Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_"— Transkript prezentace:

1 Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Význam a funkce VO, členění VO z hlediska sortimentu Autor: Ing. Sikorová Renata Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/ – Individualizace a inovace výuky

2 Anotace Žáci se seznámí s: významem velkoobchodu; funkcí velkoobchodu;
členěním velkoobchodu dle sortimentu.

3 Význam velkoobchodu VO je zprostředkujícím článkem mezi výrobou a maloobchodem; může být samostatnou organizací výrobního podniku nebo obchodní společnosti; zboží nakupuje od výrobce a prodává maloobchodu; plní řadu funkcí, které závisí na postavení VO ve sféře oběhu zboží.

4 Funkce velkoobchodu (VO)
přetváří sortiment výrobní na sortiment obchodní; překonává časový nesoulad mezi výrobou a spotřebou; vytváří zásoby v rozsahu nutném k plynulému zásobování; přebírá riziko spojené s nákupem, dopravou a skladování; podílí se na reklamě a podporách prodeje.

5 Funkce VO zboží kompletuje, upravuje a balí podle objednávek odběratele; některé VO zajišťují dopravu zboží do MO; kontroluje jakost zboží a přebírá odpovědnost za jakost; poskytuje výrobcům informace týkající se poptávky, MO informuje o technických novinkách a nových výrobcích.

6 Výkon skladu představuje průtok zboží měřený na úrovni expedice (kolik zboží se prodá); vyjadřuje se v jednotkách množství, v hmotnostních jednotkách nebo finančním vyjádření; běžně se výkon skladu uvádí za jeden rok (měsíc nebo den).

7 Kapacita skladu je schopnost pojmout určité množství zboží;
vyjadřuje se v jednotkách množství (tuny, ks, počet párů obuvi) v objemu v metrech krychlových nebo ve finančním vyjádření.

8 Členění VO podniků z hlediska sortimentu
Sortimentní – zaměřují se na nabídku zboží jednoho sortimentu v celé hloubce a šířce, např. sportovní potřeby, hračky. Specializované – nabízí se velice úzký sortiment, např. káva, koření, víno. Univerzální – nabízí zboží potravinářské i nepotravinářské v širokém sortimentu obchodním domům, nákupním střediskům, supermarketům. Některé plní funkce distribuční základny pro prodejny téhož podniku.

9 POUŽITÁ LITERATURA KAPLOVÁ, Františka. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště: obor prodavač. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, 147 s. ISBN


Stáhnout ppt "Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_"

Podobné prezentace


Reklamy Google