ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II. HRAJEME SI SE SKŘÍTKY ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NAJDI ZNAČKU S TĚMITO BARVAMI Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NAJDI ZNAČKU S TĚMITO BARVAMI Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NAJDI ZNAČKU S TĚMITO BARVAMI Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NAJDI ZNAČKU S TĚMITO BARVAMI Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NAJDI ZNAČKU S TĚMITO BARVAMI Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NAJDI ZNAČKU S TĚMITO BARVAMI Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NAJDI ZNAČKU S TĚMITO BARVAMI Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NAJDI ZNAČKU S TĚMITO BARVAMI Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NAJDI ZNAČKU S TĚMITO BARVAMI Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Použité zdroje obrázků a zvuků Kresby a fotografie z archivu autorky – Mgr. Zuzana Levá Kresby skřítků jsou použity se svolením autorek Yvety Šteruské a Marie Kádnerové. http://pixabay.com
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík – KUMUČ (pastelky, kartičky se značkami dětí) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Prezentaci je možné využít na začátku školního roku, kdy se děti v mateřské škole seznamují s novými značkami. Může být součástí dalších činností, při nichž děti značky poznávají, vyhledávají, vybarvují atd. Prezentace obsahuje celkem devět snímků s úkoly. Uprostřed každého snímku jsou dvě (tři) barvy (barevné pastelky), okolo pastelek značky. Děti vyhledávají značky s příslušnými barvami. Očekávání a cíle Rozvoj smyslového vnímání, pozornosti, poznávání barev Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na prvních šesti snímcích se dětem uprostřed zobrazují dvě barvy (pastelky) a okolo šest různobarevných značek. Úkolem dětí je určit značku, na které se příslušné dvě barvy nacházejí. Při správné odpovědi se značka zvětší, při špatné se setře. Na dalších třech snímcích je úkol těžší – uprostřed se zobrazují tři barvy, děti určují značku se třemi barvami Pracovní listy (kartičky se značkami) jsou určeny k tisku, při prezentaci se nezobrazují. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ V návaznosti na prezentaci můžeme z KUMUČe využít pastelky a předem připravené kartičky s vybarvenými značkami jednotlivých dětí. Děti určují barvy, které se nacházejí na jejich značce. Kartičky (černobílé/ barevné) jsou připravené k tisku jako pracovní listy, které jsou součástí tohoto materiálu. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika (PSACHOLOGICKÁ) podoblast: Poznávací schopnosti – vnímání Dosažené konkretizované výstupy: Vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (rozvoj zrakového vnímání a rozlišování); rozlišit základní barvy Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.