Teplé a studené barvy Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_235.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník AUTOR: Mgr. Veronika Černá NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: Zmrzlina – dělení desetinných čísel přirozeným.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Merkur Sluneční soustava Název školy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
LISTNATÉ STROMY A JEJICH PLODY
Rozklad světla optickým hranolem
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Design Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Souhvězdí Vesmír Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Výtvarná výchova – 1. ročník, Návrh látky
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Dalekohled Optické přístroje Název školy
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
Neutronová hvězda Vesmír Název školy
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Lidské oko Optické čočky Název školy
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
Vlastnosti střídavého proudu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Výroba elektrické energie
Elektromagnetická indukce
Uran Sluneční soustava Název školy
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Teplé a studené barvy Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: Teplé a studené barvy Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_4_13 Autor: Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: 29.9.2012 Vyučovací předmět: Výtvarná výchova Ročník: 6. – 9. Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Tematický okruh: Rozvíjení smyslové citlivosti, Uplatňování subjektivity, Ověřování komunikačních účinků Téma: Prvky vizuálně obrazných vyjádření, Přístupy vizuálně obrazným vyjádřením, Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření Druh učebního materiálu: Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM: 15 min prezentace, samostatná práce žáků 75 min Anotace / Metodický list: Prezentace má sloužit jako motivační úvod k dvouhodinovce výtvarné výchovy. Poskytuje žákům informace o barvách a jejich vlastnostech. Součástí prezentace jsou pokyny k samostatné tvůrčí činnosti žáků.

Teplé a studené barvy Podzimní strom Výtvarná výchova Teplé a studené barvy Podzimní strom

Teplé barvy http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Autumn_leaves_at_Arrowhead_Provincial_Park.jpg

Studené barvy http://commons.wikimedia.org/wiki/File:A_Winter%27s_Tale.jpg

Vnímání barev Složitý proces, při kterém se uplatňuje fyzikální barevný podnět, vyhodnocení podnětu zrakem a vyhodnocení vjemů mozkem. Fyzikální barevný svět je určen intenzitou a barvou dopadajícího světla. Lidské oko je schopné rozeznat 180 barevných tónů.

Barevný kruh TEPLÉ BARVY STUDENÉ BARVY

Teplé barvy červená, oranžová, žlutočervená, žlutá, zelenožlutá, zelená Společným znakem je, že obsahují žlutou. Tradičně se spojují s ohněm a sluncem, protože vyvolávají dojem tepla. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Metylovick%C3%A1_pahorkatina,_Li%C5%A1ky,_z%C3%A1pad_05.jpg

Studené barvy modrozelená, modrá, modrofialová, fialová, červenofialová Všechny obsahují modrou. Jejich charakter určuje voda. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karkonosze_in_winter_01.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Peterborough_Ocean.JPG

Barevná perspektiva Platí, že barvy teplé patří do popředí obrazu, barvy studené do pozadí. Pozoruj barevné kontrasty na fotografiích z přírody.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:GboroSP_Wetland.jpg

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tuhkimontien_puisto.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Helianthus_-_annuus_-_02.jpg

Úkol pro tebe Vytvoř obraz stromu v podzimních barvách. Budeš potřebovat čtvercový karton s předtištěným „rastrem“, kružítko, tužku, olejové pastely, tuž, štětec a dobrou náladu.

Na karton narýsuj libovolnou kružnici – to je budoucí koruna stromu Na karton narýsuj libovolnou kružnici – to je budoucí koruna stromu. Tužkou si předkresli kmen a větve stromu. Větve by neměly přesáhnout korunu.

Čtverečky v koruně stromu vybarvi pastely v teplých barvách, žádné dva sousední čtverečky by neměly mít stejný odstín. Čtverečky v pozadí stromu vybarvi pastely ve studených barvách, žádné dva sousední čtverečky by neměly mít stejný odstín. Pozor! Nevybarvi kmen ani větve stromu.

Větve stromu a kmen vybarvi černou tuší. Hotový obrázek nastříkej fixátorem a nalep na černý karton.

vlastní foto

vlastní foto

vlastní foto

Použitý zdroj: Obrazová kompozice. 2012. online. Wikipedie citováno 19. 10. 2012.Dostupné z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Obrazov%C3%A1_kompozice/.