Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr. Lenka Rasochová Název : VY_12_INOVACE_26_Čj_Rasochová_Mach a Šebestová Téma: Mach a Šebestová Číslo projektu:cz.1.07/1.4.00/ Datum tvorby:
Materiál určen pro žáky 8. ročníku ZŠP. Využitelný pro práci s interaktivní tabulí. Žáci si přečtou pohádku „O tom, jak Mach a Šebestová šli s celou třídou do zoologické zahrady“ (nakopírovaná pro každého žáka). Žáci si prohlédnou knihu, seznámí se s autorem a ilustrátorem knihy. Důraz je kladen na hlasité čtení jednotlivců a tiché čtení s porozuměním (součástí jsou otázky k textu č.1). Jednoduchý dotazník č.2 o knize a pohádce (práce na IT). Č.3. Samostatná práce – vytištěná verze.
o Kam šla celá třída na výlet? o Koho vzali Mach a Šebestová s sebou? o Jaká zvířata v zoo viděli? o Jaké nápisy všude viděli? o Kdo na výletě zlobil? o Co se stalo jedné opici? o Jaká kouzelná věc se v pohádce objevuje? o Co si přáli Mach a Šebestová? o Co se stalo se sluchátkem? o Kdo sluchátko zachránil? o Co musela celá třída slíbit zvířatům v zoo? o Jak se zachoval krokodýl?
Název knihy: Název pohádky: Napsal: Ilustroval: Hlavní postavy: Jaké další postavy z pohádky znáš?
1. JSOU MACH A ŠEBESTOVÁ SOUROZENCI? ANO NE 2. JEJICH NEJLEPŠÍ KAMARÁD JE HORÁČEK? ANO NE 3. MACH A ŠEBESTOVÁ JSOU ZÁPORNÉ POSTAVY KLADNÉ POSTAVY 4. HORÁČEK S PAŽOUTEM JSOU KLADNÉ POSTAVY ZÁPORNÉ POSTAVY 5. NAKRESLI OBRÁZEK NEMOCNÉHO ZVÍŘETE
1. JSOU MACH A ŠEBESTOVÁ SOUROZENCI? ANO NE 2. JEJICH NEJLEPŠÍ KAMARÁD JE HORÁČEK? ANO NE 3. MACH A ŠEBESTOVÁ JSOU ZÁPORNÉ POSTAVY KLADNÉ POSTAVY 4. HORÁČEK S PAŽOUTEM JSOU KLADNÉ POSTAVY ZÁPORNÉ POSTAVY 5. NAKRESLI OBRÁZEK NEMOCNÉHO ZVÍŘETE
MACOUREK, Miloš a Adolf BORN. Mach a Šebestová. Praha: Albatros, vydání , strana 89. Vlastní práce.