Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Advertisements

Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Plzeň Integrovaný operační program Název materiálu2 Co je to IOP? Tematický operační program financovaný z ERDF pro období 2007-
Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR – potřeby, možnosti a realita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo dopravy Luhačovice
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP PELHŘIMOV Jihlava.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
ODBOR DOPRAVY MAGISTRÁTU MĚSTA BRNA CYKLISTICKÁ DOPRAVA JAKO SOUČÁST UDRŽITELNÉ MOBILITY Ing. Vladimír Bielko - vedoucí odboru VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V BRNĚ?
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Strategický rozvoj Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Praha,
IROP předpokládaná podoba implementace.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Záměry MD v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
Harmonogram finalizace přípravy a SUR X. a XI. 2009, implementace a monitoring 2.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Strategie MD v oblasti rozvoje dopravní infratruktury
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program životní prostředí (OPŽP)
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
hejtman Pardubického kraje
Regionální politika a regionální rozvoj
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace Aktuální stav
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Setkání členů rady LK se starosty měst a obcí Libereckého kraje 15
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Zpráva o uplatňování územního plánu
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Základní informace o programu
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 28. listopadu 2011.
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Produktivita nejen v dopravě a růst mezd
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Národní akční plán čisté mobility
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
IX. Konference Finance pro města a obce
Transkript prezentace:

Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR

2 Dopravní politika pro období Hlavní cíl dopravní politiky  Vytvářet podmínky pro zajištění kvalitní dopravy využitím technicko- ekonomicko-technologických vlastností jednotlivých druhů dopravy na principech hospodářské soutěže a zaměřené na její ekonomické, sociální a ekologické dopady.  2013 – zahájení  2017 – vyhodnocení  2018 – aktualizace Struktura priorit  Uživatelé – z pohledu cestujících, přepravců, regionů  Provoz – z pohledu dopravců  Zdroje pro dopravu – finance, energie  Dopravní infrastruktura  Snižování dopadu na zdraví a životní prostředí  Sociální otázky, zaměstnanost, vzdělávání a kvalifikace  Další dlouhodobé vize  Subsidiarita, odpovědnost jednotlivých úrovní

3 Návazné strategické dokumenty 1.Pro oblast dopravní infrastruktury a její financování (Dopravní sektorové strategie – dokončeno) 2.Pro oblast dopravní obslužnosti (Koncepce veřejné dopravy - dokončeno) 3.Pro oblast bezpečnosti silničního provozu (Národní strategie BESIP - dokončeno ) 4.Pro oblast telematiky a moderních technologií (Akční plán zavádění inteligentních dopravních systémů v ČR – dokončeno) 5.Pro oblast nákladní dopravy a logistiky (Strategie podpory logistiky z veřejných zdrojů - dokončeno ) 6.Pro oblast zpoplatnění provozu a internalizaci externalit (v přípravě) 7.Pro oblast letecké dopravy (Koncepce letecké dopravy – zpracovává se) 8.Pro oblast vodní dopravy (Koncepce vodní dopravy – zpracovává se) 9.Pro oblast cyklistické dopravy (Národní strategie cyklistické dopravy - dokončeno) 10.Pro oblast přípravy výstavby tratí Rychlých spojení (v přípravě) 11.Pro oblast kosmických technologií (Národní kosmický plán - dokončeno) 12.Pro oblast energií v dopravě (Národní akční plán čisté mobility (společné pro ASEK a DP) – bude předloženo ke schválení vládě v září 2015)

4 Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Dopravní sektorové strategie, 2. fáze - Střednědobý plán rozvoje dopravní infrastruktury s dlouhodobým výhledem (2014 až 2020) Cíl - určení priorit rozvoje dopravní infrastruktury v ČR s výhledem až do roku 2050 mimo jiné s ohledem na závazky plynoucí z nařízení EU k TEN-T -určení pořadí realizace jednotlivých staveb seřazených do „klastrů“ a návrh staveb ke kofinancování z evropských peněz v období hlavní zásady pro zajištění udržitelného fungování DI v ČR (údržba, opravy) a sekundárně příprava a další rozvoj (priority pro období ) -zvýšení efektivity financování a realizace staveb Schváleno UV č. 850 z Průměrná roční potřeba ve výši nejméně 70 mld. Kč

5 Projekty do roku 2030 – železniční síť

6 Projekty do roku 2030 – silniční síť

Operační program Doprava Prioritní osy  Prioritní osa 1: Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu (železnice, VVC TEN-T, multimod. nákl. doprava, infrastruktura městské drážní dopravy, dopravní park os. žel. dopravy a vod. nákl. dopravy)  Prioritní osa 2: Silniční infrastruktura na síti TEN-T a veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu  Prioritní osa 3: Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T  Prioritní osa 4: Technická pomoc

OPD 2014 – 2020: Harmonogram výzev + alokace Název výzvy Plánované datum vyhlášení výzvy Celková alokace (Kč) Výzva pro předkládání projektů v rámci SC 1.1 OPD08/ Výzva pro předkládání projektů v rámci SC 2.1 OPD - Výstavba nových úseků silniční sítě TEN-T 08/ Výzva pro předkládání projektů v rámci SC 2.1 OPD - Modernizace, obnova a zkapacitnění již provozovaných úseků sítě TEN-T 08/ Výzva pro předkládání projektů v rámci SC 3.1 OPD08/ Výzva pro předkládání projektů v rámci SC 4.1 OPD08/ Prioritní osaZdrojový fondAlokace (EUR)Alokace (%) 1 – Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravuFS ,02% 2 – Silniční infrastruktura na síti TEN-T, veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu a řízení silničního provozu FS ,26% 3 – Silniční infrastruktura mimo síť TEN-TEFRR ,22% 4 – Technická asistenceFS ,50% 8

9 Návazné strategické dokumenty Koncepce letecké dopravy (+ SEA)  letecká doprava neměla nikdy vlastní koncepci rozvoje.  Infrastruktura letišť je (s výjimkou letiště Praha) ve vlastnictví krajů nebo soukromých subjektů.  Koncepce letecké dopravy bude rovněž důležitým podkladem pro oblast územního plánování.  Rozvojové záměry rozdělují hlavní letiště do tří kategorií. Letiště Pardubice je zařazeno do 2. kategorie (letiště s pravidelnými linkami)

10 Návazné strategické dokumenty Koncepce vodní dopravy (+ SEA)  Pro oblast vodní dopravy je zpracovávána samostatná koncepce z důvodů jejích specifik - vodní cesty plní vedle funkcí dopravních rovněž řadu jiných funkcí a jedná se proto o oblast mezisektorovou.

Děkuji za pozornost