Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3"— Transkript prezentace:

1 Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Barbora Vyšatová Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2 Osnova Smlouva o realizaci grantového projektu
2. Věcná část monitorovací zprávy 3. Finanční část monitorovací zprávy

3 Příručky, metodické dopisy a metodické pokyny OP VK
Dokumenty ke stažení

4 Smlouva o realizaci grantového projektu
předmětem smlouvy je úprava vzájemných práv a povinností smluvních stran s financováním projektu finanční podporu může příjemce použít pouze za účelem financování projektu čerpání v souladu s platnými právními předpisy, příručkou pro příjemce a žadatele (prokazování faktur a účetních dokladů-způsobilé výdaje) zřízen bankovní účet (oddělené účetnictví)

5 Platební podmínky 1/2 zálohová platba, tj. 20 % z celkových způsobilých výdajů stanovených smlouvou, do 30 kalendářních dnů od uzavření smlouvy, nejdříve však 60 dnů před začátkem realizace projektu další finanční prostředky poskytovány průběžně po předložení MZ a žádosti o platbu, která bude předložena v elektronické i tištěné podobě MZ předkládána do 30 kalendářních dnů po 3 měsících mimořádná MZ – po vyčerpání 80 % způsobilých výdajů (prokazování faktur a účetních dokladů)

6 Platební podmínky 2/2 do 30 pracovních dnů oprava poskytovatelem
MZ bez připomínek - ŽOP bude proplacena (40 dní na proplacení) MZ s připomínkami - 7 pracovních dnů na doplnění nedostatků příjemcem součet všech poskytnutých prostředků musí být max. do výše 90% zbylých 10 % bude příjemci proplaceno po předložení ZÁVĚREČNÉ MONITOROVACÍ ZPRÁVY (předložena max. do 2 měsíců od ukončení projektu)

7 Specifické závazky příjemce
poskytování informací (ZS, ŘO) oznámení změny požadování souhlasu poskytovatele s podstatnou změnou v projektu propagace projektu naplňování monitorovacích indikátorů poskytování dokladů osobám oprávněným k provádění kontrol na místě realizace projektu

8 Předčasné ukončení projektu
Příjemce: pouze ze závažných důvodů, podmínka poskytovatele vyplacení poměrné části finanční podpory Poskytovatel: pokud nedojde k nápravě nedostatků, poskytovatel může Smlouvu vypovědět s dvouměsíční lhůtou na ukončení aktivit

9 Sankce finanční prostředky použité k jinému účelu
podezření na nesrovnalost nenaplnění monitorovacích indikátorů porušení rozpočtové kázně nepředložení závěrečné žádosti o platbu se závěrečnou monitorovací zprávou

10 Základní informace k předkládání monitorovacích zpráv (MZ)

11 Monitorovací zpráva průběžná mimořádná závěrečná
Informace o průběhu realizace projektu předává příjemce formou MZ MZ popisuje věcnou a finanční část realizovaného projektu MZ se předkládají v pravidelných intervalech průběžná mimořádná závěrečná

12 Jak odevzdat MZ? Osobně – po domluvě (telefonicky, e-mail)
Doporučeně poštou – výjimečně (z důvodu potřeby ověření originálů účetních dokladů s kopií účetních dokladů)

13 Kdo podepisuje MZ? S 1. MZ se předkládají podpisové vzory a dále při každé změně, včetně relevantních pověření (plná moc) MZ i žádost o platbu podepisuje statutární zástupce nebo oprávněná osoba

14 Předkládání monitorovací zprávy
Elektronická monitorovací zpráva, žádost o platbu Tištěná verze monitorovací zprávy (dokladování dle Metodického pokynu č. 6) pevně spojena v 1 svazku (kroužkový šanon) monitorovací zprávu a přílohy pro nepřímé náklady naleznete na (rozlišovat barevnou a černobílou verzi)

15 Struktura MZ a příloh Žádost o platbu
Zadávací řízení – po uzavření smlouvy s dodavatelem bude v nejbližší MZ přiložena dokumentace dle příručky pro příjemce Rozpisy/ Rozpočet Výpisy z účtů – projektový účet příjemce a partnerů, pokladní knihy Kopie dokladů Výkazy práce Smlouvy - (pracovní, obchodní) Publicita Výstupy

16 Dokladování způsobilých výdajů 1/2
- řídí se Metodickým pokynem č. 4 Kap. 1 – rozpis mzdových nákladů, pracovní smlouvy (DPP, DPČ), mzdový výměr, pracovní výkazy Kap. 2 – cestovní příkazy, doklady o úhradách nákladů (VBÚ, VPD), kopie technického průkazu vozidla, objednávka ubytování, FA

17 Dokladování způsobilých výdajů 2/2
Kap. 3 – objednávka zboží, smlouva s dodavatelem, FA, VBÚ (VPD), foto zboží Kap. 5 – objednávka služby, smlouva o nákupu, FA (VPD) Kap. 7 – smlouva o vzdělání s danou školou, doklad o úhradě (FA,VPD)

18 Monitorovací indikátory
příjemce průběžně sleduje a vykazuje v MZ naplňování monitorovacích indikátorů, které má uvedeny ve smlouvě vykazované indikátory se musí opírat o průkaznou evidenci (prezenční listiny, certifikáty) uzavřením smlouvy se indikátory stávají závaznými a jejich nedodržení je sankcionované (nedodržení indikátorů dle pohlaví sankcionované není) specifikace jednotlivých indikátorů je uvedena v „Metodice monitorovacích indikátorů OP VK“ vytvořené produkty (kopie) je příjemce povinen předat poskytovateli do vlastnictví

19 Pravidla pro provádění informačních a propagačních aktivit
Příjemce zajistí realizaci informačních a propagačních aktivit na úrovni projektu, každý dokument musí obsahovat informaci, že je spolufinancován z ESF Nástroje propagačních aktivit Internet – webové stránky projektu Tištěné materiály – publikace, školící materiály Komunikace s médii – tisk, rozhlas, televize Informační akce – konference, semináře, školení, veletrhy, výstavy, workshopy (povinnost viditelně umístit vlajky EU a ČR a loga ESF, OP VK) Propagační materiály – bloky, desky, samolepky

20 Pravidla pro provádění informačních a propagačních aktivit
Příjemce publicitu naplňuje zejména používáním tzv. minima povinné publicity, které tvoří následující loga a odkazy Odlišné provedení barevného a černobílého loga horizontální verze:

21 Pravidla pro provádění informačních a propagačních aktivit
Odlišné provedení barevného a černobílého loga vertikální verze:

22 Pravidla pro provádění informačních a propagačních aktivit
Pořízení fotodokumentace z akcí, seminářů, konferencí, fotodokumentace majetku (předkládání společně s MZ na CD, do 10 fotek – velikost 1280 x 1024, max. 500 kB) Semináře, workshopy (doložit – pozvánka, prezenční listina, zápis)

23 Nepodstatná změna Příjemce je oprávněn projekt upravit nebo
pozměnit bez předchozího souhlasu poskytovatele změna kontaktních údajů příjemce změna harmonogramu realizace změna názvu příjemce změna statutárního zástupce dřívější ukončení projektu za předpokladu, že jsou ukončeny všechny plánované aktivity další změny, které neovlivní dosažení monitorovacích indikátorů a plnění cílů projektu

24 Podstatná změna 1/2 Změna, která výrazně mění charakter a
obsah projektu nesmí být provedena před jejím schválením poskytovatelem žádost o podstatnou změnu se podává na předepsaném formuláři může být podána nejpozději 60 kalendářních dnů před ukončením projektu

25 Podstatná změna 2/2 změna právní formy příjemce
změna příjemce projektu změna názvu projektu změna data začátku a ukončení realizace projektu změna projektového účtu

26 Děkuji Vám za pozornost
26


Stáhnout ppt "Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3"

Podobné prezentace


Reklamy Google