Koloběh vody v přírodě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
NAKRESLI ŠŇŮRU K ELEKTRICKÉMU SPOTŘEBIČI Elektřina pomáhá, ale pozor.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
Poznej a zahraj písničku
O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE.
JAK KŘEMÍLEK A VOCHOMŮRKA ZASADILI SEMÍNKO Polytechnika v dětské pohádce.
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
CIRKUS od nejmenšího.
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Ticháček zpívá a hraje Hudební nástroje.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Naši skřítkové písnička.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Maminka vaří.
Ovocný salát pro maminku
Dopravní prostředky.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
Na stavbě stroje.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
Vzduch a jeho využití.
Švadlena HRAJEME SI NA Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Logo pro veverky a kamarády
Kolik jich berušky mají?
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Co tam nepatří, co pluje po vodě, co létá ve vzduchu, co jezdí po silnici, co jezdí po cestě.
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
TRADICE A SVÁTKY.
ŘADY ZVÍŘAT KDO TAM (NE)PATŘÍ?.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
seřaď jednotlivé členy
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Vycházka do lesa – hrajeme si na vědce
Poznávací schopnosti - nářadí
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
Orientace v řadě.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
JITEX – Jak vznikne tričko?
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Roční období – znaky, svátky a tradice
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Postavičky z přírodnin
Transkript prezentace:

Koloběh vody v přírodě

Pohádka o mráčku Text: podle Václava Fischera

Pohádka o mráčku Byl jeden mráček, měl černý fráček, chundelatou čepici a konývku kropící.

Když se slunce schovalo, z konývky hned krápalo Když se slunce schovalo, z konývky hned krápalo. První, druhá, třetí kapka po nebi si kráčí, ťapká a pak všechny kec, spadnou na kopec.

Neuhodily se mnoho. Kdepak. Vůbec Neuhodily se mnoho? Kdepak. Vůbec! To je toho – spadnout měkce do trávy nedaleko Vltavy.

Trávu, která poprosí, kapky deště orosí. A ostatní tajemně sestupují do země.

Pod zemí je kámen, pod kamenem pramen a ten hlodá, hlodá, až vytryskne voda.

…Voda zkouší první krůček, zahraje si na potůček. Přidá do kroku a je v potoku. Potok do potoka vtéká, zašumí a je tu řeka

. A ta řeka s úhoři běží, běží do moří.

A co v moři, tam je konec. Konec. Konec. Konec zvonec A co v moři, tam je konec? Konec? Konec? Konec zvonec? Z té veliké kaluže, voda už ven nemůže?

Může. Zlaté sluníčko už si brousí drápky Může. Zlaté sluníčko už si brousí drápky. Ukradne ti vodičko křišťálové kapky.

Zachumlá je dohromady, vyrostou z nich hory, hrady.

A je tu mráček, co má černý fráček, chundelatou čepici a konývku kropící. …ale to už znám! Tak povídej sám! Od samého začátku, nekonečnou pohádku, jak byl jeden mráček.

Hádej, hádej, hadači… Pokud plynou nad krajinou v bílých peřinách, nemusíš mít strach. Ale když je vítr honí a ony se zakaboní, honem pod deštník, jedou pro deštík Vzácný bývá v poušti, u nás je ho dost. Z oblohy se spouští dětem pro radost. Vzhůru, dolů, vzhůru, dolů běží bílé sestry spolu. Na hladině vod s větrem o závod. https://www.youtube.com/watch?v=lza562uvNv8 Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Téma pro polytechnickou výchovu •    Oblast: Dítě a svět •      Podoblast: Poznatky, sociální informovanost • Integrovaný blok: Zeměkoule •      Téma: Koloběh vody v přírodě •      Dosažené konkretizované výstupy: Získat základní poznatky o zemi, co kolem sebe vidí, co prožívá, co mu bylo zprostředkováno či vysvětleno Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použitý materiál Prezentace určená k interaktivnímu řešení. Počítač s dotykovou obrazovkou KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Metodický postup Snímek č.: 3 – 13 seznámí děti s koloběhem vody v přírodě Snímek č.: 14 hádanky, odkaz na písničku Prší, prší… Navazuje práce s obrazovým materiálem a tabulkami a pracovními listy : procvičení vlnovky a svislé šikmé čáry- déšť. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité zdroje pixabay.com/cs/mraky-slunn%C3%BD-tepl%C3%BD-z%C3%A1platy-po%C4%8Das%C3%AD-37009/ http://pixabay.com/cs/oblak-po%C4%8Das%C3%AD-d%C3%A9%C5%A1%C5%A5-sr%C3%A1%C5%BEky-37011/ http://pixabay.com/cs/oblak-po%C4%8Das%C3%AD-zakalen%C3%BD-meteorologie-297786/ http://pixabay.com/cs/slunce-po%C4%8Das%C3%AD-p%C5%99edpov%C4%9B%C4%8F-po%C4%8Das%C3%AD-157126/ http://pixabay.com/cs/pot%C5%AF%C4%8Dek-zelen%C3%A1-krajina-stromy-l%C3%A9to-373675/ http://pixabay.com/cs/sk%C3%A1ly-balvany-k%C3%A1men-48279/ http://pixabay.com/cs/potok-les-voda-byst%C5%99ina-kameny-514500/ http://pixabay.com/cs/brook-voda-velk%C3%BD-potok-idylick%C3%BD-225973/ http://pixabay.com/cs/%C5%99eka-pe%C5%99eje-ticino-voda-p%C5%99%C3%ADrody-113264 http://pixabay.com/cs/voda-tekouc%C3%AD-whitewater-splash-195926 http://pixabay.com/cs/oce%C3%A1n-povode%C5%88-mo%C5%99e-vlna-voda-571340 http://pixabay.com/cs/jeju-korea-oce%C3%A1n-p%C5%99%C3%ADmo%C5%99sk%C3%A1-krajina-74952 http://pixabay.com/cs/konev-zal%C3%A9v%C3%A1n%C3%AD-m%C5%AF%C5%BEe-ewer-za%C5%99%C3%ADzen%C3%AD-48877 http://pixabay.com/cs/vodop%C3%A1d-kask%C3%A1da-plynouc%C3%AD-voda-469546/ http://pixabay.com/cs/mraky-cumulus-obloha-sc%C3%A9na-s-oblaky-170135/ http://pixabay.com/cs/lij%C3%A1k-bou%C5%99ka-d%C3%A9%C5%A1%C5%A5-zachv%C4%9Bn%C3%AD-mokr%C3%BD-8821/ http://pixabay.com/cs/vlny-cuyutlan-mexiko-oce%C3%A1n-mo%C5%99e-185141/ http://pixabay.com/cs/cumulonimbus-oblak-mraky-cumulus-262856 Použitý text : Václav Fischer - Pohádka o mráčku Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.