Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola."— Transkript prezentace:

1 management řízení organizací

2 složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola

3 řízení usměrňování činností a výrobních faktorů tak, aby byly zajištěny všechny činnosti podniku a bylo dosaženo daných cílů koncepční – dlouhodobé, jaké statky a služby bude podnik produkovat, rozsah, působení atd. koncepční – dlouhodobé, jaké statky a služby bude podnik produkovat, rozsah, působení atd. operativní – krátkodobé (denní, týdenní, měsíční, čtvrtletní), konkrétní, velikost výroby v daném měsíci, přijetí pracovníků, změna ceny, zadání reklamní kampaně atd. operativní – krátkodobé (denní, týdenní, měsíční, čtvrtletní), konkrétní, velikost výroby v daném měsíci, přijetí pracovníků, změna ceny, zadání reklamní kampaně atd.

4 plánování vytyčit cíle, stanovit cesty a prostředky vytyčit cíle, stanovit cesty a prostředky strategické plány – dlouhodobé, směry rozvoje podniku strategické plány – dlouhodobé, směry rozvoje podniku taktické plány – plán prodeje, výrovy, nákupu, potřeby zaměstnanců taktické plány – plán prodeje, výrovy, nákupu, potřeby zaměstnanců operativní plány – konkrétní úkoly pro kratší časové období operativní plány – konkrétní úkoly pro kratší časové období

5 organizování a) organizační stupně podniku – samostatné jednotky podnik – ucelený výrobní program podnik – ucelený výrobní program závod a provoz – produkce výrobku, ucelené části závod a provoz – produkce výrobku, ucelené části dílna – konkrétní dílčí pracoviště dílna – konkrétní dílčí pracoviště b) průběh činností – postupy, kdy – kdo – co

6 organizování technický úsek – vývoj nových výrobků, příprava dokumentace pro výrobu technický úsek – vývoj nových výrobků, příprava dokumentace pro výrobu výrobní úsek – vlastní výroba výrobní úsek – vlastní výroba ekonomický úsek – sledování nákladů a výnosů, stanovení ceny ekonomický úsek – sledování nákladů a výnosů, stanovení ceny obchodní úsek – prodej výrobků, nákup materiálu obchodní úsek – prodej výrobků, nákup materiálu personální úsek – přijímání zaměstnanců, ukončení prac. poměru, péče o zaměstnance personální úsek – přijímání zaměstnanců, ukončení prac. poměru, péče o zaměstnance

7 vedení lidí a motivace pozitivní motivace – příznivý postoj, pocit dobře vykonané práce, podporuje samostatnost a vlastní zdokonalení pozitivní motivace – příznivý postoj, pocit dobře vykonané práce, podporuje samostatnost a vlastní zdokonalení negativní motivace – hrozby a tresty, netvůrčí, záporný vztah k práci negativní motivace – hrozby a tresty, netvůrčí, záporný vztah k práci hmotné podněty – mzda, odměny (i věcné), pokuty, srážky hmotné podněty – mzda, odměny (i věcné), pokuty, srážky morální podněty – pochvaly, diplomy, důtky morální podněty – pochvaly, diplomy, důtky

8 kontrola zjištění skutečného stavu a porovnání s plánem odchylka – zjištění příčin a přijetí opatření odchylka – zjištění příčin a přijetí opatření


Stáhnout ppt "Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola."

Podobné prezentace


Reklamy Google