„Dílna techniky ve světě dětí“ MŠ U Sýpky a odloučená pracoviště MŠ Jerlochovice a MŠ Děrné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE
Proměny vody Alena Maurová.
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Zvuky hudebních nástrojů
Pedagogická psychologie
Grafomotorika - geometrické tvary
Školkáčci jedou na výlet
Co se ztratilo a co to způsobí ?
KASTELÁN Svazky klíčů.
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Rešerše.
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Informační gramotnost
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
Vnímání, poznávací schopnosti
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Má země Česká republika.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Hrajeme si na fotografa
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Strategické řízení a plánování
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Barevné korálky vnímání.
Vztah k životnímu prostředí
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Hudební nástroje vnímání.
Výroba velikonočního košíčku
Na poli a v lese stroje.
Transkript prezentace:

„Dílna techniky ve světě dětí“ MŠ U Sýpky a odloučená pracoviště MŠ Jerlochovice a MŠ Děrné

Přínos kurzu pro výchovně vzdělávací činnost v naší mateřské škole  zkvalitňování pracovní výchovy  kladení důrazu na polytechnické činnosti  zavádění nových prvků do vzdělávání v naší MŠ  aplikace mnoha námětů, návodů předložených na kurzu  práce s novými materiály či nové pojetí tradičních materiálů a postupů  čerpání z programu Začít spolu V průběhu školního roku 2014/15 se tři učitelky z MŠ U Sýpky, Jerlochovice a Děrné zúčastnily vzdělávacího projektu Ostravské univerzity v Ostravě nazvaného „Dílna techniky ve světě dětí“. Cílem projektu bylo podporovat a rozvíjet u učitelů MŠ, přeneseně pak u předškolních dětí, technické myšlení, představivost a manuální zručnost. Projekt probíhal v několika rovinách-výjezdní kurz, stáž ve vzorové MŠ, semináře na OU v Ostravě, závěrečný workshop, konzultační centrum.

Na stáži v MŠ O. Synka v O-Porubě…

…a na kurzech na Ostravké univerzitě v Ostravě

Výstupy z kurzu, zavádění nově nabytých poznatků do praxe  S načerpanými inspiracemi z kurzů a stáže jsme začaly v průběhu školního roku s dětmi pracovat v duchu využívání techniky, polytechnických činností, materiálů, metod a zkoušení nových inspirací a nápadů – tvořili jsme z papíru, různých hmot, navštěvovali dílny, hráli si na řemeslníky. Ale také jsme upravovaly třídy, vyráběly pomůcky, modernizovaly…

Využíváme různé materiály…

…aneb „dáme tomu tvar“

Dílny na vlastní oči a ruce

Ovládáme techniku, stavíme, tvoříme…

…skládáme a jako řemeslníci si i zpíváme a tančíme

Obdržená skripta, konzultační portál při OU v Ostravě