PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ
COS TO JANKU, COS TO SNĚD?
Ke 2 jablkům, co jsme měli, přivezla babička 3 hrušky.
Honzík 1 hrušku snědl… Kolik ovoce zbylo?
Anička snědla jablko… Kolik ovoce zbylo?
Použité zdroje obrázků http://pixabay.com Archiv autorky
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (2 x košíček na obrázky rukou, miska na znaménka na kartičkách) Vytisknout: Pracovní listy prstového počítání 2x – jednu sadu nechat v kuse, druhou rozstříhat (ev. zalaminovat) na jednotlivé kartičky Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Počítáme s pomocí prstů na rukou. Jednoduché příklady můžeme vytvořit pomocí vyrobených kartiček (znaménka a obrázky prstů) na magnetické tabulce. Úvodní snímky slouží jako úvod do prstového počítání. Od prezentace plynule přejdeme k prstovému počítání s papírovými (zalaminovanými) kartičkami. Očekávání a cíle Dítě bude vnímat prsty jako přirozené počítadlo Rozvíjíme matematické operace sčítání a odčítání Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem První snímek je bez animací Na snímku č. 3, 4 a 5 se objevují symboly po dotyku na ovoce a rovnítko. Snímky č. 6 a 7 jsou určeny k tisku, jsou bez animací a při prezentaci se ani nezobrazují. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ) Vzdělávací podoblast Poznávací schopnosti – základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – orientovat se v číselné řadě 1-10, vyjmenovat ji; řešit jednoduché početní úkoly Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.