ROZPOČET a UZNATELNÉ NÁKLADY AKCE V

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Dlouhodobý majetek - pořízení.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Základní povinnosti příjemců dotací Ing. Lukáš Brabenec 12. června 2014.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Příprava rozpočtu a řízení projektu Prusinovice, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_265.
ROZPOČET a UZNATELNÉ NÁKLADY AKCE V Grantových schématech realizovaných Libereckým krajem v rámci Společného regionálního operačního programu (SROP) Zajišťuje.
Ekonomická část. Informace:  účetní závěrky sestavené k – termín odevzdání do (pozdější termín – po domluvě s příslušnou účetní)
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Dlouhodobý hmotný majetek - oceňování Vypracoval : Ing. Jana Šustrová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Ing. Milena Smržová vedoucí oddělení kontroly realizace Účetnictví projektu.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
ROZPOČET a UZNATELNÉ NÁKLADY AKCE V Grantových schématech realizovaných Libereckým krajem v rámci Společného regionálního operačního programu (SROP) Zajišťuje.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Centrum pro regionální rozvoj ČR
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu grantového projektu)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Seminář pro žadatele Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Podpora oprav domovních olověných rozvodů.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 23
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

ROZPOČET a UZNATELNÉ NÁKLADY AKCE V Grantových schématech realizovaných Libereckým krajem v rámci Společného regionálního operačního programu (SROP) Zajišťuje Oddělení řízení grantových schémat (OŘGS), Krajský úřad Libereckého kraje, odbor hospodářského a regionálního rozvoje kraje Adresa: U Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2

UZNATELNÉ NÁKLADY GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Obecné pravidlo Z časového hlediska (výchozí a konečné datum uznatelnosti) mohou být za uznatelné náklady akcí považovány ty, které budou: vynaloženy nejdříve ode dne registrace žádosti o udělení podpory, realizovány nejpozději do 30.6.2008, které jsou v souladu s legislativou ES, resp. s legislativou ČR (např. v oblasti zadávání veřejných zakázek, hospodářské soutěže a veřejné podpory podnikům, životního prostředí apod.).

UZNATELNÉ NÁKLADY GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Obecné pravidlo Uznatelný náklad musí být řádně doložen účetním dokladem; účetními doklady jsou ve smyslu § 11 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, a jsou jimi zejména faktury, kupní smlouvy, leasingové smlouvy, pokladní doklady – do výše 5 000,- Kč. (Účetní doklady týkající se akce musí být vedeny v samostatné složce, oddělená analytická účetní evidence k akci). Uznatelný náklad musí dále být prokazatelně zaplacen ze strany konečného příjemce s výjimkou výdajů v naturáliích, odpisů a režijních nákladů. (Bližší informace naleznete v metodice Způsobilé výdaje). Uznatelné náklady akce je nutné snížit jak u investičních tak i neinvestičních akcí o příjmy získané během doby realizace. Uznatelné náklady se snižují o tyto příjmy při podání žádosti, pokud jsou známy, nejpozději však v okamžiku podání poslední žádosti o proplacení výdajů na akci.

Investiční a neinvestiční náklady UZNATELNÉ NÁKLADY GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Uznatelnost nákladů se člení především na: Investiční a neinvestiční náklady Tyto vychází ze zákona o účetnictví (podle pořizovací ceny – dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek x oběžný). INVESTIČNÍ NÁKLADY v rámci GS Pořizovací cena hmotného majetku je vyšší než 40 000,- Kč Pořizovací cena nehmotného majetku je vyšší než 60 000,- Kč Technické zhodnocení - se pro tyto účely rozumí výdaje na dokončené nástavby, přístavby a stavební úpravy, rekonstrukce a modernizace majetku, pokud převýšily u jednotlivého majetku částku 40 000 Kč. ( § 33 zákona č. 586/1992 Sb.,ve znění pozdějších předpisů, o daních z příjmů). Soubory movitého majetku

Soubory movitých věcí budou uznatelné pouze výjimečně UZNATELNÉ NÁKLADY - soubory movitých věcí a uznatelnost GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Soubory movitých věcí budou uznatelné pouze výjimečně (Investiční náklad = pořizovací cena vyšší než 40 000,- Kč), a to pokud se bude jednat zejména o PC sestavy (HW, monitor, klávesnice, myš) nebo o dílčí části výrobního celku. Poznámka k souboru movitých věcí dle zákona o daních z příjmů č. 586/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů „Hmotným majetkem se mj. rozumí: Samostatné movité věci, popřípadě soubory movitých věcí se samostatným technicko-ekonomickým určením, jejichž vstupní cena je vyšší než 40 000 Kč a mají provozně-technické funkce delší než jeden rok.. Souborem movitých věcí se samostatným technicko-ekonomickým určením se rozumí dílčí část výrobního či jiného celku. Soubor movitých věcí je nutné evidovat zvlášť tak, aby byly zajištěny průkazné technické i hodnotové údaje o jednotlivých věcech zařazených do souboru, určení hlavního funkčního předmětu a o všech změnách souboru (přírůstky, úbytky) včetně údajů o datu změny, rozsahu změny, vstupních cenách jednotlivých přírůstků nebo úbytků, celkové ceny souboru věcí a dále částky odpisů včetně jejich změn vyplývajících ze změny vstupní ceny souboru movitých věcí. Soubor movitých věcí se zařazuje do odpisové skupiny podle hlavního funkčního předmětu“.

Seznam uznatelných nákladů – MALÍ A STŘEDNÍ PODNIKATELÉ UZNATELNÉ NÁKLADY- SEZNAM GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Seznam uznatelných nákladů – MALÍ A STŘEDNÍ PODNIKATELÉ pouze INVESTIČNÍ NÁKLADY náklady na investice do budov, strojního a dalšího zařízení DPH za podmínky, že konečný uživatel není plátcem DPH a nemá nárok na odpočet DPH na vstupu a zároveň se DPH musí vztahovat k položce rozpočtu, která je uznatelným výdajem.

NEUZNATELNÉ NÁKLADY- SEZNAM GS 4. 2 NEUZNATELNÉ NÁKLADY- SEZNAM GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele bytová výstavba poplatky charakteru sankce (např. pokuty, penále) režijní náklady žadatele nesouvisející s akcí nákup osobních vozů kancelářské vybavení pokud nesouvisí s akcí na výzkum a vývoj a nenaplňuje hlavní cíle opatření, zlepšení odborných dovedností, odborný výcvik apod. DPH u plátců daně z přidané hodnoty náklady na opravu (např. oprava a údržba strojů a zařízení) náklady na právní spory náklady na pořízení subdodávky od třetí osoby, která dodává konečnému uživatel za cenu vyšší, než jakou by dosáhl za stejných podmínek u běžného dodavatele či výrobce manka, škody daň z příjmu silniční daň daň z nemovitostí daň z převodu nemovitostí daň dědická daň darovací náklady na reprezentaci náklady související s odměnami správní poplatky, které jsou příjmem státního rozpočtu, rozpočtu krajů a obcí (např. výpis z katastru nemovitostí, výpis z obchodního rejstříku) leasing SW dlouhodobý nehmotný majetek (např. umělecká díla a předměty, výsledky výzkumu a vývoje vyjma know-how) marže u leasingu úroky z úvěru

UZNATELNÉ NÁKLADY GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Vzhledem k širokému spektru činností, které jsou uvažovány pro podporu ve SROP a následně v tomto GS, je výčet uznatelných nákladů stanoven rámcově, přičemž je prioritně sledována příčinná souvislost mezi dosažením sledovaných cílů GS (indikátory) a jednotlivých nákladů na aktivity (akci).

UZNATELNÉ NÁKLADY GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Tzn., že rozsah a položky nákladů musí být spjaty s dosažením cíle a naplněním příslušných indikátorů. Demonstrativní zobrazení logického rámce pro stanovení rozsahu nákladů.

UZNATELNÉ NÁKLADY GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Skutečná výše poskytnuté podpory (grantu) na uznatelné náklady, bude stanovena až v rámci schvalování závěrečné zprávy akce a Žádosti o proplacení výdajů akce.

Průběh čerpání veřejné podpory UZNATELNÉ NÁKLADY- čerpání podpory GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Průběh čerpání veřejné podpory Po ukončení realizace akce a proplacení všech uznatelných i neuznatelných nákladů ze strany konečného uživatele zašle konečný uživatel na OŘGS Závěrečnou zprávu k akci spolu s Žádostí o proplacení vynaložených výdajů akce. OŘGS provede kontrolu na místě u příslušně akce a vypracuje Souhrnné osvědčení o provedené práci a zažádá o proplacení výdajů za grantové schéma, které zašle na příslušnou pobočku CRR a MMR. Po obdržení finančních prostředků z MMR na zvláštní účet Libereckého kraje, vystaví neprodleně příslušný gestor GS příkaz k úhradě a zašle finanční prostředky na zvláštní účet konečného uživatele.

ROZPOČET AKCE GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Povinnou přílohou každé žádosti je i podrobný rozpočet akce a zdroje financování. Tyto formuláře jsou uvedeny v příloze č. 2 Pokynů pro žadatele a jsou závazné. Podrobný rozpočet musí být sestaven na základě předběžné kalkulace (např. cenové nabídky). Podrobný rozpočet akce podrobně specifikuje údaje uváděné na příslušných listech formuláře ELZA. Podrobný rozpočet musí obsahovat úplný výčet všech uznatelných a neuznatelných nákladů akce.

ROZPOČET AKCE GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Deklarace nákladů na akci v rozpočtu při podání žádosti a skutečný stav nákladů na akci při podání závěrečné zprávy k akci a žádosti o proplacení výdajů akce Při sestavování rozpočtu resp. z něj stanovení celkových uznatelných nákladů je nutné dodržovat případné min. a max. částky CUN a finanční podpory (grantu) určené ve výzvě k podávání žádostí. Výše celkových uznatelných nákladů (CUN) min. – 2 000 000,- Kč max. – 10 000 000,- Kč Výše podpory (grantu) min. – 933 200,- Kč max. 4 666 000,- Kč Plánované resp. skutečné náklady konečného uživatele musí být v průběhu akce a po jeho skončení prokazatelné a dohledatelné.

Příloha Rozpočet akce má 2 hlavní části: Investiční výdaje akce ROZPOČET AKCE GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Příloha Rozpočet akce má 2 hlavní části: Investiční výdaje akce Neinvestiční výdaje akce

ROZPOČET AKCE GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele V rozpočtu je uvedena široká škála možných výdajů na jednotlivé akce. Vyberte pouze ty, které budete realizovat v souvislostí s akcí a případně dále specifikujte. Příklad: V části Investiční výdaje akce, vyberete řádek stroje a zařízení, vložte nový řádek a uveďte o jaké zařízení se jedná např. myčka kuch. nádobí průmyslová.

Uznatelnost uvedeného nákladu resp. konkrétní položky ROZPOČET AKCE GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Uznatelnost uvedeného nákladu resp. konkrétní položky po vyplnění položek rozpočtu vyplňte sloupec % z CUN (tj. celkové uznatelné náklady) tzn., zda jde o nákladovou položku uznatelnou ze 100% nebo 0%. Pro hodnotitele to bude jasné vodítko, zdali jste tuto položku stanovili jako uznatelný nebo neuznatelný náklad akce. uznatelné náklady musí být v souladu s výčtem uznatelných nákladů a v souladu s cíli grantového schématu (naplněním indikátorů) uvedených v Pokynech pro žadatele (viz prezentace výše)

ROZPOČET AKCE- NÁKLADY NA PUBLICITU AKCE GS 4. 2 ROZPOČET AKCE- NÁKLADY NA PUBLICITU AKCE GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Upozornění: Součástí každého rozpočtu by měly být náklady na publicitu akce!!! (výňatek z Pravidel pro publicitu v rámci SROP „Každý příjemce podpory v souvislosti s realizací akce je povinen informovat veřejnost včetně potenciálních žadatelů, že daná akce byla financována z finanční pomoci strukturálních fondů EU – SROP“). Poznámka: Náklady na publicitu nejsou v tomto GS uznatelné.

ROZPOČET AKCE- PUBLICITA AKCE GS 4. 2 ROZPOČET AKCE- PUBLICITA AKCE GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Pojištění majetku Nejsou uznatelnými náklady, avšak je důležité, aby tyto náklady subjekt uvedl do rozpočtu. Konečný uživatel má za povinnost pojistit veškerý pojistitelný majetek (zejména koupený, nově budovaný nebo rekonstruovaný) pořizovaný z finanční pomoci SROP proti jeho poškození, zničení a ztrátě. Doba pojištění sjednaná v pojistné smlouvě nesmí být kratší než 5 let ode dne platnosti smlouvy o poskytnutí finanční podpory (grantu). Případná hlášení o pojistné události je konečný uživatel povinen neprodleně předložit OŘGS.

ROZPOČET AKCE- VZHLED FORMULÁŘE GS 4. 2 ROZPOČET AKCE- VZHLED FORMULÁŘE GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele

UZNATELNÉ NÁKLADY GS 4.2.2 Podpora infrastruktury cestovního ruchu pro podnikatele Závěr Žadatel musí při zpracování rozpočtu a z něj vyplývající požadované výše finanční podpory (grantu) správně a pečlivě definovat UZNATELNÉ NÁKLADY AKCE. Tyto náklady resp. výše podpory (grantu) je uvedena ve smlouvě uzavřené mezi Libereckým krajem a konečným uživatelem, rozhodující je však závěrečná monitorovací zpráva k akci a Žádost o proplacení výdajů na akci. Po předložní této žádosti bude provedena kompletní kontrola realizace akce a s ní související náklady do úrovně jednotlivých položek. Pokud se při této kontrole zjistí nesoulad nebo neadekvátnost nákladu bude tento považován za neuznatelný a dojde tak k úměrnému snížení poskytnuté podpory (grantu). Aby byla eliminována takováto alternativa je vhodné se řídit metodickou příručkou Způsobilé výdaje vydanou MMR, Pokyny pro žadatele a případně konzultovat jednotlivé nákladové položky a další záležitosti na OŘGS.

Oddělení řízení grantových schémat Kontakty Oddělení řízení grantových schémat Ing. Jan Klíma, finanční manažer tel: 485 226 536; e-mail: jan.klima@kraj-lbc.cz Ing. Eva Janková, projektový manažer tel: 48 5226 571; e-mail: eva.jankova@kraj-lbc.cz