MIKROEKONOMIKA Podnik, jeho cíle a funkce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podnik, jeho cíle a funkce
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Obchodní zákoník a rejstřík Ročník / obor studia:II.
Podnikání Jak se pustit do podnikání…. podnikatelský záměr volba, v čem bude podnikat volba, v čem bude podnikat průzkum průzkum plán realizace plán realizace.
Mezinárodní obchodní zastoupení Právní forma pro zprostředkování odbytu jak v mezinárod., tak vnitrost. obchním styku Nepřímý obchod = do procesu kontraktace.
ŽIVNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO28 Název.
Živnostenské právo Jan Pospíšil Karolína Růžičková.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
1. Podnikání 1.část členění organizací podnikání (definice podnikání, kdo může podnikat) obchodní firma živnostenský rejstřík živnosti (podmínky, druhy,
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
2 Marketingové koncepce
Postup při zřizování obchodní společnosti
Příjmy ze samostatné činnosti
Podpora v nezaměstnanosti
Způsoby vedení DE Výdaje před zahájením podnikání.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Základní formy prodeje
Úvod do podnikových financí
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
Ing. Veronika Doňarová – SOŠ a SOU Čakovice
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní znaky Jde o právnickou osobu ve formě družstva
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Eva Tomášková Základní ekonomické pojmy Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 2. přednáška.
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Podnik a podnikání Ing. Kateřina dušáková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Digitální učební materiál
Celkový základ daně.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

MIKROEKONOMIKA Podnik, jeho cíle a funkce

KAPITÁL ZÁKAZNÍK PODNIK ZISK RIZIKO

Společenské poslání podniku =služba zákazníkovi a všem, jenž jsou s vývojem podniku spjati (Stakeholders – zainteresovaní) Cíle podniku = cílem podniku je dosahovat zisk na základě uspokojování koupěschopné poptávky = cílem podniku je uspokojovat koupěschopnou poptávku a oprávněné požadavky okolí – sloužit a tím dosahovat zisku

P M L

Podnikatel = fyzická nebo právnická osoba, která získala živnostenské oprávnění podle živnostenského zákona (z. č. 455/1991 Sb.) Živnost = jakákoli podnikatelská činnost není-li zákonem zakázaná nebo vyloučená z živnostenského zákona

= soubor hmotných, osobních a nehmotných složek podnikání: Věci Práva Jiné majetkové hodnoty sloužící k provozu podniku Obchodní majetek = soubor majetkových hodnot patřících podnikateli majících sloužit k podnikání

Podnik není izolován, je oblkopen vnějším světem, okolím. Vliv okolí na podnik vs. vliv podniku na okolí Okolí působí na podnik jako soubor vnějších sil, různých faktorů.

Prvky okolí podniku mohou být hmotné (geografické podmínky, technologické okolí) a nehmotné (právo, etika, hospodářská politika) Bezprostřední okolí podniku – globalizace Jednotný trh EU (volný pohyb zboží mezi zeměmi EU, volný pohyb osob, volný prostor pro poskytování služeb, volný pohyb kapitálu)

Stát významně ovlivňuje podstatnou většinu prvků okolí podniku! Lobbing

Podnikatel musí své okolí zkoumat a aktivně poznávat, aby přežil!