Urči významový poměr Buď bude hezky, nebo bude pršet. slučovací odporovací vylučovací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Stavba textová Souvětí souřadné.
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI HLAVNÍMI VĚTAMI
Digitální učební materiál
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI ČLENY NĚKOLIKANÁSOBNÉHO VĚTNÉHO ČLENU
Významové poměry mezi souřadně spojenými větami
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI VEDLEJŠÍMI VĚTAMI
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché I.
Několikanásobné větné členy
Významové vztahy ve větě jednoduché
Morfologie – přednáška 13 PaeDr. Jarmila Alexová, CSc. 12. ledna 2010.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Několikanásobné větné členy
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Několikanásobné větné členy
VÝZNAMOVÉ POMĚRY Mgr. Michal Oblouk.
Skladba – souvětí souřadné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 365_Poměry mezi větami hlavními AUTOR: Mgr. Markéta Lyková.
Digitální učební materiál
Neohebné slovní druhy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché II.
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Souvětí souřadné (parataktické)
Spojky.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Neohebné slovní druhy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
holé, rozvité, několikanásobné
Kristýna Mačasová. * a) O víkendu nemohu jít ven, neboť jedu s rodinou na výlet. * Příčinný * b) Buď se budeš učit na test, nebo dostaneš špatnou známku.
Interpunkce v souvětí Cvičení.
Formální skladební vztahy
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Interpunkce v souvětí Nikola Vykydalová. Interpunkce v souvětí Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé. Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé.
Významové poměry mezi hlavními větami
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Co je správně? Byli jsme u babičky v Třeboni Bily jsme u babičky v Třeboni.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Souvětí souřadné.
Spojky.
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Urči významový poměr

Buď bude hezky, nebo bude pršet. slučovací odporovací vylučovací

Správná odpověď: 1 bod vylučovací

Vzali jsme si batohy a šli do přírody. slučovací důsledkový stupňovací

Správná odpověď: 1 bod slučovací

Ušli jsme snad 20 km, a nikdo nereptal. slučovací odporovací příčinný

Správná odpověď: 1 bod odporovací

Nemám hlad, a proto večeřet nebudu. vylučovací důsledkový příčinný

Správná odpověď: 1 bod důsledkový

Dál už jsme nešli, neboť nás bolely nohy. příčinný důsledkový vylučovací

Správná odpověď: 1 bod příčinný

Silně pršelo, dokonce se i blýskalo. vylučovací odporovací stupňovací

Správná odpověď: 1 bod stupňovací

Rozsvítila se červená, a tak jsem zastavil. slučovací důsledkový vylučovací

Správná odpověď: 1 bod důsledkový

Byl leden, ale bylo docela teplo. vylučovací odporovací stupňovací

1 bod odporovací

Nemohu jít do školy, vždyť jsem nemocný. příčinný odporovací slučovací

Správná odpověď: 1 bod příčinný

Pusťte si televizi a dejte mi už pokoj. slučovací odporovací vylučovací

Správná odpověď: 1 bod slučovací

Václav nejenže neměl pomůcky, ale ani se neomluvil. doplňovací podmínkový stupňovací

Správná odpověď: 1 bod stupňovací

Hodnocení 10 bodů…………….výborně, umíš!!! 9 bodů ………………ještě by to šlo, ale jsi nepozorný(á) 7 a 8 bodů ………… nic moc Méně než 7 bodů … začni se červenat!!!