Pavel Mohaupt Změny v průběhu realizace projektů Červen 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zásahy do investice Ústí nad Labem 25.září 2013 Mgr. Vladimír Skála 1
Advertisements

Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Nepředvídatelné práce a jejich úhrada v rámci fondů EU
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Změny v průběhu realizace projektů
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Integrovaný operační program – Administrace projektové žádosti a nejčastější chyby v projektových žádostech Ing. Lucie Vopěnková.
Specifické podmínky závěrečných Výzev 12. června 2014.
Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně
NOVINKY V DOKUMENTACI – NOVÝ SYSTÉM HODNOCENÍ 24.ZÁŘÍ 2013.
Veřejné zakázky 1 Ústí nad Labem, Zdroje informací o veřejných zakázkách 2.Právní prostředí – normy a řídící akty 3.Základní pojmy 4.Povinnosti.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Role CRR ČR v rámci administrace Výzvy č. 23
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Základní povinnosti příjemců dotací Ing. Lukáš Brabenec 12. června 2014.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
ČASTÉ CHYBY PŘI ZPRACOVÁNÍ ŽÁDOSTI O DOTACI 8. října 2013 Ing. Petra Salačová, OAP Ústí nad Labem 1.
Nejčastější chyby v žádostech o dotaci
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Veřejné zakázky 1 Ústí nad Labem, Zdroje informací o veřejných zakázkách 2.Právní prostředí – normy a řídící akty 3.Základní pojmy 4.Povinnosti.
Projektový cyklus - realizace
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Monitorovací indikátory v době udržitelnosti projektu ROP Střední Morava.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Druhy kontrol projektu:
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Oblasti, kterým je nutné věnovat zvýšenou péči ŘÁDNÉ PLNĚNÍ POVINNOSTÍ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Pavel Mohaupt Změny v průběhu realizace projektů Červen 2014

Dodržovat zákony, pravidla, metodiku, neobcházet dokumentaci, neprosazovat své domněnky, komunikace s poskytovatelem dotace. Jak úspěšně realizovat projekt?

Evropská komise x MMR ČR EK ČR MF ČR (CHJ, PCO, AUDIT…) Ostatní orgány (ROP,UOHS...) MMR ČR

Změny v projektech - realizace  Smlouvy o poskytnutí dotace,  Legislativy ČR a EU,  Příručky pro příjemce – PPP, příloha č.11A  Příručky pro žadatele – PPŽ,  Pravidel způsobilých výdajů – příloha č.1 PPP,  Metodických pokynů ŘO ROP SZ.; EMP č.65 z 03/2014

Změny v projektech - druhy  Podstatné (15 dnů před realizací – cíl, indikátory, rozpočet),  Nepodstatné ( s MH, MZ – formální změny),  Rozpočtové ( 15 dnů před ukončením realizace etapy/projektu, spojené s VZ, limit max 5% z CZV s přesunem do položky 2.17 – výdaje nezbytné ….. Pozor!!! 15 pracovních dnů od okamžiku změny),  Neplánované podstatné ostatní

Základní pravidla způsobilých výdajů – příručka č.1 PPP  musejí být vynaloženy v souladu s příslušnými předpisy ES a ČR,  musejí být vynaloženy v souladu s podmínkami a cíli ROP, Severozápad a navazujícími dokumenty,  musejí být přiměřené, tj. musejí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým,  musejí být vynaloženy v souladu s principy 3E: 1. hospodárnost – minimalizace výdajů při respektování cílů projektu, 2. účelnost – přímá vazba na projekt a nezbytnost pro realizaci projektu, 3. efektivnost – maximalizace poměru mezi výstupy a vstupy projektu.

 zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů,  zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, (rozpočtová pravidla),  zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů,  zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, (zákon o finanční kontrole),

 zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů,  zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů,

Metodika změn projektů - příloha č.11 PPP  upřesnění podmínek provádění změn v projektech realizovaných v rámci ROP Severozápad,  bod 2. Změny projektu ve vztahu k veřejným zakázkám

Příjemce/ žadatel je povinen se řídit  zákonem č. 137/2006 Sb.,o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů,  Přílohou č. 5 Příručky pro žadatele – Pokyny pro zadávání zakázek. Změny projektu ve vztahu k veřejným zakázkám

Vzájemné započtení víceprací a méněprací je žadatel/příjemce oprávněn provést, splní-li následující kritéria:  zápočet méněprací (odpočtů) a víceprací (přípočtů) je prováděn v rámci stavby a nejedná se o změny zásadního charakteru (podstatné změny – hodnocení projektu, dispoziční změny, změny mající vliv na indikátory, cíl a rozpočet v IS Benefit),  možnost vzájemného zápočtu víceprací s méněpracemi musí být podložen smluvním vztahem mezi žadatelem/příjemcem a dodavatelem, Zápočet méněprací a víceprací

 každá vícepráce a méněpráce je řádně zdokumentována, zaznamenána ve stavebním deníku či jiném adekvátním dokumentu, Změnovém listu a podepsána oprávněnými zástupci všech zúčastněných stran (AD,TDI, I, D),  vícepráce nemá vliv na již uzavřené výběrové řízení z hlediska transparentnosti,rovného zacházení a zákazu diskriminace  nedostatečně zdokumentované vícepráce jsou nezpůsobilým výdajem

Poskytovatel dotace rozhodne, zda se jedná o způsobilý, či nezpůsobilý výdaj. V případě, že se jedná o způsobilé výdaje, jsou hrazeny z rozpočtu projektu. V případě, že se jedná o nezpůsobilé výdaje, hradí je příjemce z vlastních zdrojů. Pro všechny změny platí povinnost dodržení podmínek a postupů dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, příp. Přílohy č. 5 Příručky pro žadatele - Pokynů pro zadávání zakázek (příjemci, kteří nejsou zadavateli dle zákona).

V případě dodatečných stavebních prací a služeb (ve smyslu zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů) je třeba zejména dbát následujících dvou podmínek:  potřeba změny vznikla v důsledku objektivně nepředvídaných okolností (žadatel/příjemce je nemohl předpokládat)  změna je nezbytná pro provedení původních stavebních prací nebo pro poskytnutí původních služeb nebo původních dodávek (nezbytnost pro dokončení projektu). (např. z požadavku třetích stran - správní orgány, památkáři, archeologové, statici, hasiči, Policie ČR, změna technických norem apod., POZOR na § 23 odst.7 a )

 vícepráce, které jsou v rozporu s legislativou,  vícepráce, které překročí schválenou dotaci ve Smlouvě o poskytnutí dotace,  vícepráce, které nejsou nezbytné pro úspěšné dokončení projektu,  vícepráce, které nesouvisí s aktivitami projektu,  vícepráce, které vzniknou v důsledku nedostatečné přípravy projektu (důslednost na precizní přípravu prováděcí dokumentace) Nezpůsobilost výdajů

 vydán Externí metodický pokyn č.59 – udržitelnost projektu Zásahy do investice

 Externí metodický pokyn č.58 bližší komentář v následující prezentaci Nesplnění povinnosti zahájit fyzickou realizaci projektu do 6 měsíců od podpisu smlouvy – 0,5% z dotace (max. 250tis.), Opakované provedení podstatné změny projektu bez oznámení v souladu s PPP- 0,5% z dotace, Provedení podstatné změny bez oznámení v souladu s PPP a za předpokladu negativního stanoviska ŘO – 100% z dotace Nenaplnění monitorovacích indikátorů o více než 10% až 30% včetně – 0,5% z dotace Tabulka finančních oprav – Projekt a jeho změny

Nenaplnění monitorovacích indikátorů o více než 30% - 100% z dotace, Provedení úprav projektu, které sice nevedou k nenaplnění cíle a účelu projektu, nicméně jsou takové četnosti, rozsahu a charakteru, že vedou k chybovosti napříč celým projektem

Termíny předkládání oznámení Zákon č.137/2006Sb. Rozpočtové změny – zápočty, Přesuny mezi etapami (nedočerpání x přečerpání finančního limitu etapy) Nejčastější pochybení

Děkuji za pozornost Pavel Mohaupt, projektový manažer, ORKP ÚL Tel , Berní 2261/1, Ústí nad Labem