Ludvík Napoleon a druhé císařství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_445.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444.
Revoluce 1848/1849 v Evropě.
Habsburská monarchie za Metternicha
III/2 9.B XVI dějepis Únor 1948, demise, generální stávka, Ústava 9. května IX. ročník Mgr. Miluše Malechová Komunistický převrat 1948.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_454.
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Revoluce
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Územní uspořádání a státní zřízení Název sady: Zeměpis 7. ročník.
Manželství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Manželství.
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Habsburská monarchie – bouřlivé události, revoluční jaro 1848
Francie za Napoleona III.. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost - Francie.
České národní obrození (ČNO). ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – České.
Tomáš Garrigue Masaryk. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Tomáš Garrigue.
Proč se střídá den a noc.
Sluneční soustava. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Sluneční soustava NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7B_Př5_02_Sluneční.
Příprava Mnichova, mnichovská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost.
Léta krize v ČSR. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Léta krize v ČSR.
Světová hospodářská krize. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Světová.
Pokus o sjednocení Itálie. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
České země ve 2. polovině 18. století
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Lidské tělo - svaly. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Lidské tělo – svaly.
Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Podnebné pásy – subtropický pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Otužování.
Lidské tělo - kostra.
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Podnebné pásy – mírný pás
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Habsburská monarchie a české země – porážka revoluce
Třídění přírodnin.
Průmyslová revoluce.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Pražské červnové povstání
Křížovka – opakování, manželství
Romantismus.
Měsíc a jeho podoby.
Komunismus a fašismus.
Dýchací soustava.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Lidské tělo - kůže.
Poválečná obnova ČSR.
Konstituční monarchie ve Francii
Vztahy a pravidla soužití - obec
Habsburská monarchie a české země v 18. století
Vídeňský kongres.
České země v 18. století Josef II..
Edvard Beneš.
VZNIK USA.
Přizpůsobivost živočichů
Císařství Napoleona I..
Revoluce
Domov, obec, stát, světadíl
Digitální učební materiál:
Obrana demokracie a republiky
Dějiny Francie v letech 1848 – 1851
Revoluce ve Francii
Revoluce
Mnichovský diktát.
Lidé na Zemi AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Ludvík Napoleon a druhé císařství

ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace TÉMA ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Ludvík Napoleon a druhé císařství. NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_4C_D8_14_Ludvík Napoleon a druhé císařství. ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3534 PŘEDMĚT Dějepis ROČNÍK 8. KLÍČOVÁ SLOVA Ludvík Napoleon Bonaparte, ústava, druhé císařství. DATUM 1. 1. 2013

Anotace Tato prezentace je určena pro žáky 8. tříd základní školy, pro vzdělávací obor Člověk a společnost – dějepis. Žáci se seznámí s postavou Ludvíka Napoleona a s tím jak se Francie stala podruhé republikou.

Ústava Ústavodárné národní shromáždění vypracovalo republikánskou ústavu a po vzoru USA zvolilo do čela státu na 4 roky prezidenta, který byl vybaven silnou výkonnou mocí.

Ludvík Napoleon V prosinci 1848 se stal prezidentem republiky Napoleonův synovec Ludvík Napoleon Bonaparte. Vytlačoval přívržence republiky z mocenských pozic. Nejdůležitější politická rozhodnutí předkládal k přímému hlasování lidu.

Ludvík Napoleon Bonaparte Obrázek číslo 1

Druhé císařství V prosinci 1851 dal Ludvík Napoleon Bonaparte zatknout vůdce republikánské opozice. V lednu 1852 vyslovila většina národa souhlas a tím, aby se Ludvík Napoleon stal prezidentem na 10 let a obdržel zvýšené výkonné pravomoce. Jeho další snahou bylo,aby se vládní moc stala v rukou Bonapartů dědičnou a funkce prezidenta se změnila na císařský titul – všeho se mu podařilo dosáhnout pomocí politického nátlaku a všelidového hlasování. Francie se stala v listopadu 1852 podruhé císařstvím v čele s Napoleonem III.

Napoleon III. Obrázek číslo 2

Napoleon III. Obrázek číslo 3

Opakovací otázky 1.Kdo to byl Ludvík Napoleon Bonaparte? 2. Kdy se stala Francie podruhé císařstvím a kdo stál jejím čele? 3. O co usiloval Ludvík Napoleon Bonaparte?

Zdroj k textu Novověk – Doc. PhDr. Milan Hlavička, CSc.- učebnice dějepisu pro 8.ročník základní školy a 3. ročník osmiletého gymnázia, 1. vydání 2002, SNP – pedagogické nakladatelství, akciová společnost, Bělehradská 47, Praha 2, 120 00, ISBN – 7235 – 053 – 6 – text.

Zdroj k obrázkům Obr.č. 1 NEUVEDEN, Neuveden. prezidenti.estranky.cz [online]. [cit. 1.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.prezidenti.estranky.cz/fotoalbum/pref/ludvik-napoleon.jpg.html Obr.č.2NEUVEDEN, Neuveden. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 1.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Franz_Xaver_Winterhalter_Napoleon_III.jpg Obr. č. 3 NEUVEDEN, Neuveden. forum.valka.cz [online]. [cit. 1.1.2013]. Dostupný na WWW: http://forum.valka.cz/files/napoleon_iii.jpg