Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

Jaroslav Pech SCHŮZKY S ČEŠTINOU aneb HEZKY ČESKY Kapitola 13. Schůzka se souvětím.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_19 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Souvětí souřadné spojky, poměry (opakování) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Významový poměr Autor Fulínová Šárka.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přístavek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název prezentace (DUMu)
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_58 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_ Domácí zvířata
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Teplota – souhrnná cvičení II.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ČESKÝ JAZYK
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Jazyk a jazyková komunikace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Závislost elektrického odporu
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_32_INOVACE_1306_souřadné VV Téma: Souřadně spojené vedlejší věty Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3496 Datum vytvoření: 20 .5. 2012 Datum ověření: 23. 5. 2012

ANOTACE Ročník: 8.-9. Tematická oblast: Český jazyk – Skladba – Souřadně spojené vedlejší věty Vzdělávací materiál lze využít k výkladu a procvičování daného tématu. Zvyšuje názornost výkladu, tím žáky aktivizuje a motivuje.

SOŘADNĚ SPOJENÉ VEDLEJŠÍ VĚTY Závisí na jedné větě řídící Ptáme se na ně stejnou otázkou Mají stejný druh Existuje mezi nimi významový poměr: slučovací ( a, i, ani, jednak - jednak…) stupňovací (ba, ba i, nejen – ale i …) odporovací (ale, avšak…) vylučovací (nebo, anebo, či…) důsledkový (proto, a proto, tak, a tak, tudíž…) Příčinný (neboť, vždyť, totiž…)

Pracujte podle pokynů Zeptejte se na vedlejší věty stejnou otázkou. Odpovězte na otázku. Zjistěte spojovací výraz mezi vedlejšími větami. Určete významový poměr mezi vedlejšími větami. Určete druh vedlejších vět.

Slíbil mi, buď že mi napíše, nebo že mi zavolá. Co mi slíbil? Že mi napíše. Že mi zavolá. Spojovací výraz nebo Významový poměr vylučovací VV předmětné

Obýval jsem byt v jednom ze starých domů, jež stojí v centru města a jejichž kouzlo na mě velmi působilo. Jakých domů? Jež stojí v centru města. Jejichž kouzlo na mě působilo. Spojovací výraz a Významový poměr slučovací VV přívlastkové

Bylo zajímavé, že dospělým se po celodenní túře třásly nohy, ale děti začaly po krátkém odpočinku skotačit. Co bylo zajímavé? Že dospělým se po túře třásly nohy. Že děti začaly skotačit. Spojovací výraz ale Významový poměr odporovací VV podmětné

Viděla jsem toho člověka, jak mu ukazoval nějaký papír, dokonce ho také o něčem přesvědčoval. V jaké situací jsem viděla toho člověka? Jak mu ukazoval nějaký papír. Jak ho o něčem přesvědčoval. Spojovací výraz dokonce Významový poměr stupňovací VV doplňkové

ZDROJE STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Přehledná mluvnice češtiny pro základní školy. Praha: Fortuna, 1992, ISBN 80-85298-36-8 TOPIL, Zdeněk; BIČÍKOVÁ, Vladimíra. Český jazyk s Tobiášem. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, ISBN 80-85808-40-4