Ing. Veronika Dostálková MBA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Příprava výrobního procesu Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech,
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Mikroekonomie I Tržní selhání, nedokonalá konkurence
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
TRH (tržní mechanismus)
Ing. Veronika Dostálková MBA PODNIKÁNÍ - ÚVOD Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK PODNIKU – OBĚŽNÝ MAJETEK Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZÁKONÍK PRÁCE Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA Mzda, daňová, zdravotní a sociální soustava Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA Daňová soustava Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Ing. Veronika Dostálková MBA TRH PRÁCE Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA POTŘEBY – ZÁKLAD CELÉ EKONOMIKY Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA MZDA Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Ekonomika Nezaměstnanost 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_15.
Ekonomika Hospodářská politika 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_02.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA ŽIVNOSTI Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZÁKONÍK PRÁCE- PRÁCE KONANÉ MIMOPRACOVNÍ POMĚR Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Veronika Dostálková MBA
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ekonomika Clo a celní politika 4. Ing. Miroslava Farmačková
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
PRACOVNÍ ŘÁD A PRACOVNÍ KÁZEŇ Občanská nauka 1. M
Transkript prezentace:

Ing. Veronika Dostálková MBA TRH Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012

ANOTACE Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Podnik a podnikání je poskytnout žákům potřebné informace o pojmu ekonomie, podnik a podnikání. Jednotlivé DUMy (prezentace) v této sadě popíší postupně tematické oblasti, které jsou probírány v předmětu Ekonomie na naší SŠ. Konkrétně tato prezentace je zaměřena na trh.

TRH

Druhy trhů Trh výrobků Trh služeb Trh výrobních faktorů Trh finanční.

Cena Prodejní cena: cena za kterou se prodává výrobek či služba na trhu. Prodejní cena musí zohledňovat náklady tak, aby prodej nebyl ztrátový. Způsoby stanovení ceny: Nákladová metoda Tržní Konkurenční

Konkurence V zájmu zachování tržního hospodářství je zachování konkurenčního prostředí, které má velký význam pro konečného spotřebitele. Dokonalá konkurence: Na trhu je mnoho nabízejících i prodávajících Nikdo nikoho neomezuje Kupující se rozhodují na základě ceny Neexistuje nekalá konkurence a klamavá reklama

Úloha zisku v tržní ekonomice Při každém jednání usilujeme o to abychom dosáhli co nejvyššího zisku. Hospodářský výsledek = výnosy – náklady + zisk - ztráta

Úloha státu v tržní ekonomice Úkolem státu je: Tvorba zákonů a dohled nad jejich dodržováním Zajištění stabilního vývoje ekonomiky Sociální pomoc Poskytování veřejných statků a služeb.

Úkoly 1. Vysvětlete na příkladu, jak zisk stimuluje ke: a) snižování cen b) zvyšování kvality c) snižování nákladů 2. Uveďte jak stát pomáhá sociálně slabým. 3. Jaké důvody vedou stát k vyplácení důchodů?

Použité zdroje KLÍNSKÝ, Petr; MUNCH, Otto. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy 1-4. Praha: Fortuna, 2006, ISBN 80-7168-964-5. BELLOVÁ, Jana; ZLÁMAL, Jaroslav; MENDL, Zdeněk. Ekonomie. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2011, ISBN 978- 80-7402-093-3. www.microsoftoffice.com