnění páteřní sítě komunikací silnic převážně II. a částečně i III. třídy. Podpořeno bylo celkem 301 km silnic II. a III. třídy Došlo k celkovému zlepšení systému veřejné dopravy – městské, autobusové, železniční. Částečně nenaplněnou výzvou zůstala integrace veřejné dopravy, Ve srovnání s rokem 2006 došlo k více než 130% nárůstu délky cyklostezek Hlavní problémy: Veřejné zakázky a různé posuzování v čase Finanční korekce

12 Děkuji za pozornost Holešov - obchvat jaroslav.kucera@kr-zlinsky.cz
silnice II/490 295 mil. Kč


Stáhnout ppt "Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava"

Podobné prezentace


Reklamy Google