Vlastní hodnocení (autoevaluace) školy RNDr. Jiří Herman, Ph.D. herman@jaroska.cz www.jaroska.cz
Co je autoevaluace? způsob, jak „zevnitř“ zhodnotit práci školy ve vybraných oblastech její činnosti
Proč ji provádět? protože se to „musí“ – školský zákon, vyhláška č.15/2005 formální autoevaluace protože to považuji za prospěšné neformální, „užitečná“ autoevaluace
Komu slouží? Výroční zpráva – prezentace školy navenek, veřejný dokument Autoevaluační zpráva – „interní audit“, pro vlastní potřebu školy (ČŠI)
Jak ji provádět? „poučeně“ - jak to dělají jinde? „obezřetně“ - méně je často více! „přesvědčeně“ - má to smysl, proto to chci! „společně“ - sám to nezvládnu! „pořád“ - je to (nekonečný, nekončící) běh na dlouhou trať
Co hodnotíme? Co „musíme“ - vyhláška Co „chceme“ - kritická (sporná) místa
Jak hodnotíme? Cíl - co chceme zjistit? Nástroj - jak to zjistíme? Delegování úkolů - kdo to zjistí? Časové vymezení - kdy to zjistíme Kritéria - podle čeho to posoudíme Výstup - jak to doložíme
Naše zkušenosti Maximalistická varianta - „neučím, neřídím, jen autoevaluuji!“ „Rozložená varianta“ - plán autoevaluačních činností, srovnání s ŠVP a koncepčním záměrem rozvoje První výstup - za r. 05/06 a 06/07
Naše zkušenosti
Naše zkušenosti
Naše zkušenosti Hodnocení práce vedení školy dotazník vyhodnocení opatření
Naše zkušenosti Hodnocení rozvoje KK žáků Portfolio žáka Dotazník pro učitele Dotazník pro žáky Vyhodnocení
Naše zkušenosti Hodnocení učitelů „bohulibý“ záměr „drsná“ realita
Hodně štěstí!