Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního."— Transkript prezentace:

1

2 11 Procesy a procesní řízení

3 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního nebo externího) má svůj výstup (produkt / služba) má jasné hranice (začátek a konec včetně návazností na jiné procesy) má své parametry, které mohou být měřeny (průběžná doba, včasnost, kvalita, náklady, …) je opakovatelný (je-li standardizován) Definice procesu dle ČSN EN ISO 9001:2001 Proces je soubor vzájemně souvisejících nebo vzájemně působících činností, které přeměňují vstupy na výstupy. Co je to proces ?

4 33 Cesta k procesně řízené společnosti

5 44 Procesně orientovaná organizace Útvar AÚtvar BÚtvar C Funkční řízení Procesní řízení Proces 1 Proces 2 Bariéry Útvar AÚtvar BÚtvar C Proces 3Proces 1Proces 2 Kdo odpovídá za výkonnost procesů a jejich zlepšování ? Procesní tým X Procesní tým Y Proces 1 Proces 2 Proces 3

6 55 Procesní model organizace Struktura procesů Struktura cílů Organizační struktura Úroveň procesu: Přehled hlavních charakteristik procesu Úroveň subprocesů: Přehled subprocesů popsaného procesu Úroveň činností: Přehled činností popsaného subprocesu Úroveň přehledu procesů: Přehled oblastí,skupin a podskupin procesů až na úroveň procesů Struktura dokumentace Struktura produktů a služeb Požadavky ISO,HSMS... Struktura Znalostí Strategie organizace

7 66 Provedení změn v organizaci s následnou certifikací dle ISO Procesní model - základ úspěšných změn v organizaci i následného úspěšného zavedení požadavků ISO a dalšího zlepšování Implementace cílového stavu (včetně požadavků) Návrh cílového stavu Popis a analýza současného stavu Průběžné zlepšování Re/certifikace dle ČSN EN ISO 9001:2001

8 77 Smysl - zaměření na zvyšování výkonnosti Kvalita je stále více chápána jako samozřejmost ale - kvalita je podmíněna kvalitními procesy Čas se stává strategickým faktorem požadavky na zkracování dodacích lhůt (zkracování průběžné doby procesů) tlak na flexibilitu procesů (reagování na rychle se měnící požadavky zákazníků) Zdroje zvyšování výkonnosti (a tím i kvality) technologie - samy o sobě ale málo účinné produktové inovace - časově i finančně náročné lidé - perspektivní, ale dlouhodobé procesy - klíčové, ale dosud opomíjené

9 88 Přínosy zavedení procesního řízení transparentně a efektivně fungující procesy procesně orientovaná organizační struktura podporující výkonnost procesů zkrácení průběžných dob, snížení nákladů schopnost pružně reagovat (vysoká konkurenceschopnost) fungující průběžné zlepšování procesů motivovaní a zapojení zaměstnanci se zvyšujícími se znalostmi fungující systém měření a vyhodnocování a další

10 99 Procesně řížená společnost XY

11 10 Procesně řížená společnost XY

12 11 Procesně řížená společnost XY

13 12 Procesně řížená společnost XY

14 13 Procesně řížená společnost XY

15 14 Procesně řížená společnost XY

16 15 Procesně řížená společnost XY

17 16 Procesně řížená společnost XY


Stáhnout ppt "11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního."

Podobné prezentace


Reklamy Google