Ing. Veronika Dostálková MBA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Advertisements

Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_14_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Plánování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Řídící struktury v organizaci
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Ing. Veronika Dostálková MBA PODNIKÁNÍ - ÚVOD Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK PODNIKU – OBĚŽNÝ MAJETEK Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZÁKONÍK PRÁCE Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA Mzda, daňová, zdravotní a sociální soustava Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRH PRÁCE Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Ing. Veronika Dostálková MBA POTŘEBY – ZÁKLAD CELÉ EKONOMIKY Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA MZDA Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA ŽIVNOSTI Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZÁKONÍK PRÁCE- PRÁCE KONANÉ MIMOPRACOVNÍ POMĚR Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Rozhodování funkce managementu. Rozhodování funkce managementu.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Digitální učební materiál
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ekonomika malých a středních podniků
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
PRACOVNÍ ŘÁD A PRACOVNÍ KÁZEŇ Občanská nauka 1. M
Transkript prezentace:

Ing. Veronika Dostálková MBA ŘÍZENÍ PODNIKU I Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012

ANOTACE Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Podnik a podnikání je poskytnout žákům potřebné informace o pojmu ekonomie, podnik a podnikání. Jednotlivé DUMy (prezentace) v této sadě popíší postupně tematické oblasti, které jsou probírány v předmětu Ekonomie na naší SŠ. Konkrétně tato prezentace je zaměřena na řízení podniku – plánování, organizování, rozhodování.

Plánování, organizování, rozhodování Řízení podniku I Plánování, organizování, rozhodování

Management = řízení, jednotlivce, jednotky, nebo celku. TOP MANAGEMENT STŘEDNÍ MANAGEMENT NIŽŠÍ MANAGEMENT

Manažerské funkce PLÁNOVÁNÍ ORGANIZOVÁNÍ VEDENÍ LIDÍ A MOTIVACE KONTROLA ROZHODOVÁNÍ

Plánování Strategické: „ Kde chci být za 10 let.“ Taktické: Roční plán (prodeje, nákupu, investic) Operativní: Týdenní plán (výroby,zakázek)

Úkol Na vlastním podnikatelském záměru vytvořte konkrétní příklady strategického, taktického a operativního plánu.

Organizování Organizování umožňuje realizaci cílů. Má za úkol určit: Jak budou činnosti probíhat opakovaně. Jak bude organizace vnitřně uspořádaná.

Pravomoci a odpovědnosti Delegování: Pracovník některé úkony vykonává sám jiné deleguje. (tzn. Zadá je někomu jinému) Delegují se práce, které se často opakují a jsou rutinní. Pravomoci a odpovědnost: Při delegování předáváme pravomoci i odpovědnost za odvedenou práci.

Organizační struktury Funkcionální Majitel Vedoucí výroby Vedoucí prodeje Vedoucí nákupu Vedoucí kontroly Představenstvo Dozorčí rada

Organizační struktury Výrobková Manažer marketingu Manažer výrobku A průzkum trhu reklama Manažer výrobku B

Rozhodování Rozhodovaní znamená: na základě určité situace je dáno několik variant řešení. Rozhodování je výběr té nejlepší varianty řešení.

Rozhodování za jistoty a nejistoty Známe okolnosti a důsledky všech variant řešení. Víme co nás čeká a jak bude naše rozhodnutí fungovat. Za nejistoty Nevíme, jaké varianty pro rozhodnutí existují a kam jejich výběr povede. Stojíme před neznámým problémem. Velký význam hraje intuice manažera.

Použité zdroje KLÍNSKÝ, Petr; MUNCH, Otto. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy 1- 4. Praha: Fortuna, 2006, ISBN 978-80-7402- 093-3. BELLOVÁ, Jana; ZLÁMAL, Jaroslav; MENDL, Zdeněk. Ekonomie. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2011, ISBN 978-80- 7402-093-3 www.microsoftoffice.com