PUBLICITA Cíl Evropská územní spolupráce Rakousko - ČR Písek,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR Oblast intervence 3.1 Služby v oblasti sociální integrace aktivita a) investiční.
Advertisements

Seminář k ukončování projektů FS Vzorové obsahy 10. června 2008 Praha RNDr. Alois Kopecký, ŘO FS Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Kontrola podle čl. 16 Kontrolor podle čl. 16 Oddělení kontroly dotací.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Vinohradská 46, Praha 2 | tel.: | fax: | | Kontrola.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Poskytování sociálních služeb na základě Smlouvy o zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji v rámci projektu Zajištění dostupnosti.
PUBLICITA Informační a propagační aktivity v rámci OP VK Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Pravidla publicity projektu
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Závěrečná konference IS INTERREG IIIA ČR – Polsko , Olomouc, Hotel Flora Maršálkovský úřad Dolnoslezského vojvodství Seminář je spolufinancován.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Je vás vidět – publicita projektu květen 2007 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a státním rozpočtem České republiky Moderní formy profesního vzdělávání Konference k projektu Orlová -
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
OPPS ČR-PR Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika-Polská republika Seminář pro žadatele Zpracovala: Jana Bartošková.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
1 OP Espon 2013, Kontrola prvního stupně Národní informační den pro zájemce,
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
Vendula Hanzalová Publicita grantových projektů OP VK ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Informační a propagační opatření (základní pravidla) Ing. Josef Žid Česká Kamenice
PUBLICITA. Publicita Proč publicita a informovanost?  povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP.
Vendula Hanzalová Publicita grantových projektů OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Publicita v projektech. Povinná součást všech projektů spolufinancovaných z fondů EU –je předmětem kontrol Nařízení Komise č. 1828/2006 –kdo dává peníze.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Evropská územní spolupráce Rakousko – Česká republika Evropská územní spolupráce Rakousko – Česká republika OP3: Rozvoj lidských.
1 Publicita v OP VK Mgr. Eva Kurucová. 2 Publicita Publicita je velice důležitou součástí čerpání peněz z Evropských fondů. Není možno ji podceňovat.
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Andrea Šafařík Fridmanská (Praha, duben 2016) PUBLICITA.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
OPPS ČR-PR Rozdíly v programech přeshraniční spolupráce v rámci Cíle 3 realizovaných v MSK a časté chyby Zpracovala: Ing. Markéta Hluchníková.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A 17. března 2010 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA.
PUBLICITA NENÍ FORMALITA Olomouc, 30. září NA CO NEZAPOMENOUT Logo ROP Střední Morava Symbol EU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pracovní workshop pro příjemce 1. výzva 2. GG oblast.
Kontrola prvního stupně
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Burza partnerů v rámci OP EÚS Rakousko – Česká republika
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Publicita v projektech
Oblasti, kterým je nutné věnovat zvýšenou péči ŘÁDNÉ PLNĚNÍ POVINNOSTÍ
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Realizace projektů Šablony II
Transkript prezentace:

PUBLICITA Cíl Evropská územní spolupráce Rakousko - ČR Písek,

Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 (v celém znění dostupné např. na ) Článek 8 - Odpovědnost příjemců, pokud jde o informační a propagační opatření pro veřejnost a propagační opatření pro veřejnost Příjemce odpovídá za informování veřejnosti o podpoře, kterou Příjemce odpovídá za informování veřejnosti o podpoře, kterou obdržel z fondů. Každý partner projektu odpovídá za dodržení povinné publicity za obdržel z fondů. Každý partner projektu odpovídá za dodržení povinné publicity za svoji část projektu. svoji část projektu. Nutná opatření pro projekty splňující následující podmínky: Nutná opatření pro projekty splňující následující podmínky: a) celkový veřejný příspěvek na operaci překročil EUR; a) celkový veřejný příspěvek na operaci překročil EUR; b) operace spočívá ve financování infrastruktury nebo stavebních prací. b) operace spočívá ve financování infrastruktury nebo stavebních prací. Příjemce postaví během provádění operace v místě realizace velkoplošný reklamní panel. Na tabulce je uveden: a) druh a název operace - tato informace zabírá nejméně 25 % panelu b) b) symbol Evropské unie a odkaz na Evropskou unii c) logo a slogan programu OP Rakousko – Česká republika d) odkaz na fond ERDF: „Evropský fond pro regionální rozvoj“

Ukázka reklamního panelu

Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 Opatření po dokončení realizace projektu: Příjemce vyvěsí dobře viditelnou a dostatečně velkou stálou vysvětlující tabulku (pamětní desku), a to nejpozději do šesti měsíců po dokončení operace, která splňuje tyto podmínky: a) celkový veřejný příspěvek na operaci překročil EUR; b) operace spočívá v nákupu hmotného předmětu nebo ve financování infrastruktury nebo stavebních prací. Na tabulce je uveden: a) druh a název operace - tato informace zabírá nejméně 25 % panelu b) b) symbol Evropské unie a odkaz na Evropskou unii c) logo a slogan programu OP Rakousko-Česká republika d) odkaz na fond ERDF: „Evropský fond pro regionální rozvoj“ Pokud operace obdrží finanční prostředky z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), zajistí příjemce, aby byly subjekty účastnící se operace o těchto finančních prostředcích informovány. Příjemce za tímto účelem jasně uvede, že prováděná operace byla vybrána v rámci operačního programu, který je spolufinancován ERDF. Jakýkoli dokument, včetně potvrzení o účasti nebo jakékoli jiné potvrzení, týkající se takové operace, musí obsahovat prohlášení o tom, že operační program byl spolufinancován ERDF.

Ukázka pamětní desky

Požadavky na publicitu se však týkají i ostatních projektů a jejich výstupů symbol Evropské unie symbol Evropské unie odkaz na Evropskou unii (uvedením slovního spojení „Evropská unie“, použití zkratky „EU“ není dostačující) odkaz na Evropskou unii (uvedením slovního spojení „Evropská unie“, použití zkratky „EU“ není dostačující) logo programu logo programu odkaz na fond ERDF – např: Evropský fond pro regionální rozvoj odkaz na fond ERDF – např: Evropský fond pro regionální rozvoj slogan programu: „Gemeinsam mehr erreichen - Společně dosáhneme více“ slogan programu: „Gemeinsam mehr erreichen - Společně dosáhneme více“

Posuzování publicity dle hledisek z hlediska jednotlivých výstupů projektu z hlediska jednotlivých výstupů projektu - výstup projektu = to co slouží k naplnění cílů projektu (např. vydaná publikace, mapa, kulturní akce, školení, postavená infrastruktura, pořízení zařízení, apod.) - výstup projektu = to co slouží k naplnění cílů projektu (např. vydaná publikace, mapa, kulturní akce, školení, postavená infrastruktura, pořízení zařízení, apod.) z hlediska prostředků nosičů publicity z hlediska prostředků nosičů publicity - předměty, jejichž cílem je upoutat pozornost veřejnosti na daný projekt – např. plakáty, letáky, pozvánky - předměty, jejichž cílem je upoutat pozornost veřejnosti na daný projekt – např. plakáty, letáky, pozvánky z hlediska propagačních předmětů z hlediska propagačních předmětů - předměty, které nejsou nezbytné pro naplnění cílů projektu, ale jejich přidaná hodnota spočívá v posílení povědomí o projektu – např. psací potřeby, trička, tašky, apod. - předměty, které nejsou nezbytné pro naplnění cílů projektu, ale jejich přidaná hodnota spočívá v posílení povědomí o projektu – např. psací potřeby, trička, tašky, apod. Od (aktualizace PPP) ze strany NO zvýšený tlak na správné dodržování publicity – kontrolor je nově povinen v případech nedodržení publicity bez možnosti nápravy přistoupit ke krácení výdaje dle rozsahu nedodržení publicity – publicita zcela chybí – krácení výdaje až do výše 100 % Od (aktualizace PPP) ze strany NO zvýšený tlak na správné dodržování publicity – kontrolor je nově povinen v případech nedodržení publicity bez možnosti nápravy přistoupit ke krácení výdaje dle rozsahu nedodržení publicity – publicita zcela chybí – krácení výdaje až do výše 100 % - sankce s trvalým dopadem na rozpočet příjemce! - sankce s trvalým dopadem na rozpočet příjemce!

Příklady správného zajištění publicity Menší infrastrukturální projekty Menší infrastrukturální projekty Tištěné výstupy - publikace, brožury Tištěné výstupy - publikace, brožury Ostatní tištěné materiály – letáky, plakáty, pozvánky, diplomy Ostatní tištěné materiály – letáky, plakáty, pozvánky, diplomy Internetové stránky Internetové stránky Kulturní a sportovní akce, výstavy, konference, semináře Kulturní a sportovní akce, výstavy, konference, semináře Propagace v tištěných médiích Propagace v tištěných médiích Rádiové a TV spoty – viz malé propagační předměty Rádiové a TV spoty – viz malé propagační předměty použití informační cedule v průběhu realizace projektu a pamětní desky po skončení realizace projektu v místě infrastruktury apod. použití informační cedule v průběhu realizace projektu a pamětní desky po skončení realizace projektu v místě infrastruktury apod. Uvedení všech povinných náležitostí na úvodní straně nebo na obálce, nikoli uvnitř brožury nebo na poslední straně Uvedení všech povinných náležitostí na úvodní straně nebo na obálce, nikoli uvnitř brožury nebo na poslední straně Uvedení všech povinných náležitostí na úvodní straně Uvedení všech povinných náležitostí na úvodní straně Uvedení všech povinných náležitostí minimálně na domovské stránce, lépe v záhlaví nebo zápatí stránek Uvedení všech povinných náležitostí minimálně na domovské stránce, lépe v záhlaví nebo zápatí stránek Vyvěšení vlajky Evropské unie v místě konání akce Vyvěšení vlajky Evropské unie v místě konání akce Uvedení všech povinných náležitostí na doprovodných materiálech Uvedení všech povinných náležitostí na doprovodných materiálech ústní informace účastníkům ústní informace účastníkům Uvedení všech povinných náležitostí u textu tiskové zprávy – pouze v případech, že příjemce toto financuje a má jako zadavatel právo na výslednou podobu produktu Uvedení všech povinných náležitostí u textu tiskové zprávy – pouze v případech, že příjemce toto financuje a má jako zadavatel právo na výslednou podobu produktu V případě malých propagačních předmětů (např. tužky) nejsou odkaz na ERDF a slogan programu povinné. Na těchto předmětech musí být uveden symbol EU, odkaz na Evropskou unii, logo programu. Větší propagační předměty typu taška, kalendář, tričko musí být označeny všemi povinnými náležitostmi.

Další aspekty povinné publicity (viz Manuál loga programu – sekce Materiál ke stažení - Publicita) Znázornění a umístění oficiálního loga programu Znázornění a umístění oficiálního loga programu - logo programu musí být min. stejně veliké jako loga ostatních subjektů - logo programu musí být min. stejně veliké jako loga ostatních subjektů - symboly a loga musí být viditelné, povinný text musí být čitelný - symboly a loga musí být viditelné, povinný text musí být čitelný - zvětšování či zmenšování loga je možné pouze proporčně - zvětšování či zmenšování loga je možné pouze proporčně - logo musí být vždy horizontální a musí být zobrazeno na BÍLÉM podkladě - logo musí být vždy horizontální a musí být zobrazeno na BÍLÉM podkladě - logo smí být použito pouze v kombinaci se symbolem EU - logo smí být použito pouze v kombinaci se symbolem EU - logo je v zásadě čtyřbarevné, pokud není možný smysluplný barevný tisk, je logo - logo je v zásadě čtyřbarevné, pokud není možný smysluplný barevný tisk, je logo znázorněno v jednobarevné variantě s šedými odstíny znázorněno v jednobarevné variantě s šedými odstíny Správné znázornění loga Chybné znázornění loga

Další aspekty povinné publicity (viz sekce Materiál ke stažení - Publicita) Znázornění a umístění symbolu EU Znázornění a umístění symbolu EU - pokud je k dispozici pouze černá barva, ohraničte obdélník černě a vytiskněte hvězdy černě na bílém pozadí - pokud je k dispozici pouze černá barva, ohraničte obdélník černě a vytiskněte hvězdy černě na bílém pozadí - pokud je k dispozici pouze modrá barva (musí to být samozřejmě - pokud je k dispozici pouze modrá barva (musí to být samozřejmě reflexní modrá), použijte ji jako stoprocentní barvu pro výplň pole reflexní modrá), použijte ji jako stoprocentní barvu pro výplň pole a hvězdy zobrazte negativní bílou a hvězdy zobrazte negativní bílou - znak by měl být pokud možno vytištěn na bílém pozadí. - znak by měl být pokud možno vytištěn na bílém pozadí. Vícebarevná pozadí nejsou vhodná, zejména pokud neladí s Vícebarevná pozadí nejsou vhodná, zejména pokud neladí s modrou barvou. Musí-li být vícebarevné pozadí použito, je třeba modrou barvou. Musí-li být vícebarevné pozadí použito, je třeba užít bílé ohraničení o tloušťce rovnající se 1/25 výšky obdélníku užít bílé ohraničení o tloušťce rovnající se 1/25 výšky obdélníku

Publicita - povinnosti příjemce dotace informovat CRR ČR (kontrolora) o akcích konaných v rámci projektu - konference, semináře, kulturní akce, slavnostní zahájení / předání stavby apod. informovat CRR ČR (kontrolora) o akcích konaných v rámci projektu - konference, semináře, kulturní akce, slavnostní zahájení / předání stavby apod. pořizovat a uchovávat fotodokumentaci o průběhu realizace projektu pořizovat a uchovávat fotodokumentaci o průběhu realizace projektu při předkládání zpráv doložit výstupy projektu (letáky, brožury, fotodokumentaci apod.) ke kontrole dodržování pravidel publicity při předkládání zpráv doložit výstupy projektu (letáky, brožury, fotodokumentaci apod.) ke kontrole dodržování pravidel publicity materiály související s projektem archivovat do materiály související s projektem archivovat do

Důležité upozornění na závěr! Povinnosti týkající se propagace projektu jsou zakotvené ve Smlouvě o poskytnutí prostředků z ERDF a jsou pro partnery závazné. Jejich neplnění může mít za následek nevyplacení dotace či její části, příp. navrácení již vyplacených finančních prostředků. Výdaje na publicitu jsou způsobilé jen tehdy, jsou-li definované v rozpočtu daného partnera.

Děkuji za pozornost Mgr. Lukáš Sarauer Mgr. Lukáš Sarauer CRR ČR, pobočka Jihozápad CRR ČR, pobočka Jihozápad Karlova 108, Písek Karlova 108, Písek tel tel