Rozházené kostky …srovnáš je?
NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Najdi kostičku, která má nejméně puntíků.
Už je na svém místě. A teď dvoupuntíkatou…
Výborně. V první řadě už je špatně jen poslední. Která tam patří?
A jdeme na druhou řadu. Která kostička má být první?
Ano! A co poslední dvě, jsou ve správném pořadí?
Výborně, kostičky jsou seřazené. Zopakuj si, kolik má která puntíků.
Materiály, pomůcky a technické vybavení Použitý zdroj obrázků http://pixabay.com Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (papír, nůžky, lepidlo, pastelky, hrací kostky)
Metodický postup Materiál je určený k procvičení počítání od 1 do 6i. Děti se snaží seřadit kostky podle toho, kolik je na nich puntíků. Od nejméně početné kostky k nejpuntíkatější. Vlastní kostky si děti mohou slepit po vytištění pracovních listů, které jsou součástí materiálu. Tyto kostky nebo hrací kostky mohou používat při prezentaci a skládat řadu fyzicky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Dotykem na správnou odpověď se dostaneme na další snímek. Špatná odpověď se při dotyku zahýbe. Poslední barevný snímek je bez animací. Pracovní listy jsou určeny k tisku, animace nemají, při prezentaci se nezobrazují. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika (psychologická) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti – Základní matematické, číselné a početní pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – vyjmenovat číselnou řadu 1-6; chápat číslo jako počet prvků. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.