Registr zařízení a evidence rozhodnutí v ISOH IX

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracování dat o odpadech za rok 2013
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Centrální ohlašovna Ministerstva životního prostředí Lenka Jandová Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Novely právních předpisů legislativy ochrany ovzduší
Jednání MZ ČR JUDr. Mgr. Marek Hodulík ZÁKON O UN.
1 Zpracování dat o odpadech za rok 2011 Seminář pro ohlašovatele.
Centrální ohlašovna Ministerstva životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
Elektronizace současné podoby ELPNO s využitím QR kódů
Informace z CENIA J. Valta
Prezentace pro konferenci ODPADY 2009 Nové právní předpisy v oblasti nakládání s odpady Rut Bízková náměstkyně ministra životního prostředí.
Souhrnná provozní evidence a poplatková agenda
Stavební zákon a územní plánování
BABYLON 22. říjen 2014 Liberec Databáze kompostáren za rok 2013 Kristýna HUSÁKOVÁ odbor odpadů.
Kontrola zboží dvojího použití - nové aspekty Ing. Svatopluk Leitgeb 10. listopadu 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Informace o implementaci směrnice EP a Rady 2005/36/ES
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Programy EVI 9 a ESPI 9 Přehled novinek, co připravujeme IX
Integrovaný registr znečištění Ing. Jiří Jungmann Výzkumný ústav maltovin Praha s. r. o.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
Zdaňování stálé provozovny - aktuální pohled Finanční správy ČR
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Základní registr obyvatel
Nová struktura souhrnné provozní evidence, formuláře pro sběr dat za rok 2008 a technické prostředky Ing. Pavel Machálek ČHMÚ
KATALOG ZAŘÍZENÍ Babylon Liberec 22. října 2014 Ing
Informační systém odpadového hospodářství ISOH
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Odpadové hospodářství
IX. ročník odborného semináře MŽP, KÚ, SFŽP, ČIŽP a CENIA k odpadovému hospodářství Liberec, října 2014 Provozovaná zařízení v rámci odpadového.
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
Kurz odborné přípravy k péči o kuřata chovaná na maso
Problematika odpadového hospodářství Povinnosti obce při nakládání s komunálním odpadem (KO), podle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých.
1 Zpráva o výsledcích finančních kontrol ve veřejné správě za rok 2006 – za Liberecký kraj a jím zřízené příspěvkové organizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část Právnická fakulta MU Brno říjen 2011 zpracoval: Petr Průcha.
Realizační tým ICZ duben 2005
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Základní registry ve veřejné správě
Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel (činnost ohlašovny) zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů.
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
Současnost a vize Integrovaného registru znečišťování životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Základní registry.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Základní registr obyvatel - ROB. Evidované subjekty státní občané ČR cizinci, kterým bylo vydáno povolení k trvalému pobytu na území ČR nebo povolení.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
REGISTRY VEŘEJNÉ SPRÁVY Obecné principy schváleného věcného záměru zákona o registrech veřejné správy Seminář sdružení Nemoforum Prostorová identifikace.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím novely zákona č.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 IRZ Mr. Nepimach ČEU.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
Havarijní plán kraje.
Novelizace zákona o IRZ Ing. Mgr. Eduard Hlavatý XVII
Informace z CENIA Jiří Valta ČIŽP.
Novela zákona o místních poplatcích
Unikátní řešení odpadové agendy pro kompostárny
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část
Metodický dokument ke zprávám o plnění závazných podmínek provozu Ing
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Transkript prezentace:

Registr zařízení a evidence rozhodnutí v ISOH IX Registr zařízení a evidence rozhodnutí v ISOH IX. pracovní seminář MŽP, KÚ, ČIŽP, CENIA a SFŽP 22. října 2014 Přednášející: Otakar Tománek

Co je to registr zařízení? Registr zařízení je seznam všech provozovaných zařízení na území ČR. Každé zařízení je označeno jedinečným IČZ (identifikační číslo zařízení), které je vztaženo k místu a technologii. (Nemění se se změnou provozovatele). Každé zařízení je katalogizováno a to 1 až N kódy z katalogu zařízení (abychom mohli zařízení lépe popsat pro naše účely. Nevystačíme si s R a D kódy ze zákona odpadů. Registr zařízení se plní daty z KÚ. Při povolení zařízení. Při přidělení IČZ (např. zařízení §14 ods. 2). Při změně provozování (začátek, konec, přerušení, změna kapacity – skládky). Registr zařízení udržuje historii (co kdy bylo povoleno, možno v budoucnu automatické kontroly oproti ročnímu hlášení „na tlačítko“). Registr zařízení slouží. Veřejnosti (kam mohu dát jaký odpad, kde je jaké zařízení). Původci a oprávněné osoby (pro evidenční účely – kontrola ohlášeného a povoleného stavu). Veřejné správě pro statistické a vykazovací účely (kolik čeho máme, jaké máma kapacity. Veřejné správě pro kontrolní účely (povolený stav versus ohlášený stav)

Evoluce nebo revoluce? Tato změna je vyústěním evolučního vývoje evidence. Má ale charakter revoluční změny. Z hlediska evidence, výkaznictví a ohlašování se dotkne takřka všeho a všech. Zejména zasáhne: Všechny KÚ a ORP, také všechny původce a oprávněné osoby. V neposlední řadě také sytém ISPOP, přes který se bude ohlašovat provoz zařízení. Jedná se o změnu, která nemá pozvolný náběh. 1.1.2016 vzniká povinnost všem naráz a to v centrálním sběru dat, ohlašování, zveřejňování a používání širokou veřejností (pokud neprojde Infringementová novela, která povinnost ohlašování provozu zařízení na KÚ správně posouvá na časové ose před povinnost IČZ používat v evidencích)

Co ukládá legislativa? Všem ORP s platností od 1.1.2016 Zasílat ministerstvu informace o každém rozhodnutí vydaném podle tohoto zákona, a to do 15 dnů od nabytí jeho právní moci. Zasílat ministerstvu informace o vydaných vyjádřeních podle § 79 odst. 4 písm. e), a to do 15 dnů ode dne jejich vydání (vyjádření ke zřízení malých zařízení pro biologické zpracování využitelných biologicky rozložitelných odpadů – definované v § 33b).

Co ukládá legislativa? Všem KÚ s platností od 1.1.2016 Zasílat ministerstvu informace o každém rozhodnutí vydaném podle tohoto zákona, a to do 15 dnů od nabytí jeho právní moci. Zasílat ministerstvu informace o provozu zařízení podle odstavců 3 a 6, a to do 30 dnů od jejich obdržení: Zasílat informace o zařízeních podle § 14 odst. 1 a § 14 odst. 2. Zasílat informace o malých zařízeních podle § 33b odst. 1.

Co ukládá legislativa? Všem původcům a oprávněným osobám s platností od 1.1.2016 Používat pro evidenční účely označení zařízení identifikačním číslem zařízení (IČZ). Nejen v evidenci odpadů, ale také v přepravě nebezpečných odpadů.

Co to znamená v praxi? Sběr dat V systému ISOH vznikne webová služba, která bude zajišťovat příjem dat (informace o zařízení, rozhodnutí atd.) Agendové systémy ESPI9 a ESPI8 na KÚ a ORP budou umožňovat zasílání dat (informace o zařízení, rozhodnutí atd.) do webové služby ISOH Agendový systém ESPI9 bude zpracovávat ohlášené změny o provozu zařízení z ISPOP Evidence zařízení jak v ESPI9 tak v IS ISOH bude udržovat historii (co, kdy a v jakém rozsahu bylo povolené)

Co to znamená v praxi? Prezentace a poskytování dat V systému ISOH vznikne webová aplikace s veřejnou a neveřejnou částí na adrese http://isoh.mzp.cz. Veřejná část bude celorepublikovou obdobou Websouhlasů na stránkách jednotlivých krajských úřadů. Neveřejná část bude sloužit pro kontrolní orgány (detailní informace o zařízeních, rozhodnutích a historie povolení atd.). V systému ISOH vznikne webová služba umožňující napojení externích systémů (například ověření existence IČZ pro systém ohlašování přepravy NO, vyplňování ročních hlášení atp.).

Máme dostatek času? Nemáme ! Nejedná se jen o elektronický sběr a distribuci dat. Musí se nastavit celý nový systém evidence. V současné době nejsou hotové vyhlášky, které budou definovat způsob a rozsah sběru dat. Dle smlouvy o dílo úprav systému ISOH musí běžet od 9/2015 testovací provoz. Datový standard pro ohlašování do ISPOP (ohlášení provozu zařízení – obdoba současné přílohy 22,23,24 vyhlášky 383/2001 Sb.) musí být zveřejněn 6 měsíců před ohlašovací povinností, tedy 1.7.2015 (povinnost ukládá zákon 25/2008 Sb.). Pokud bude schválena Infringementová novela v podobě jaké je nyní ve vnějším připomínkovém řízení, tak by dokonce musel být datový standard vydán do 1.9.2014!

Je reálné to vše stihnout? Ano, je to reálné, ale… Pokud se v co nejkratší době dopracují vyhlášky, na základě kterých bude možné celý systém sběru dat nastavit. Po nastavení pravidel v agendových systémech na KÚ je potřeba stávající evidenci zařízení zrevidovat. Každý záznam o zařízení by měl pracovník KÚ řešit pouze jen jednou. Není možné průběžně a postupně přidávat různá povinná pole, omezení a pravidla.

Je reálné to vše stihnout? Ano, je to reálné, ale… Nová podoba číselníku katalogu zařízení. Povinné kapacity = jaké kapacity budou povinné ve vztahu k typu zařízení? Chceme data i statisticky využívat, nejen budovat číselník. Přidělování IČZ zejména u mobilních zařízení ke sběru odpadů (bude existovat jedno IČZ dle sídla nebo bude až 14 IČZ?). Pokud bude jedno IČZ za celou republiku, jak naznačuje Infringementová novela musí se zajistit, abychom u jednoho IČZ v centrální evidenci měli informace o povoleních v jednotlivých krajích.

Je reálné to vše stihnout? Ano, je to reálné, ale… Prvotní způsob přidělení IČZ. Jak se zařízení dozví o svém IČZ? Vezmeme jako startovní čáru to co je na KÚ, nebo se bude muset vše ohlásit znovu novou rozšířenou přílohou 22 vyhlášky 383/2001 Sb.? Infringementová novela ukládá v přechodném ustanovení stávajícím zařízením bez přiděleného IČZ (v rozhodnutí nebo zveřejněné na portále veřejné správy krajského úřadu) do 31.5.2015 požádat o přidělení IČZ obdobně jako dle §39 odst. 3 zákona. Tedy přes ISPOP, což znamená vytvořit a zveřejnit datový standard 6 měsíců před účinností novely tedy 1.9.2014! Většina zařízení má své IČZ zveřejněné na portále veřejné správy krajského úřadu. Nebudou tedy nic ohlašovat a toto znamená zrevidovat údaje na KÚ ručně. Zejména adresy, GPS souřadnice zařízení a všechny další údaje, které o zařízení budeme chtít sbírat.

Je reálné to vše stihnout? Ano, je to reálné, ale… Vyhláška a nová příloha 22 připvena v pokud možno neměnné podobě Vyhlášen datový standard Zařízení bez IČZ si o něj žádají IČZ se používají v praxi 1.2.2015 1.4.2015 1.10.2015 1.1.2016

Věřím, že společným úsilím se nám povede vdechnout život registru zařízení, o kterém se začalo diskutovat na tomto místě již v roce 2007. Společně si jednou budeme moci říct. „Byli jsme u toho!“

Děkujeme Vám za pozornost INISOFT s. r. o., tel. +420 485 102 698, inisoft@inisoft.cz Děkujeme Vám za pozornost