Vlastní hodnocení (autoevaluace) školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Autoevaluace školy z pohledu poradce
Konference Asociace aktivních škol
Vlastní hodnocení škol z pohledu České školní inspekce
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Dozorčí rady pracovišť AV ČR z pohledu právního setkání předsedů a místopředsedů DR 25. dubna 2007.
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Hodnocení škol a školských zařízení
Autoevaluace z pohledu
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Zkušenosti ze Speciální ZŠ, MŠ a PrŠ Moravská Třebová
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy
Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Projekty rozvoje ICT ve škole Blanka Kozáková MŠMT odbor 55 SIPVZ
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
AUTOEVALUACE Proč hodnotit? - ukládá nám to platná legislativa - ta ovšem jakoby zapomněla na časovou posloupnost zavádění RVP do českých škol - nejdřív.
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
AUTOEVALUACE ŠKOLY Základní škola Jablonec n.Nisou - Rýnovice.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Autoevaluace gym. Brno, tř. Kpt. Jaroše 14. Obecně zahajujeme dvouleté evaluační období evaluace proběhne v celém období, postupně.
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE Fráni Šrámka Praha 5 Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr. Mgr. Milan Matějů Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Karel Bárta Turnov 7. dubna 2017
Evaluace v mateřských školách
Workshop k akčnímu výzkumu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie ve školní praxi - seminář
Komplexní systém hodnocení
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Vlastní hodnocení (autoevaluace) školy RNDr. Jiří Herman, Ph.D. herman@jaroska.cz www.jaroska.cz

Co je autoevaluace? způsob, jak „zevnitř“ zhodnotit práci školy ve vybraných oblastech její činnosti

Proč ji provádět? protože se to „musí“ – školský zákon, vyhláška č.15/2005 formální autoevaluace protože to považuji za prospěšné neformální, „užitečná“ autoevaluace

Komu slouží? Výroční zpráva – prezentace školy navenek, veřejný dokument Autoevaluační zpráva – „interní audit“, pro vlastní potřebu školy (ČŠI)

Jak ji provádět? „poučeně“ - jak to dělají jinde? „obezřetně“ - méně je často více! „přesvědčeně“ - má to smysl, proto to chci! „společně“ - sám to nezvládnu! „pořád“ - je to (nekonečný, nekončící) běh na dlouhou trať

Co hodnotíme? Co „musíme“ - vyhláška Co „chceme“ - kritická (sporná) místa

Jak hodnotíme? Cíl - co chceme zjistit? Nástroj - jak to zjistíme? Delegování úkolů - kdo to zjistí? Časové vymezení - kdy to zjistíme Kritéria - podle čeho to posoudíme Výstup - jak to doložíme

Naše zkušenosti Maximalistická varianta - „neučím, neřídím, jen autoevaluuji!“ „Rozložená varianta“ - plán autoevaluačních činností, srovnání s ŠVP a koncepčním záměrem rozvoje První výstup - za r. 05/06 a 06/07

Naše zkušenosti

Naše zkušenosti

Naše zkušenosti Hodnocení práce vedení školy dotazník vyhodnocení opatření

Naše zkušenosti Hodnocení rozvoje KK žáků Portfolio žáka Dotazník pro učitele Dotazník pro žáky Vyhodnocení

Naše zkušenosti Hodnocení učitelů „bohulibý“ záměr „drsná“ realita

Hodně štěstí!