VY_32_INOVACE_Sikorová 09-2-13- Prodej zboží – vlastní prodej zboží Maloobchod VY_32_INOVACE_Sikorová 09-2-13- Prodej zboží – vlastní prodej zboží Autor: Ing. Sikorová Renata Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky
Anotace Žáci se seznámí s: vlastním prodejem zboží; fázemi prodejního procesu;
Vlastní prodej zboží je konečný výsledek maloobchodních operací; může probíhat různým způsobem podle formy prodeje; tento postup prodeje se vztahuje k prodeji s obsluhou a specializovaných prodejnách.
Jednotlivé fáze prodejního procesu přivítání zákazníka a zjištění jeho přání; osobní nabídka a výběr zboží; předložení a předvedení zboží; doplňková nabídka; účtování zboží a inkaso; balení a výdej zboží; rozloučení se zákazníkem.
Přivítání zákazníka a zjištění jeho přání pozdrav s oslovením zákazníka je navázáním prodejního procesu; má být zřetelný, zdvořilý, přirozený, nevtíravý, pronesený klidně; u známého zákazníka připojíme k pozdravu příjmení, popř. titul a správně oslovení; při pozdravu se díváme na zákazníka; při zjišťování jeho přání se ptáme celou větou, např. „Jaké je Vaše přání?“
Osobní nabídka a výběr zboží doplňuje optickou nabídku zboží; informace o zboží podává prodavač na požádání; musí být pravdivé a věcné, může se týkat kvality, ceny, jakosti; u zboží za vyšší cenu zdůraznit jeho kvalitu; ke dochází když, prodavač vhodně reaguje na všechna přání zákazníka.
POUŽITÁ LITERATURA KAPLOVÁ, Františka. Obchodní provoz. Olomouc: Olomouc s.r.o, 2001, ISBN 80- 7182-131-4.