Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu."— Transkript prezentace:

1

2 Průzkum trhu

3 Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu
Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu

4 Jaké informace zjišťujeme
o produktech – jaké produkty se na trhu nacházejí, jejich cena, obal. U našeho produktu zjišťujeme přednosti a nedostatky udávané zákazníky o konkurenci – jejich marketingové nástroje (cesta k úspěchu = být o krok napřed před konkurencí) o zákaznících – kdo jsou naši zákazníci, proč, kdy a kde kupují (jejich potřeby a přání)

5 Metody průzkumu trhu Průzkum „od stolu“ – statistická zkoumání (změny ve spotřebě, přehledy cen, rozbor cest zboží od výrobce ke spotřebiteli, účinnost propagace), rozbor hospodaření podniku i konkurence. Informace lze získat na internetu, ze statistické ročenky, tisku Průzkum „v terénu“ – pozorování, dotazování, ankety, výstavy, veletrhy

6 Úkol Jste majitelem restaurace. Chcete změnit jídelníček, popř. zajišťovat rozvoz jídel. Vytvořte jednoduchý dotazník.

7 Použité zdroje Ing. Zdeněk Novotný, Ing. Věra Dyntarová, Ing. Radka Kafková, Podniková ekonomika 2, Moraviapress, ISBN Petr Klínský, Otto Munch, Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, Fortuna 2001, ISBN X


Stáhnout ppt "Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu."

Podobné prezentace


Reklamy Google