Autor: Mgr. Yvetta Kałužová Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_13-1-18 Výhody a nevýhody hotelových řetězců Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky
Anotace výuková prezentace – podpora vyučujícího určeno pro nástavbové studium obor Společné stravování
Výhody a nevýhody hotelových řetězců Hotelový provoz Výhody a nevýhody hotelových řetězců
Rezervační systém hotely využívají výhod celosvětového rezervačního systému za tuto službu platí roční členský poplatek nemohou využívat žádné obchodní jméno, mohou pouze uvádět své členství v propagačních materiálech např. Top International Hotels, Key System
Výhody hotelových řetězců Výhody pro zákazníka záruka stejné kvality poskytnuté služby v rámci celé společnosti přístup k rezervačnímu systému propojení s rezervačními systémy leteckých společností věrnostní benefity
Výhody podniků zapojených do řetězců Manažerské – jednotlivé podniky hotely, restaurace) jsou řízeny centrálně, podle jednoho modelu Marketingové – jednotná propagace nabízených služeb, větší síla v konkurenčním prostředí
Výhody podniků zapojených do řetězců Finanční – úspora finančních prostředků při sjednávání obchodních smluv (smlouva s dodavateli surovin, inventáře..) Rozložení rizika – vzájemná výpomoc a podpora při mimořádném nezdaru jednoho z podniků
Nevýhody podniků zapojených do řetězců v oblasti komunikace – komunikační šumy v oblasti kontroly – vzdálenost centrálního řízení neodhalí včas určité nedůslednosti potírání národní identity hotelu – potírání a potlačení národních zvyků
Použité zdroje SMETANA, František; KRÁTKÁ, Eva. Podnikání v hotelnictví a gastronomii -- Pro střední a vyšší hotelové školy. Praha: Fortuna, 2009, ISBN 978-80-7373-054-3. METZ, Reinhold. Restaurace a host. Praha: Europa Sobotáles, 2008, ISBN 978-80-86706-18-4. HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2010, ISBN 978-80-7373-107-6.