Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ"— Transkript prezentace:

1 Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku

2 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Č.projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T.G. Masaryka 4 Název materiálu: VY_32_INOVACE_EK_192 Autor: Bc. Pavlína Kánská Tématický okruh: Ekonomika podniku Ročník: 1. a 2. Obor Podnikání Datum tvorby: Září 2013 Anotace: Materiál slouží k výkladu a praktickému cvičení Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny a následnému pochopení látky pomocí praktického cvičení, lze využít i vyhledávání na internetu či pracovat ve skupinách.

3 Ekonomika podniku 12. Vnější vztahy podniku

4 podnik ve své činnosti nemůže fungovat sám a nezávisle na okolních vlivech
Rozhodující ekonomické činitele spolupráce: odběratelé dodavatelé konkurence peněžní ústavy nadřízené orgány státní orgány kontroly kvality státní ekonomické instituce orgány státní správy a samosprávy kontrolní orgány ekonomického či trestně-právního charakteru

5 Typické vazby a vztahy k jiným podnikatelům (obchod, odběratel- dodavatel) k obyvatelstvu (zaměstnanci) ke státním institucím (daně, poplatky, dotace,…) k bankám a finanční institucím (platby, úhrady, úvěry,..)

6 Okolí podniku Ekonomické Právní Technologické
platné daňové zákony a daňové zatížení podniku pořizovací ceny výrobních faktorů a jejich dostupnost úroveň zaměstnanosti v daném regionu hospodářský růst okolí podniku vývoj měny Právní platné zákony a vyhlášky Technologické technologický pokrok

7 Okolí podniku Ekologické Sociální Etika ve vnějším chování podniku
dodržování norem  možná pokuta Sociální možná nespokojenost zaměstnanců či zákazníků Etika ve vnějším chování podniku dodává charakter solidního obchodního partnera neetické chování – klamavá reklama, nesprávné označování zboží, podplácení, dumpingové ceny, zneužívání pověsti, napodobování,…

8 ÚKOL: Otvíráte si obchod v obci (místo, které znáte).
Vyhledejte své potencionální vazby na konkrétní osoby (banka, dodavatel, odběratel,…) Zdroje: ZLÁMAL, Jaroslav a Zdeněk MENDL. Ekonomie nejen k maturitě. Vyd. 2., aktualiz. Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 136 s. ISBN


Stáhnout ppt "Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ"

Podobné prezentace


Reklamy Google