Elektrizace železnic Praha a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Investiční program ČEPS, a.s., do roku 2023
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
CzechInvest Koncepce podpory investic
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
(DE)REGULACE EVROPSKÝCH ŽELEZNIC A AKTUÁLNÍ VÝVOJOVÉ TRENDY V OSOBNÍ A NÁKLADNÍ DOPRAVĚ Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D. Mgr. Filip Chvátal Studijní materiál.
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Jan Kofroň Seminář Galerie inovací FOR INDUSTRY,
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Příprava nové dopravní politiky ČR
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Facility management ČSN EN
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Integrovaný dopravní systém
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Seminář pro žadatele – dodatečná výzva Akce 3 CIP EQUAL Seminář pro žadatele o finanční podporu z CIP EQUAL Dodatečná výzva pro Akci 3 CIP.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Technologický profil ČR Databáze kontaktů pro spolupráci v inovačním podnikání Projekt je podporován MŠMT v rámci programu KONTAKT (projekt ME 950).
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Ing. Stanislava Správková
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
. Spolupráce firem provádějících výstavu železničních tratí v Evropě v rámci EFRTC Joseph H. M. Urlings Vice-president EFRTC.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Výhled financí obcí Ing. Luděk Tesař.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Případová studie – práce ve skupinách Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Uherské Hradiště 2009.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 7. prosince 2011, Praha Operační program Podnikání.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry Lukáš Procházka TC AV ČR Rámcový program pro konkurenceschopnost a inovace – účast českých.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Conference Interoperability of Railway Infrastructure Prague - March 12th, 2009 Sdružení právnických osob,,Interoperabilita železniční infrastruktury“
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Obnova vozového parku v České republice
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Program švýcarsko – české spolupráce Fond na přípravu projektů Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka (NKJ)
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Silnice nebo železnice
INSPIRE Stav a výhled.
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Kancelář zmocněnec vlády pro Moravskoslezský a Ústecký kraj.
1 Stavíme svět zítřka. Nové smluvní modely – urychlení investiční výstavby Doprava – investice do dopravní infrastruktury, Ing. Tomáš Koranda, HOCHTIEF.
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
EU Moravskoslezský kraj a příležitosti budoucí kohezní politiky
Ing. Stanislava Správková
Transkript prezentace:

Elektrizace železnic Praha a.s. ZADÁVÁNÍ ÚDRŽBY A OBNOVY ŽELEZNIČNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ Ing. Michal Satori, Ph.D., tel. +420 724 924

Elektrizace železnic Praha a.s. Jedním z výsledků projektu INNOTRACK (Work package 5) bylo potvrzení, že otevřený vztah mezi správci železniční dopravní infrastruktury a dodavatelskými firmami může výrazně zvýšit konkurenceschopnost celého železničního odvětví Na navazujícím semináři CER / EFRTC / EIM se stanovily priority další spolupráce CER (The community of european railway and infrastructure companies) sdružení 75 firem, železničních společností a správců železniční dopravní cesty (SŽDC, s.o., ČD, a.s.) EFRTC (European federation of railway track contractors) zastoupení 13 národních asociací sdružujících 139 evropských dodavatelských firem (ŽPSV, a.s., EŽ Praha, a.s., GJW Praha, s.r.o.) EIM (European infrastructure managers) – vznik v roce 2002

Elektrizace železnic Praha a.s. Na oblast údržby a obnovy železniční dopravní infrastruktury v Evropě vynaloží její správci ročně prostředky ve výši 15 - 25 mld. Euro Obnova je ve většině evropských zemích vykonávána dodavatelskými firmami Údržba je ve většině evropských zemích vykonávána vlastními zaměstnanci správců železniční dopravní infrastruktury Cílem spolupráce CER / EFRTC / EIM je vytvořit doporučení pro správce železniční infrastruktury k vzniku konkurenčního prostředí zejména v oblasti údržby železniční dopravní infr. Pracovní skupina má vytvořit dokumenty hodnotící tržní strategii údržby (včetně obnovy), dlouhodobé financování a plánování a smluvní strategie – popis stávajících modelů a návrhy na inovace

Elektrizace železnic Praha a.s. Zdroj – Final draft „Market Strategies“

Elektrizace železnic Praha a.s. Pracovní skupina A prezentovala na zasedání EFRTC dne 27.5.2011 konečný návrh dokumentu „Strategie trhů“ Pracovní skupina B a E bude navazovat na výsledky skupiny A Dokument „Strategie trhů“ konstatuje, že správce železniční dopravní infrastruktury by se měl soustředit na správu majetku a dodavatelské firmy na údržbu a obnovu železniční infrastruktury Preferovaná doba zadání údržby dodavatelskými firmami je min. 5 let, správci preferují dobu kratší Z analýzy stávajících fungujících modelů vyplynulo, že optimalizace nákladů na údržbu se skládá z hledání synergie mezi investicemi a údržbou železniční dopravní infrastruktury Poměr výdajů na investice a údržbu je v evropských zemích výrazně odlišný (souvisí se stavem železniční sítě)

Elektrizace železnic Praha a.s. Zdroj – Final draft „Market Strategies“

Elektrizace železnic Praha a.s. Vyhodnocení váhy požadavků správců železniční dopravní infrastruktury při zadávání údržby (odpověď 12 firem z 12 zemí EU) Zdroj – Final draft „Market Strategies“

Elektrizace železnic Praha a.s. Faktory zvyšující obtížnost vykonávané údržby (odpověď správců infrastruktury) Zdroj – Final draft „Market Strategies“

Elektrizace železnic Praha a.s. Mezi správci železniční dopravní infrastruktury a dodavatelskými firmami jsou odlišně chápány aspekty zadávání údržby Zdroj – Final draft „Market Strategies“

Elektrizace železnic Praha a.s. Podrobně popsán mimo jiné model zadání údržby v Nizozemí v roce 1997 2800 zaměstnanců železnic bylo zaměstnáno ve třech nově vzniklých dodavatelských firmách, které pokrývaly vždy údržbu všech zařízení železniční dopravní infrastruktury Jako rizikový faktor se projevil výsledek jehož má být dosaženo je obtížné určit a nedá se měřit, výstup není hmatatelný, ale je to výkon, průměrná životnost železničních objektů je 50 let a smluvní vztah obvykle 5 let.

Elektrizace železnic Praha a.s. Děkuji za pozornost